SG.hu
Világhírnévre tett szert egy IT-cég egy vírusként terjedő csók-kamera pillanat miatt
Coldplay, egy vírusként terjedő csók-kamera pillanat – és egy vezérigazgató hirtelen lemondása. A káröröm nem kis szerepet játszott abban, hogy a videó, amelyen két Astronomer-vezető romantikus pillanatban látható, online szenzációvá vált.
Online felháborodás tört ki nem sokkal azután, hogy a szerdai bostoni Coldplay koncerten a közönségben párokat kereső kamera azt mutatta, hogy Andy Byron, az Astronomer vezérigazgatója csókolózott Kristin Cabot személyzeti igazgatóval, majd eltűnt a Boston melletti Gillette Stadion óriásképernyőjéről. "Vagy viszonyuk van, vagy csak nagyon szégyenlősek” – mondta a mikrofonba a Coldplay frontembere, Chris Martin a színpadról, miközben Byron gyorsan elrejtőzött a kamera elől, Cabot pedig eltakarta az arcát és elfordult. Csütörtökre a vezérigazgató lett a legnépszerűbb kifejezés a Google-on az Egyesült Államokban, és a videó elterjedt a TikTokon, az Instagramon, az X-en és még a LinkedIn-en is. Fogyasztói márkák, egy légitársaság és még egy kormányzati egészségügyi osztály is véleményt nyilvánított az incidensről a közösségi média csatornáin.
Andy Byron messze nem az egyetlen vezető, aki megkérdőjelezhető nyilvános viselkedése miatt lemondásra kényszerült, de ő lehet az első, aki egy koncerten történt, vírusként terjedő „csók-kamera” pillanat miatt távozott. Az Astronomer és most már volt vezérigazgatója korábban alig volt ismert, és ha csak egy újabb pár lett volna, akit kompromittáló helyzeten kapnak, online hírnevük talán soha nem lett volna ilyen nagy. Byron és a vállalat HR-vezetője csókolózásának videója szinte felrobbantotta az internetet, az Astronomer pedig pénteken közleményt adott ki, amelyben kijelentette, hogy igazgatótanácsa hivatalos vizsgálatot indított az ügyben, és hamarosan további részleteket fog közölni. Szombatra odáig fajult a helyzet, hogy a vállalat bejelentette, hogy Byron lemondott tisztségéről. "Vezetőinktől elvárjuk, hogy mind viselkedésükben, mind felelősségvállalásukban példát mutassanak, és a közelmúltban ez a követelmény nem teljesült” – közölte az Astronomer. A pár mindkét tagjának LinkedIn-profilját eltávolították.
De mint egy tech-startup vezetői, azonnal az internetes közönség figyelmének középpontjába kerültek, amit a gazdag vezérigazgatók iránti egyre növekvő gyűlölet táplál. Sok közösségi média felhasználó örömmel nézte, ahogy a két vezető tisztségviselő megkapja méltó büntetését. "Elég rossz, ha valakit nyilvánosan megcsaláson kapnak egy Coldplay koncerten, de hogy egy vezérigazgatót?” – írta egy felhasználó az X-en. "Túl sok a képmutató, aki a 'humán erőforrások' területén dolgozik” – írta egy másik. Sokan, akik korábban soha nem hallottak Byronról, „mérgezőnek” nevezték. Az online fogadási piacok azonnal előrejelzéseket tettek arra, hogy napokon belül elbocsátják-e.
A videó pillanatok alatt a közvélemény ellentmondásos nézeteinek villámhárítójává vált a gazdagságról, a hatalomról és a vezetői osztály iránti forrongó frusztrációkról – mondta Jeffrey Sonnenfeld, a Yale Egyetem menedzsment professzora. "Ehhez bizonyos mértékű káröröm társul” – mondta. "A gazdagok és a szegények közötti ellentétet látjuk.” Az elmúlt években a munkavállalók egyre inkább kiábrándultak a vállalati vezetőkből. Egy globális kommunikációs cég, az Edelman több mint 30 000 ember bevonásával végzett felmérése szerint 2021 óta 21%-kal nőtt a bizalomhiány az üzleti vezetők iránt. Ez valamivel nagyobb ugrás, mint a kormányzati vezetők vagy a média iránti bizalom hiánya ugyanebben az időszakban, a januárban közzétett legfrissebb felmérés szerint.
