Franczy

Nvidia NV25 információk

Az Nvidiának lépnie kell, vagyis hamarosan piacra kell dobnia legújabb grafikuschipjeit, ugyanis kétségtelen, hogy a közelmúltban bejelentett Titanium 500-as monitorkártyák a legjobb esetben is csak az eredeti GeForce3-as termékek némileg ráncfelvarrt változatainak tekinthetők. Magyarul az Nvidia a tőle már jól megszokott módszert, azaz az órajel növelését alkalmazta annak érdekében, hogy továbbra is fenntartsa az érdeklődést a GeForce 3-as termékcsalád modelljei iránt, hiszen a nemrégiben bejelentett ATI újdonságok nagyon komoly konkurenciát jelentenek az Nvidia számára. Nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy az ATI Radeon 8500-as monitorkártyák általában jobb teljesítményt nyújtanak, mint a Titanium 500-as Nvidia kártyák, ráadásul még olcsóbbak is azoknál.

Szóval ott tartottunk, hogy az Nvidiának hamarosan lépnie kell, és be kell jelentenie a jelenleg még NV25-ös fejlesztési kódnevet viselő újgenerációs grafikuschip topmodellt, mely bejelentésre minden bizonnyal már nem kell sokat várnunk. Addig azonban számtalan pletyka, információ, dezinformáció lát napvilágot az NV25-tel kapcsolatban, így most próbáljuk meg röviden áttekinteni, hogy tulajdonképpen mi is lesz ez az NV25-ös chip, persze mindezt kizárólag nem hivatalos források alapján.

Egyesek szerint az NV25-ben található egyes új megoldások lényegében már nem is lesznek teljesen újak a megjelenésük időpontjában, ugyanis a Microsoft által a napokban forgalomba hozott Xbox játékkonzolban már alkalmazták őket, persze ettől még az Xbox-ban található grafikus megoldás sokkal inkább az NV20-ra, mintsem az NV25-re hasonlít. Különböző források szerint az NV25 hat darab rendering pipeline-nal rendelkezik majd, órajele minimálisan 300 MHz lesz, a chip mellé szerelt DDR SDRAM memóriachipek pedig effektíve 600 MHz-es frekvencián ketyegnek majd, ami egész pontosan 10,5 GB/s-os memória sávszélességet jelent. Az is teljesen bizonyosnak tűnik, hogy a 0,13 mikronos gyártási technológiával készülő új grafikuschip hardveres T&L motorját a korábbi megoldásokhoz képest jelentős mértékben átdolgozzák, valamint egy második vertex pipeline bevezetése is több mint valószínű. A várakozások szerint az NV25 által használatos anti-aliasing technológiák minden eddiginél fejlettebbek és hatékonyabbak lesznek, és az NV25-ös kártyák alaphelyzetben TwinView támogatást kapnak, ezenkívül pedig az is elképzelhető, hogy hardveresen támogatják majd az MPEG-2 (iDCT) dekódolást, ez ügyben azonban bizonyosat egyelőre még nem lehet tudni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Imree #18
    Predator_: Az nVidia játék listáját én is láttam anno. Én ugyan nem játszom mindenel ami a listán volt vagy lesz, de amivel igen ott nem látom a T&L hatásait. Ráadásul ahol szükséges lenne ott pedig néha semmi nincs (pl.: Quake 3, Unreal Tournament).

    Amugy kiváncsi lennék rá, hogy miért vagyok lámer? Ha lehet ezt fejsd ki bővebben, csak hogy értsem mire gondolsz.
  • Imree #14
    Engem egyetlen dolog izgat leginkább?!
    Hiába van a gépedben egy GF2 GTS, vagy GF3 a DVD filmet akkor is szofverel kell nézned!
    Miért csak most jött rá az nVidia, hogy MPEG-2 decoding-ot tegyen a chip-be?
    Hiszen, az ATi és a Matrox már évek óta minden chip-ébe benne van.

    A többi újítás a chipek-ben inkább a Fillrate növelésről szól (Pro, Ultra...).
    Nemsok egyéb dolog van amit kihasználnak a programok akár játékról akár munkáról legyen szó.

    Például: a T&L azt hiszem két kezemen megtudom számolni az elmúlt 1-2 évben megjelent programot ami támogatja a funkciót.
  • Anee #13
    haha...
    pojén ezeket mondták a standard gf3ról még tavaly ilyenkor.....s mi lett:-)most néztem meg egy akkori pc****ban
    szóval ezek csak prletykák ad 1
    és szerintem ha az nvidia kártyákon lesz 600MHzes ram akkor az ODMek rányomják az ATikra is....:-)
    Amúgy minden új kártyának szar a drivere egy ideig emiatt nem kell izgulni....
    Anno az R300-as pletykák érdekesebbek voltak..magba integrált ram..... 8 pipeline,szóval kb 40%a fog ennek teljesülni
  • Inquisitor #7
    Azért a Radeon8500 annyira még se szar ... és tud egy pár trükköt mutatni amita GF3 NEM tud :)
    Meg mondjuk ha lesz végre sok poligont használó game (értsd. részletes 3D) akkor az a 9 millió háromszög VS 3 milló háromszóg még át is billentheti azt a sebességmérleget "kicsit", nem???
    Ja és MPEG1-2-4 HW felvételt/lejátszást is támogat ...
    És akkor még ott van a relytéjes tavaszi ATI kártya.
  • Dikkma #6
    Ez nem lesz rossz, de egy Radeon8500 szerintem nem olyannagyon gyors.. amikor kijott mindenki orult hogy kiforratlan driverekkel is gyorsabb mint GF3 csak azota van Ti500 es bizony nem gyorsabb. Nemregen jott ki uj driver hozza, az lenditett rajt 10-20%ot, es meg fog is szerintem legalabb ennyit noni a R8500 teljesitmenye.
    Amugy a feleves termekciklusrol annyit csak, hogy nem nagyon tudtak tartani a GF3 kiadasanal, es nezzuk meg, ma hany embernek van GF3-a? Nem tul nagy arany. Tobb nem is lesz mert mar Ti500at vesz aki vesz, de manapsag meg (es nem is csak MOn) ritka a gf3as kartya.
    Szoval tenyleg csak a konkurenciaharc miatt kell az nv25, de hogy minek, azt nem tudom, szerintem a gf3 aranak leszoritasaval sokkal tobb eredmenyt erhetne el az nvidia eladasokban, mintha felevente uj kartyat hoz ki..
  • Laalee #5
    nem encode rol volt szo hanem decode... kb mintha lenne egy h+ a gepedben, a masik pedig az hogy ezt a szofvereknek is kell tamogatni nem csak a kartyanak.