SG.hu

A Discord MI-t vezet be a beszélgetések nyomon követésére

A Discord mesterséges intelligenciát használ majd, hogy segítsen nyomon követni a beszélgetéseket, illetve meglepő módon fórumok bevezetésében gondolkodik.

A Discord a játékközösségek bázisává vált az interneten. A cég nemrég ünnepelte fennállásának 10. évfordulóját, és a hatása mára elég nagy ahhoz, hogy közvetlenül elérhető legyen a PlayStation és az Xbox platformokon, a Nintendo pedig a Switch 2 GameChatjét egészíti ki vele. A Discord növekedési törekvései során azonban az egyik nagy kihívás, amivel szembe kell néznie, hogy a nagy vagy hosszabb ideig működő közösségeknél az újonnan becsatlakozóknak nehéz kitalálni, hol kezdjék el az ismerkedést, nehéz felzárkózni a valós idejű beszélgetések sebességéhez, és nehéz átrostálni a potenciálisan hatalmas mennyiségű csatornát. Régebben sok közösség a fórumok körül alakult ki, de a Discord egyszerűen nem jó helyettesítője ennek a fajta strukturált üzenetküldésnek. "Ezt szeretnénk megoldani” - mondta Peter Sellis, a Discord termékért felelős igazgatója. "Nem az a szándékunk, hogy egy csomó tudást bezárjunk a Discordba”. Az egyik módja annak, ahogy a Discord kezelni szeretné a problémát olyan funkciók hozzáadása, amelyek "használhatóbbak a strukturált tudásmegosztásra, mint például a fórumok. Ezekkel valószínűleg többet kell foglalkoznunk, és ez olyasmi, amit a játékfejlesztők számára szeretnénk megoldani” - mondja Sellis. A másik a nagy nyelvi modelleket érinti. "Hihetetlen lehetőség vannak a nagy nyelvi modellekben a beszélgetések összegzésének képessége” - mondja. Ez segíthet a Discordnak abban, hogy egy több ember közötti hosszú beszélgetést - „ami lényegében egy nagyon rosszul strukturált, megosztható objektum”, mondja - leegyszerűsítsen „valami olyanná, ami jobban megosztható, majd potenciálisan szindikálható a webre”.

Sellis egyéb részleteket nem tudott megosztani, és nem tudott határidőt sem adni arra vonatkozóan, hogy mikorra készülhet el mindez: "Még nem láttam olyan megoldást, amivel kapcsolatban jó érzésünk lenne”. Szerinte a Discord jól akarja csinálni - különösen azért, mert egy olyan megoldás, amely az információkat a Discordon kívül is könnyebben elérhetővé teszi, sok munkát jelenthet a szerver moderátorok és adminok számára. „Nagyon érzékeny radarunk van az olyan dolgokra, amelyek egy csomó munkát okoznak nekik, ami nem hozza meg nekik a szükséges megtérülést” - mondja. Bölcs dolog nem felbosszantani a moderátorokat. "Ez olyasmi, amit az emberek a Discordon belül maguk is fájdalmasnak éreznek” - mondja Sellis. "A mérnökeink, terméktervezőink és termékmenedzsereink személyesen is érzik a problémát, és meg akarják oldani”.


A másik nagy kihívás, amellyel a Discordnak szembe kell néznie, hogy hogyan építse fel a terméket úgy, hogy az egyszerre szolgálja ki az óriási közösségi szerverek és az apró csoportok igényeit, ahol csak barátok vagy közeli ismerősök lógnak - különösen akkor, amikor a Discord szerint „a Discordon zajló összes tevékenység 90 százaléka” „kis, intim szervereken” történik. Sellis ezt „az egyik legnagyobb kihívásnak nevezi a csapat számára” - de azt is mondja, hogy „őszintén szólva ez a legnagyobb lehetőség”. Azt mondja, a Discord azon gondolkodik, hogyan érheti el, hogy az emberek „jól érezzék magukat mindkét térben, megértsék, hogy különböző típusú terek vannak, és a technológia ismerős, de mégis más mindkét helyen”.

Sellis szerint a legnagyobb Discord-szerver a Midjourney, egy a szövegből képet generáló MI-t létrehozó cég, amely lehetővé teszi a vizuális elemek generálását közvetlenül a Discordon belül. A Midjourney azért vált népszerűvé, mert az MI-képek generálásának egyéni mókáját többjátékos közösséggé alakította. "Láthatod, ahogy az emberek kipróbálnak dolgokat, kísérleteznek, kudarcot vallanak, sikerrel járnak, zavarba hozzák magukat stb. Ez egyfajta kollektív cselekvéssé tette az egészet". Valami hasonlót lát a platformon nemrég elindított Wordle alkalmazással is, amely lehetővé teszi, hogy a barátaiddal versenyezz.

Mindez a Discord nagyobb víziójának egy részére utal. Sellis azt a trendet látja, hogy „minden kezd úgy kinézni, mint egy játék”, és "a Discordot bármely játék közösségi rétegeként lehet használni, hogy lényegében javítsa az adott termék iránti elkötelezettséget, annak közösségi jellegét és többjátékos képességet adjon hozzá. Ez olyasmi, amit szeretünk és amire támaszkodni fogunk". És ami a Nintendo GameChatjét illeti? „Azt mondanám, hogy az utánzás a hízelgés nagyon őszinte formája” - mondja Sellis. „Nehéz elképzelni nagyobb hízelgést annál, mint hogy a Nintendo másol.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Narxis #4
    Egyelőre.
  • MerlinW #3
    Senki sem tudja, mert nem úgy van. Tencent az egyetlen kínai H szériás befektetőjük, passzív kb 10-15% részesedéssel. Semmi beleszólása a cég működésébe, felveszi az osztalékot és annyi.
    Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2025.10.10. 10:34:08
  • nlght #2
    Nem tudom mennyi ember tudja, de a Discord már régóta kínai kézben van. A felvásárlás óta én úgy veszem, hogy az adatbiztonság = nulla. Szóval nem ér hidegzuhanyként a hír.
  • kvp #1
    A discord egyik nagy elonye, hogy alapbol nem publikusak a beszelgetesek, tehat bejelentkezes es csatlakozas nelkul nem lehet oket olvasgatni. E melle szeretnenek publikus, barmikor barki altal elerheto forumokat kesziteni, ahol a moderaciot is ok vegzik. Ez csak arro jo, hogy ezen forumokban beleszolhatnak a moderacioba es ami lenyeges, hogy eladhatjak az ott keletkezo osszes tartalmat, akar MI treningre, akar mas celokra. Uzletileg megertem, de felhasznaloi szempontbol nem jo hir.

    Plusz ugyebar minden forum minden adatat athajtjak egy MI-n, hivatalosan osszegzes celjabol, nem hivatalosan tanulasi adatbazis letrehozasa celjabol. Ez azert problemas, mert igy nagyon sok nem publikus adat kerulhet ki a netre, pl. maganbeszelgetesek soran elhangzott bizalmas informaciok, amiket ezutan barmelyik az adatbazison treningezett MI visszaadhat valaszkent.

    ps: Igen, a biztos megoldas, ha minden netes kommunkaciot publikus, egy hirdetotablara felirt infokent kezelunk es csak olyan infot adunk meg amit ki mernenk irni az utcan egy tablara.