JohnnyCage
Több nő vásárol online, mint férfi
Egy, a napokban kiadott jelentés szerint jelenleg több nő vásárol az interneten keresztül, mint amennyi férfi teszi ugyanezt, miközben a világhálón átlagosan elköltött összeg jelentős növekedést mutat.
Éveken keresztül a férfiak domináltak az internetes vásárlások terén, 2001-ben azonban gyökerestül megváltozott a helyzet. Az elmúlt karácsonyi szezonban immár jóval több nő vásárolt az internetről, mint férfi, áll a Pew Internet and American Life Project jelentésében.
A nők mitöbb elégedettebbek is az online vásárlási lehetőségekkel, a megkérdezetteknek ugyanis 37 százaléka válaszolt úgy, hogy maradéktalanul elégedett az internetes vásárlással. A férfiak közül ehhez képest mindössze 17 százalék volt elégedett a webáruházak szolgáltatásával, 29 százalék ráadásul úgy felelt, hogy egyáltalán nem élvezte az internetes vásárlást. A nők közül ez utóbbi választ mindössze 15 százalék adta.
Az internetes webáruházak számára jó hír, hogy 2001 karácsonyi szezonjában a felhasználók jóval több pénzt költöttek el a világhálón, mint tették azt egy évvel korábban, és a szolgáltatás minőségével is jobban meg vannak elégedve a korábbiakhoz képest. 2001-ben egy átlagos vásárló 390 dollárt költött el az interneten, ami 19 százalékos növekedés a korábbi év 330 dollárjához viszonyítva. A karácsonyi ajándékait, vagy legalább egyet interneten keresztül vásároló felhasználók száma 2000-ben 20 millió volt, a tavalyi évben ez az érték azonban 29 millióra nőtt. A jelentés szerint az elmúlt karácsonyi szezonban online vásárló felhasználók több, mint egynegyede első alkalommal tette mindezt.
A megkérdezettek többsége szerint az online vásárlás időt és pénzt takarít meg számukra. Az amerikai internetezők háromnegyede azonban továbbra sem kér a webáruházak kínálatából, elsősorban a bankkártya visszaélésektől való félelem miatt.
A Pew Internet and American Life Project jelentése tavaly november 19. és december 23. között 4052 amerikai felnőtt megkérdezésével készült.
Éveken keresztül a férfiak domináltak az internetes vásárlások terén, 2001-ben azonban gyökerestül megváltozott a helyzet. Az elmúlt karácsonyi szezonban immár jóval több nő vásárolt az internetről, mint férfi, áll a Pew Internet and American Life Project jelentésében.
A nők mitöbb elégedettebbek is az online vásárlási lehetőségekkel, a megkérdezetteknek ugyanis 37 százaléka válaszolt úgy, hogy maradéktalanul elégedett az internetes vásárlással. A férfiak közül ehhez képest mindössze 17 százalék volt elégedett a webáruházak szolgáltatásával, 29 százalék ráadásul úgy felelt, hogy egyáltalán nem élvezte az internetes vásárlást. A nők közül ez utóbbi választ mindössze 15 százalék adta.
Az internetes webáruházak számára jó hír, hogy 2001 karácsonyi szezonjában a felhasználók jóval több pénzt költöttek el a világhálón, mint tették azt egy évvel korábban, és a szolgáltatás minőségével is jobban meg vannak elégedve a korábbiakhoz képest. 2001-ben egy átlagos vásárló 390 dollárt költött el az interneten, ami 19 százalékos növekedés a korábbi év 330 dollárjához viszonyítva. A karácsonyi ajándékait, vagy legalább egyet interneten keresztül vásároló felhasználók száma 2000-ben 20 millió volt, a tavalyi évben ez az érték azonban 29 millióra nőtt. A jelentés szerint az elmúlt karácsonyi szezonban online vásárló felhasználók több, mint egynegyede első alkalommal tette mindezt.
A megkérdezettek többsége szerint az online vásárlás időt és pénzt takarít meg számukra. Az amerikai internetezők háromnegyede azonban továbbra sem kér a webáruházak kínálatából, elsősorban a bankkártya visszaélésektől való félelem miatt.
A Pew Internet and American Life Project jelentése tavaly november 19. és december 23. között 4052 amerikai felnőtt megkérdezésével készült.