JohnnyCage
A Microsoft döntött a japán Xbox áráról
A Microsoft Xbox nevű játékkonzolja a társaság közleménye szerint február 22-én, illetve március 14-én jelenik meg Japánban, illetve Európában. A japán Xbox változatnak immár a hivatalos ára is ismert.
Az Xbox játékkonzol a szoftveróriás tervei szerint 34800 jenbe fog kerülni Japánban, ami mintegy 263 dollárnak felel meg. Az ár alulról súrolja a legnagyobb rivális Sony Corp. PlayStation 2 játékkonzoljának árát, ami a tavaly szeptemberi árcsökkentése óta 35 ezer jenért, vagyis alig 1,50 dollárral magasabb áron kapható Japánban. A másik rivális, a Nintendo jelentős árelőnyben van, mivel a társaság GameCube konzolja alig 25 ezer jenbe, azaz 189 dollárba kerül.
Az Xbox az Egyesült Államokban meglehetősen jól fogy, és a társaság ennek megfelelően tartani tudta eladási terveit a konzolra. Az Xbox esélyei a japán piacon azonban jóval kisebbek az átütő sikerre, mivel a Microsoftnak két japán rivális játékkonzoljait kellene felülmúlnia, amelyek a szoftveróriással ellenben ráadásul jóideje ismertek a játékkonzolok piacán.
A Microsoft a 3DO '90-es évek első felében tett kísérlete óta az első amerikai cég, amely megpróbálja meghódítani a játékhardverek piacát. A szoftvercég külön divíziót hozott létre, amely japán fejlesztők segítségével a japán ízlésnek megfelelő játékszoftverek kifejlesztésén dolgozik, sőt még a japán Xbox-változat kontrollerét is megváltoztatta az igények szerint.
Az elemzők szerint a Microsoft Xbox játékkonzolja akkor is sikeres lehet, ha az eszköz az évi 20 milliárd dollár bevételt termelő videójáték-ipar egynegyedét képviselő japán piacon elért eredményei mérsékelten alakulnak. "Úgy vélem, a játékiparban általánosan elfogadott szabály, hogy egy eszköz csak akkor lehet sikeres, ha Japánban is jelentős eredményeket ér el. Szerintem azonban ez nem igaz" - mondta Schelley Olhava, az IDC elemzője az Xbox amerikai kiadását követően.
Az Xbox játékkonzol a szoftveróriás tervei szerint 34800 jenbe fog kerülni Japánban, ami mintegy 263 dollárnak felel meg. Az ár alulról súrolja a legnagyobb rivális Sony Corp. PlayStation 2 játékkonzoljának árát, ami a tavaly szeptemberi árcsökkentése óta 35 ezer jenért, vagyis alig 1,50 dollárral magasabb áron kapható Japánban. A másik rivális, a Nintendo jelentős árelőnyben van, mivel a társaság GameCube konzolja alig 25 ezer jenbe, azaz 189 dollárba kerül.
Az Xbox az Egyesült Államokban meglehetősen jól fogy, és a társaság ennek megfelelően tartani tudta eladási terveit a konzolra. Az Xbox esélyei a japán piacon azonban jóval kisebbek az átütő sikerre, mivel a Microsoftnak két japán rivális játékkonzoljait kellene felülmúlnia, amelyek a szoftveróriással ellenben ráadásul jóideje ismertek a játékkonzolok piacán.
A Microsoft a 3DO '90-es évek első felében tett kísérlete óta az első amerikai cég, amely megpróbálja meghódítani a játékhardverek piacát. A szoftvercég külön divíziót hozott létre, amely japán fejlesztők segítségével a japán ízlésnek megfelelő játékszoftverek kifejlesztésén dolgozik, sőt még a japán Xbox-változat kontrollerét is megváltoztatta az igények szerint.
Az elemzők szerint a Microsoft Xbox játékkonzolja akkor is sikeres lehet, ha az eszköz az évi 20 milliárd dollár bevételt termelő videójáték-ipar egynegyedét képviselő japán piacon elért eredményei mérsékelten alakulnak. "Úgy vélem, a játékiparban általánosan elfogadott szabály, hogy egy eszköz csak akkor lehet sikeres, ha Japánban is jelentős eredményeket ér el. Szerintem azonban ez nem igaz" - mondta Schelley Olhava, az IDC elemzője az Xbox amerikai kiadását követően.