A hétvégére a kevéssé ismert IT-vállalat közismert névvé vált. Az Astronomer adatintegrációs és -kezelési szolgáltatásokat nyújt olyan vállalatok számára, mint az Apple és a Ford. "A történtek jó oldala az, hogy most már mindannyian hallottunk az Astronomerről, igaz?” – írta Liz Leslie, egy San Franciscó-i digitális marketing igazgató a LinkedIn-en. A Google-on megugrottak a „Mi az Astronomer?” keresések. A cég az MI-t kiaknázni kívánó vállalatok számára egy alapvető, de kevéssé ismert komponenst biztosít: az infrastruktúrát, amely segít nekik integrálni adataikat az alkalmazásokba, ahol azokat használniuk kell. A vállalat partnere az Apple, a Ford és az Uber. 2018-ban alakult, és a PitchBook adatai szerint májusig 375,13 millió dollárt gyűjtött befektetőktől. A New York-i székhelyű vállalatnak több mint 300 alkalmazottja van. Befektetői között van a Bain Capital Ventures, az Insight Partners és a Salesforce Ventures.

A vezérigazgató neve fölényesen vezeti a múlt heti keresések listáját
Az MI meglehetősen haszontalan lehet azoknak a vállalatoknak, amelyek nem rendelkeznek megfelelő ellenőrzéssel a saját adataik felett, ami azt jelenti, hogy egyre nagyobb szükség van jobb megoldásokra ebben a területen. A Salesforce 8 milliárd dolláros Informatica-felvásárlása és a Snowflake 250 millió dolláros Crunchy Data-felvásárlása jól illusztrálja ezt a tendenciát. Az Astronomer szerint előnye, hogy együttműködik az Apache Airflow-val, egy nyílt forráskódú platformmal, amelyet a vállalatok széles körben használnak adatszolgáltatási folyamatok összehangolására.
A Coldplay-incidens elősegíti vagy hátráltatja a vállalat adatkoordinációs kilátásait? Ez még a jövő zenéje. "Bár a nyilvánosság rávilágít az Astronomerre, ez általában nem az a fajta reklám, amely új ügyfeleket hoz” – mondta Peter Davenport, a márka-, marketing- és kommunikációs szakértő Definition senior stratégiai tanácsadója. "Valójában ez veszélyezteti az évek alatt felépített bizalmat és tekintélyt, különösen azokban az iparágakban, ahol a hírnév és a megbízhatóság a legfontosabb.” A felsővezetők közötti kapcsolat azt az üzenetet közvetítheti, hogy „a szabályok ránk nem vonatkoznak” – mondta Deb Muller, a HR Acuity vezérigazgatója, egy technológiai platform, amely segít a vállalatoknak nyomon követni a munkavállalókra vonatkozó vizsgálatokat és panaszokat. Az alkalmazottak, beszállítók, ügyfelek és befektetők is megkérdőjelezhetik a vezetők integritását. "Ha vezető pozícióban vagy, akkor ideje használni a józan ítélőképességedet” – mondta Muller.
Online felháborodás tört ki nem sokkal azután, hogy a szerdai bostoni Coldplay koncerten a közönségben párokat kereső kamera azt mutatta, hogy Andy Byron, az Astronomer vezérigazgatója csókolózott Kristin Cabot személyzeti igazgatóval, majd eltűnt a Boston melletti Gillette Stadion óriásképernyőjéről. "Vagy viszonyuk van, vagy csak nagyon szégyenlősek” – mondta a mikrofonba a Coldplay frontembere, Chris Martin a színpadról, miközben Byron gyorsan elrejtőzött a kamera elől, Cabot pedig eltakarta az arcát és elfordult. Csütörtökre a vezérigazgató lett a legnépszerűbb kifejezés a Google-on az Egyesült Államokban, és a videó elterjedt a TikTokon, az Instagramon, az X-en és még a LinkedIn-en is. Fogyasztói márkák, egy légitársaság és még egy kormányzati egészségügyi osztály is véleményt nyilvánított az incidensről a közösségi média csatornáin.
Andy Byron messze nem az egyetlen vezető, aki megkérdőjelezhető nyilvános viselkedése miatt lemondásra kényszerült, de ő lehet az első, aki egy koncerten történt, vírusként terjedő „csók-kamera” pillanat miatt távozott. Az Astronomer és most már volt vezérigazgatója korábban alig volt ismert, és ha csak egy újabb pár lett volna, akit kompromittáló helyzeten kapnak, online hírnevük talán soha nem lett volna ilyen nagy. Byron és a vállalat HR-vezetője csókolózásának videója szinte felrobbantotta az internetet, az Astronomer pedig pénteken közleményt adott ki, amelyben kijelentette, hogy igazgatótanácsa hivatalos vizsgálatot indított az ügyben, és hamarosan további részleteket fog közölni. Szombatra odáig fajult a helyzet, hogy a vállalat bejelentette, hogy Byron lemondott tisztségéről. "Vezetőinktől elvárjuk, hogy mind viselkedésükben, mind felelősségvállalásukban példát mutassanak, és a közelmúltban ez a követelmény nem teljesült” – közölte az Astronomer. A pár mindkét tagjának LinkedIn-profilját eltávolították.
