Franczy

Jönnek az üzemanyagcellák

Tetsuya Mizoguchi, a Toshiba mobil kommunikációs részlegének elnöke minden, számára fontos információt, telefonszámot és tárgyalási időpontot a nagy tudású, ám rendkívül parányi méretű kéziszámítógépében tárol. Amikor Mizoguchi a napokban egy előadás kapcsán előkapta a - természetesen Toshiba gyártmányú - vadonatúj kéziszámítógépét, azt már szinte alig lehetett használni, mivel egy egész napos használatot követően akkumulátorai teljesen lemerültek.

"Egész nap használtam a kéziszámítógépem, ami azt eredményezte, hogy akkumulátorai szinte teljesen lemerültek. Most persze az lenne a megoldás, hogy feltöltöm az akkumulátorait, azonban erre jelen pillanatban nincs módom. Ezen egyszerű példa jó okot ad arra, hogy mi és az egyéb, elektronikai eszközök gyártásával foglalkozó cégek elgondolkozzunk azon, hogy milyen energiatároló megoldás léphetne a manapság használatos akkumulátorok helyébe" - nyilatkozta Mizoguchi.

A Toshiba és néhány nagyobb japán cég úgy véli, hogy ez ügyben az üzemanyagcellák óriási jövő előtt állnak, hiszen számtalan előnnyel rendelkeznek az akkumulátorokhoz képest. Az üzemanyagcellák használata egyébként egyáltalán nem számít új ötletnek, hiszen az űrhajózásban már a '60-es években használtak ilyen energiatároló berendezéseket, és az azóta eltelt mintegy negyven évben komoly fejlesztések folytak az üzemanyagcellákkal kapcsolatban. Tény, hogy manapság még az élet nagyon kevés területén találkozhatunk üzemanyagcellákkal, azonban mindenképpen örvendetes, hogy egyre több épület elektromos rendszerében kap helyet ez a technológia, és pár éve már ahhoz is hozzászokhattunk, hogy a nagyobb autógyártó cégek egymás után mutatják be az üzemanyagcellás gépkocsi prototípusaikat, melyek a szakértők szerint pár éven belül már éretté válhatnak a sorozatgyártásra.

A fogyasztói elektronikus berendezések gyártásával foglalkozó japán cégek az üzemanyagcella technológiát az elektronikus eszközök piacán is meg szeretnék honosítani, ugyanis ezen eszközök az elmúlt években egyre nagyobb tudásra tettek szert, melynek következtében fogyasztásuk jelentős mértékben megnövekedett, azonban az akkumulátor technológiák ez idő alatt nem fejlődtek a kívánt mértékben. A Toshibán kívül egyébként többek között a Sony és az NEC is gőzerővel fejleszti saját üzemanyagcella megoldásait, melyek a várakozások szerint forradalmasíthatják a különböző elektronikus berendezéseket. A Sony egy újfajta, szénmolekulás üzemanyagcella fejlesztésén dolgozik, mely a várakozások szerint még rendkívül extrém hőmérsékleti viszonyok mellett is tökéletesen működőképes lesz, az NEC pedig egy metanollal működő, nanotechnológiás üzemanyagcellát fejleszt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • szunyi #29
    Igaz, hogy erőműbe kell előállítani az energiát, de egy erőmű szvsz hatékonyabban használja fel az energiát, mint az autó és kevésbé szennyezi a környezetét, mert baromi költséges tisztitóberendezések vannak beépítve(az ujabbakba már) . Vagy Paks pl. nem szennyezi a környezetet.
    A másik ok, amiért szerencsés az elektomos kocsi, hogy a környezetszennyezés ne a nagyvárosok közepén történjen.
  • sanya_ #18
    Visszatérve a hordozható PC-khez, az nem vitás hogy a mostani aksik vetélytársa lehet. 3 dolog érdekel még: mekkora sulyhoz mekkora méret mekkora teljesítménnyel. Dehát ez a szakemberek gondja. A cikk szerintem sem közöl érdemi információt de a fórum király! Azt pedig eddig is tudtuk hogy az olajtérsaságok K**va anját. Rengeteg technológiát felvásárolnak és ott lapul a fiókban vagy azonnal elégetik.
  • Close #6
    Tökre egyetértek nyenyeccel. :-) Engem is az érdekelt, hogy mi a picsa az az üzemanyagcella, de csak nem lettem okosabb. Úgy látszik nekünk kell rájönni. Szerintem az üzemanyagcella egy kis dobozokból álló valami, amikben minden kis dobozban mondjuk benzin van. Úgyhogy ha kezd lemerülni majd a pc-nk, akkor mehetünk a benzinkútra és feltölthetjük különféle oktánszámú benzinekkel, amik oktánszáma természetesen szoros kapcsolatban áll pc-nk processzorának órajelével. No, remélem már tudjátok mi a jövő irányvonala. :-)
  • rotator #4
    Azért nem teljesen. Nem szívesen töltögetném után metanollal. :)
  • Lacc #2
    De mi a halál az az üzemanyagcella???