JohnnyCage
Ki, mikor, hogyan vásárol a neten?
Az írek leggyakrabban munkaidőben vásárolnak az interneten keresztül, a svédek igen gyakran döntenek hirtelen elhatározásból, a franciák pedig reggeli időben, illetve az éjszaka közepén böngésznek az árucikkek között.
Az Amazon.com internetes áruház napokban kiadott jelentése számos érdekességet tartalmaz az online vásárlási szokásokkal kapcsolatban. A felmérés, amely a társaság szerint a szolgáltatás fejlesztését szolgálja, még szeptemberben készült 2072 vásárló e-mailen keresztüli megkérdezésével.
A felmérés átfogó képet ad a különféle országok állampolgárainak internetes vásárlási szokásairól, motivációiról. Mint kiderült, a vásárlók számára például fontosabb az internetes áruházak non-stop "nyitvatartása", mint a vonzó ár, közölte az Amazon.com. A felmérés emellett arra is rávilágított, hogy a vásárlók többsége inkább otthonról intézi online rendeléseit, mintsem a munkahelyéről. E téren egyébként a dánok a legtisztességesebbek, mindössze 5 százalékuk tölti munkaidejét online vásárlással.
Az európaiak 53 százaléka otthonról vásárol a délután folyamán. Az osztrákok és németek 63 illetve 62 százalékban este vásárolnak, bár a németek 22 óra után már nem böngészik az online áruházakat. A franciák és a britek a legaktívabb netes vásárlók, a megkérdezettek 30 százaléka havonta legalább 10 alkalommal rendel a világhálóról. Az írek között nagy számban akadnak megszállott netes költekezők, akik havonta akár 20 alkalommal is felkeresik a webáruházakat. Az olasz netezők között ritkán, százból alig egy esetben fordul elő ilyesmi.
Az Amazon.com felméréséből megtudható az is, hogy a hollandok egyáltalán nem szeretnek interneten vásárolni. A franciák inkább reggel, vagy az éjszaka közepén rendelnek a webáruházakból, a svédek pedig nem haboznak ha meglátnak valami nekik tetsző dolgot.
Az Amazon.com internetes áruház napokban kiadott jelentése számos érdekességet tartalmaz az online vásárlási szokásokkal kapcsolatban. A felmérés, amely a társaság szerint a szolgáltatás fejlesztését szolgálja, még szeptemberben készült 2072 vásárló e-mailen keresztüli megkérdezésével.
A felmérés átfogó képet ad a különféle országok állampolgárainak internetes vásárlási szokásairól, motivációiról. Mint kiderült, a vásárlók számára például fontosabb az internetes áruházak non-stop "nyitvatartása", mint a vonzó ár, közölte az Amazon.com. A felmérés emellett arra is rávilágított, hogy a vásárlók többsége inkább otthonról intézi online rendeléseit, mintsem a munkahelyéről. E téren egyébként a dánok a legtisztességesebbek, mindössze 5 százalékuk tölti munkaidejét online vásárlással.
Az európaiak 53 százaléka otthonról vásárol a délután folyamán. Az osztrákok és németek 63 illetve 62 százalékban este vásárolnak, bár a németek 22 óra után már nem böngészik az online áruházakat. A franciák és a britek a legaktívabb netes vásárlók, a megkérdezettek 30 százaléka havonta legalább 10 alkalommal rendel a világhálóról. Az írek között nagy számban akadnak megszállott netes költekezők, akik havonta akár 20 alkalommal is felkeresik a webáruházakat. Az olasz netezők között ritkán, százból alig egy esetben fordul elő ilyesmi.
Az Amazon.com felméréséből megtudható az is, hogy a hollandok egyáltalán nem szeretnek interneten vásárolni. A franciák inkább reggel, vagy az éjszaka közepén rendelnek a webáruházakból, a svédek pedig nem haboznak ha meglátnak valami nekik tetsző dolgot.