SG.hu

A Facebook limitálni akarja a linkek közzétételét

Egy új kísérlet keretében a Meta korlátozza, hogy a felhasználók hány linket tehetnek közzé a Facebookon, kivéve, ha rendelkeznek Meta Verified előfizetéssel.

Az elmúlt egy hétben több felhasználó is észrevette a Meta tesztjét, amely a linkek közzétételét érinti. Matt Navarra közösségimédia-stratéga megjegyezte, hogy a tesztben részt vevő felhasználók legfeljebb két linket posztolhatnak, hacsak nem fizetnek elő a Meta Verified szolgáltatásra, amelynek díja havi 14,99 dollártól indul. A Navarra által közzétett képernyőkép szerint a felhasználók továbbra is közzétehetnek affiliate linkeket, kommenteket, valamint a Meta platformjain belüli bejegyzésekre mutató linkeket, beleértve a Facebookot, az Instagramot és a WhatsAppot is.

A vállalat megerősítette a teszt tényét, és közölte, hogy az azokat érinti, akik professzionális módot használnak, illetve Facebook-oldalakat kezelnek. A professzionális mód lehetővé teszi, hogy a személyes profilt alkotói profillá alakítsák, miközben a tartalom jogosulttá válik arra, hogy szélesebb közönség fedezze fel. „Ez egy korlátozott teszt annak megértésére, hogy az a lehetőség, miszerint nagyobb mennyiségű linket tartalmazó bejegyzést lehet közzétenni, jelent-e többletértéket a Meta Verified előfizetők számára” - mondta a Meta szóvivője.

Ez közvetlen hatással lenne azokra az alkotókra és márkákra, amelyek blogjaikról vagy más platformokról osztanak meg linkeket annak érdekében, hogy szélesebb közönséget érjenek el. A vállalat közölte, hogy azt vizsgálja, miként tudna több értéket nyújtani a Meta Verified előfizetőknek, és ez a teszt egy olyan kísérlet, amely a fizetős csomag bővítését szolgálja. Hozzátették, hogy jelenleg a kiadók nem tartoznak bele ebbe a tesztbe. Azt is elmondták, hogy a felhasználók továbbra is közzétehetnek linkeket kommentekben, és ezekre nem vonatkozik a korlátozás.

A Meta harmadik negyedévre vonatkozó átláthatósági jelentésében azt közölte, hogy az Egyesült Államokban a hírfolyamban megjelenő megtekintések több mint 98%-a olyan bejegyzésekből származik, amelyek nem tartalmaznak semmilyen linket. Nem világos azonban, hogy ez az adat ösztönözte-e a vállalatot arra, hogy kísérletezni kezdjen a linkmegosztás korlátozásával. A cég szerint a linket tartalmazó bejegyzések 1,9%-nyi megtekintésének többsége olyan oldalakról érkezett, amelyeket a felhasználók követtek. Az ismerősök és csoportok által megosztott linkelt posztok aránya minimális volt. Ugyanez a jelentés megjegyezte, hogy a megosztott linkek között a YouTube és a TikTok, valamint a GoFundMe voltak a leggyakoribb domainek. Az új linkközzétételi korlátozás tesztje miatt az alkotók és márkák kénytelenek lennének más Meta-platformokról származó tartalmakat posztolni, ha elérik a limitet, vagy teljesen abbahagyni a posztolást, ha nem akarnak előfizetni.

Ahogy a mesterséges intelligencia egyre inkább átveszi az internet feletti uralmat, folyamatos és heves vita zajlik a linkalapú web jövőjéről. Az MI-alapú összefoglalók és keresési megoldások negatív hatással voltak a kiadói iparágra. Az elmúlt években az olyan közösségi hálózatok, mint az X, kísérleteztek azzal, hogy háttérbe sorolják a linket tartalmazó bejegyzéseket, ösztönözve a felhasználókat arra, hogy a tartalmakat natívan, közvetlenül a platformokon tegyék közzé.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!