SG.hu
Feldühítette a dán informatikai minisztert a Meta reklámkampánya

Dánia digitális ügyekért felelős minisztere, Caroline Stage Olsen a Metát kritizálta a közösségi médiára vonatkozó korhatár-ellenőrzési szabályozást népszerűsítő reklámkampánya miatt. Ez nem jó előjel a cégnek, mert ő fogja vezetni júliustól a gyermekek közösségi médiahasználata elleni esetleges új szabályozásról szóló tárgyalásokat.
A Meta az Instagramon az elmúlt hetekben kampányt indított, amelyben olyan uniós szintű szabályozást követelt, amely biztosítja, hogy a korhatár-ellenőrzés az alkalmazásboltok vagy az operációs rendszerek szintjén történjen, és a kötelezettségeket a közösségi médiavállalatoktól vonja el. "Őszinte leszek, dühös voltam, amikor megláttam ezt a hirdetést” - mondta Stage Olsen. „Nevetséges, hogy reklámot készítenek, ahelyett, hogy egyszerűen bevezetik a korhatárkorlátozást. Bárcsak arra költötték volna ezt a pénzt, hogy egy technikai ellenőrzési megoldást készítsenek, ahelyett, hogy kampányt csinálnak arról, hogy mennyire fontos ez számukra” - tette hozzá.
A lobbizás a kiskorúak online védelme körül Brüsszelben és az EU fővárosaiban tapasztalható érdeklődés közepette zajlik, és egyre nagyobb lendületet kapnak azok a hangok, amelyek a gyermekek mentális egészségének védelme érdekében korlátoznák vagy tiltanák a gyermekeket a közösségi médiaplatformokról. Az Instagram-kampány közösségi médiahirdetéseket, valamint televíziós hirdetési felületeket és buszmegálló-posztereket foglal magában az EU kulcsfontosságú fővárosaiban, többek között Brüsszelben és Párizsban. A kritikáit bővebben kifejtve Stage Olsen elmondta: "Elegem van az üres szavakból. Tettekre van szükségünk. Ők az egyik legerősebb vállalat, nemcsak Európában, hanem az egész világon. Nagyon sok pénzük van, amit azzal keresnek, hogy adatokat gyűjtenek, nem csak felnőttektől, de gyerekektől is. A pénzt a gyermekeink védelmére kellene költeniük, ahelyett, hogy reklámokat készítenének" - mondta.
Dánia az EU Tanácsának elnökségére készül, és máris ígéretet tett arra, hogy Brüsszelben lépéseket tesz. A kormány a hat hónapos elnökség „kulcsfontosságú prioritásának” nevezte a gyermekek online védelmét. Miközben azonban egyre több ország támogatja a fellépést, a technológiai iparágon belül jelentős megosztottság tapasztalható. A Meta érvelése szerint egy olyan szabályozás, amely az életkor ellenőrzését az operációs rendszer vagy az alkalmazásboltok szintjén kényszerítené ki átfogóbb, mivel így minden közösségi médiaplatformra kiterjedne. A lobbizás június végéig tart Belgiumban, Dániában, Franciaországban és Olaszországban - közölte a Meta szóvivője.
A Meta álláspontját az Apple és a Google, az alkalmazásboltok és operációs rendszerek üzemeltetői határozottan ellenzik. Ezek a szereplők azzal érvelnek, hogy az olyan szolgáltatásoknak, mint az Instagram, kellene életkor-ellenőrzési intézkedéseket bevezetniük, és ez a legjobb módja annak, hogy a gyerekek biztonságban maradjanak az interneten. Az alkalmazásboltoknak a felhasználók életkorának ellenőrzésére irányuló megoldását a támogatói - köztük a Meta - „egyszerűnek” állítják be, de „nem terjed ki az asztali számítógépekre vagy más olyan eszközökre, amelyeket a családok általában közösen használnak” - írta a Google egy múlt heti blogbejegyzésében.
