SG.hu

Az USA követelni fogja a Google-től, hogy adja el online hirdetési üzletágát

Az amerikai igazságügyi minisztérium közölte, hogy arra fogja kényszeríteni a Google anyavállalatát, az Alphabet-et, hogy adja el digitális hirdetési üzletágának kulcsfontosságú részeit, amelyről megállapították, hogy jogellenes monopóliumot alkot.

A minisztérium közölte egy szövetségi bíróval, hogy a Google hirdetéscsere- és kiadói hirdetéskiszolgáló üzletágainak eladása az egyetlen módja annak, hogy megtörjék erőfölényét. Az előbbi az online hirdetési felületekre történő licitálás legnagyobb piactere, az utóbbi pedig az a technológia, amelyet az online kiadók használnak a hirdetések listázására és értékesítésére a honlapjaikon. A technológiai óriáscéget arra is kötelezni kell, hogy a valós idejű hirdetési licitálással kapcsolatos adatokat megossza a versenytársakkal - mondta a kormány ügyvédje egy virginiai bíróságon. Leonie Brinkema amerikai kerületi bíró szeptember 22-re tűzte ki a tárgyalás időpontját, hogy meghallgassa a javaslatokat és a Google cáfolatait.

A múlt hónapban Brinkema a Google ellen hozott ítéletében megállapította, hogy a vállalat „szándékosan” monopolizálta az online hirdetési piacot a felvásárlások révén, valamint azáltal, hogy a versenytársak kizárása és az árképzésben való alákínálás érdekében összekapcsolta a hirdetéstőzsdét és a kiadói szervereket. Az igazságügyi minisztérium keresetének egy részét azonban elutasította, mondván, hogy nem tudták bizonyítani, hogy a Google tisztességtelenül uralja a piac harmadik összetevőjét, a hirdetői reklámhálózatokat.

A Google tiltakozott az ítélet ellen, mondván, hogy más technológiai csoportokkal, például a Metával, az Amazonnal és a TikTokkal versenyez az online hirdetési költésekért. A vállalat ügyvédei elmondták, hogy a cég hajlandó megosztani a valós idejű hirdetési csereadatokat a riválisoknak, de nem adja el üzletágának egyetlen részét sem. Lee-Anne Mulholland, a Google szabályozási ügyekért felelős vezetője elmondta: "A minisztérium további javaslatai, amelyek a hirdetési technológiai eszközeink eladásának kikényszerítésére irányulnak, messze túlmutatnak a bíróság megállapításain, nem rendelkeznek jogi alapokkal, és kárt okoznának a kiadóknak és a hirdetőknek.”

A reklámtechnológia a harmadik trösztellenes ügy volt, amelyet az Alphabet gyors egymásutánban elveszített. Tavaly egy másik bíró úgy ítélte meg, hogy a keresésben is monopóliumot alakított ki azzal, hogy évente több mint 20 milliárd dollárt fizetett az Apple-nek azért, hogy az alapértelmezett böngésző legyen a készülékein. A kormány azt kérte, hogy a Google adja el a Chrome böngészőjét, és ossza meg a keresési adatokat a riválisokkal. Sundar Pichai vezérigazgató is megjelent egy washingtoni bíróságon a keresési jogorvoslati perben, és azzal érvelt, hogy a javaslatok „messzemenőek, annyira rendkívüliek”, és azt okozzák, hogy a Google ingyenesen oda kell adja szellemi tulajdonát a riválisoknak, akik visszafejthetnik a keresőmotorját. Azt is mondta, hogy az adatok megosztása veszélyeztetné a felhasználók magánéletét.

Az Alphabet-et arra is kötelezték, hogy nyissa meg Android operációs rendszerét a riválisok előtt, miután egy San Franciscó-i bíró megállapította, hogy a Google Play Store-t az alkalmazások versenyének elnyomására és túlzott díjak felszámítására használta.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!