De mint egy tech-startup vezetői, azonnal az internetes közönség figyelmének középpontjába kerültek, amit a gazdag vezérigazgatók iránti egyre növekvő gyűlölet táplál. Sok közösségi média felhasználó örömmel nézte, ahogy a két vezető tisztségviselő megkapja méltó büntetését. "Elég rossz, ha valakit nyilvánosan megcsaláson kapnak egy Coldplay koncerten, de hogy egy vezérigazgatót?” – írta egy felhasználó az X-en. "Túl sok a képmutató, aki a 'humán erőforrások' területén dolgozik” – írta egy másik. Sokan, akik korábban soha nem hallottak Byronról, „mérgezőnek” nevezték. Az online fogadási piacok azonnal előrejelzéseket tettek arra, hogy napokon belül elbocsátják-e.
A videó pillanatok alatt a közvélemény ellentmondásos nézeteinek villámhárítójává vált a gazdagságról, a hatalomról és a vezetői osztály iránti forrongó frusztrációkról – mondta Jeffrey Sonnenfeld, a Yale Egyetem menedzsment professzora. "Ehhez bizonyos mértékű káröröm társul” – mondta. "A gazdagok és a szegények közötti ellentétet látjuk.” Az elmúlt években a munkavállalók egyre inkább kiábrándultak a vállalati vezetőkből. Egy globális kommunikációs cég, az Edelman több mint 30 000 ember bevonásával végzett felmérése szerint 2021 óta 21%-kal nőtt a bizalomhiány az üzleti vezetők iránt. Ez valamivel nagyobb ugrás, mint a kormányzati vezetők vagy a média iránti bizalom hiánya ugyanebben az időszakban, a januárban közzétett legfrissebb felmérés szerint.
A hétvégére a kevéssé ismert IT-vállalat közismert névvé vált. Az Astronomer adatintegrációs és -kezelési szolgáltatásokat nyújt olyan vállalatok számára, mint az Apple és a Ford. "A történtek jó oldala az, hogy most már mindannyian hallottunk az Astronomerről, igaz?” – írta Liz Leslie, egy San Franciscó-i digitális marketing igazgató a LinkedIn-en. A Google-on megugrottak a „Mi az Astronomer?” keresések. A cég az MI-t kiaknázni kívánó vállalatok számára egy alapvető, de kevéssé ismert komponenst biztosít: az infrastruktúrát, amely segít nekik integrálni adataikat az alkalmazásokba, ahol azokat használniuk kell. A vállalat partnere az Apple, a Ford és az Uber. 2018-ban alakult, és a PitchBook adatai szerint májusig 375,13 millió dollárt gyűjtött befektetőktől. A New York-i székhelyű vállalatnak több mint 300 alkalmazottja van. Befektetői között van a Bain Capital Ventures, az Insight Partners és a Salesforce Ventures.

A vezérigazgató neve fölényesen vezeti a múlt heti keresések listáját
Az MI meglehetősen haszontalan lehet azoknak a vállalatoknak, amelyek nem rendelkeznek megfelelő ellenőrzéssel a saját adataik felett, ami azt jelenti, hogy egyre nagyobb szükség van jobb megoldásokra ebben a területen. A Salesforce 8 milliárd dolláros Informatica-felvásárlása és a Snowflake 250 millió dolláros Crunchy Data-felvásárlása jól illusztrálja ezt a tendenciát. Az Astronomer szerint előnye, hogy együttműködik az Apache Airflow-val, egy nyílt forráskódú platformmal, amelyet a vállalatok széles körben használnak adatszolgáltatási folyamatok összehangolására.
A Coldplay-incidens elősegíti vagy hátráltatja a vállalat adatkoordinációs kilátásait? Ez még a jövő zenéje. "Bár a nyilvánosság rávilágít az Astronomerre, ez általában nem az a fajta reklám, amely új ügyfeleket hoz” – mondta Peter Davenport, a márka-, marketing- és kommunikációs szakértő Definition senior stratégiai tanácsadója. "Valójában ez veszélyezteti az évek alatt felépített bizalmat és tekintélyt, különösen azokban az iparágakban, ahol a hírnév és a megbízhatóság a legfontosabb.” A felsővezetők közötti kapcsolat azt az üzenetet közvetítheti, hogy „a szabályok ránk nem vonatkoznak” – mondta Deb Muller, a HR Acuity vezérigazgatója, egy technológiai platform, amely segít a vállalatoknak nyomon követni a munkavállalókra vonatkozó vizsgálatokat és panaszokat. Az alkalmazottak, beszállítók, ügyfelek és befektetők is megkérdőjelezhetik a vezetők integritását. "Ha vezető pozícióban vagy, akkor ideje használni a józan ítélőképességedet” – mondta Muller.