Miközben az Európai Bizottság véglegesíti a kérdéssel kapcsolatos iránymutatás-tervezetet, a Google nemrégiben benyújtott beadványa a Meta kampányát támadta, mondván, hogy az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvénye megköveteli, hogy „minden online platform vállalja a felelősséget az életkornak megfelelő élmények nyújtásáért”, és hogy „a valódi kockázatok és tartalmak az alkalmazáson belül vannak”, nem pedig az alkalmazásboltban.
A Meta az Instagramon az elmúlt hetekben kampányt indított, amelyben olyan uniós szintű szabályozást követelt, amely biztosítja, hogy a korhatár-ellenőrzés az alkalmazásboltok vagy az operációs rendszerek szintjén történjen, és a kötelezettségeket a közösségi médiavállalatoktól vonja el. "Őszinte leszek, dühös voltam, amikor megláttam ezt a hirdetést” - mondta Stage Olsen. „Nevetséges, hogy reklámot készítenek, ahelyett, hogy egyszerűen bevezetik a korhatárkorlátozást. Bárcsak arra költötték volna ezt a pénzt, hogy egy technikai ellenőrzési megoldást készítsenek, ahelyett, hogy kampányt csinálnak arról, hogy mennyire fontos ez számukra” - tette hozzá.
A lobbizás a kiskorúak online védelme körül Brüsszelben és az EU fővárosaiban tapasztalható érdeklődés közepette zajlik, és egyre nagyobb lendületet kapnak azok a hangok, amelyek a gyermekek mentális egészségének védelme érdekében korlátoznák vagy tiltanák a gyermekeket a közösségi médiaplatformokról. Az Instagram-kampány közösségi médiahirdetéseket, valamint televíziós hirdetési felületeket és buszmegálló-posztereket foglal magában az EU kulcsfontosságú fővárosaiban, többek között Brüsszelben és Párizsban. A kritikáit bővebben kifejtve Stage Olsen elmondta: "Elegem van az üres szavakból. Tettekre van szükségünk. Ők az egyik legerősebb vállalat, nemcsak Európában, hanem az egész világon. Nagyon sok pénzük van, amit azzal keresnek, hogy adatokat gyűjtenek, nem csak felnőttektől, de gyerekektől is. A pénzt a gyermekeink védelmére kellene költeniük, ahelyett, hogy reklámokat készítenének" - mondta.

Dánia az EU Tanácsának elnökségére készül, és máris ígéretet tett arra, hogy Brüsszelben lépéseket tesz. A kormány a hat hónapos elnökség „kulcsfontosságú prioritásának” nevezte a gyermekek online védelmét. Miközben azonban egyre több ország támogatja a fellépést, a technológiai iparágon belül jelentős megosztottság tapasztalható. A Meta érvelése szerint egy olyan szabályozás, amely az életkor ellenőrzését az operációs rendszer vagy az alkalmazásboltok szintjén kényszerítené ki átfogóbb, mivel így minden közösségi médiaplatformra kiterjedne. A lobbizás június végéig tart Belgiumban, Dániában, Franciaországban és Olaszországban - közölte a Meta szóvivője.
A Meta álláspontját az Apple és a Google, az alkalmazásboltok és operációs rendszerek üzemeltetői határozottan ellenzik. Ezek a szereplők azzal érvelnek, hogy az olyan szolgáltatásoknak, mint az Instagram, kellene életkor-ellenőrzési intézkedéseket bevezetniük, és ez a legjobb módja annak, hogy a gyerekek biztonságban maradjanak az interneten. Az alkalmazásboltoknak a felhasználók életkorának ellenőrzésére irányuló megoldását a támogatói - köztük a Meta - „egyszerűnek” állítják be, de „nem terjed ki az asztali számítógépekre vagy más olyan eszközökre, amelyeket a családok általában közösen használnak” - írta a Google egy múlt heti blogbejegyzésében.
Miközben az Európai Bizottság véglegesíti a kérdéssel kapcsolatos iránymutatás-tervezetet, a Google nemrégiben benyújtott beadványa a Meta kampányát támadta, mondván, hogy az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvénye megköveteli, hogy „minden online platform vállalja a felelősséget az életkornak megfelelő élmények nyújtásáért”, és hogy „a valódi kockázatok és tartalmak az alkalmazáson belül vannak”, nem pedig az alkalmazásboltban.