SG.hu

Mark Zuckerberg beszántaná az egész reklámiparágat

A Meta-vezér elképzelése a végtelen kreativitásról az egész hirdetési rendszer működési módját megsemmisítené.

Nem igazán titok, hogy a hirdetési iparágat hamarosan felforgatja a mesterséges intelligencia - a nagy platformcégek, mint a Google és a Meta többek között azért fektettek be olyan sokat a fotó- és videogenerálásba, mert tudják, hogy ezen eszközök első nagy felhasználói a platformjaikon hirdetők lesznek. De eddig még senki sem mondta ezt ki nyíltan - egészen a mai napig, amikor Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója leült a Stratechery munkatársával, Ben Thompsonnal, és lényegében azt mondta, hogy a terve az, hogy többé-kevésbé felszámolja a teljes hirdetési ökoszisztémát egészen a reklámkészítésig.

"A kreatív rész még mindig létezik, ami alapvetően azt jelenti, hogy a vállalkozások odajönnek hozzánk, és van egy elképzelésük arról, hogy mi az üzenetük, milyen videót vagy arculatot akarnak. Ezt elég nehéz elkészíteni, de azt hiszem, elég közel vagyunk hozzá. Ezeket tehát mi készítjük el nekik. Úgy értem, nyilván mindig lesz olyan, hogy ők is jöhetnek egy javaslattal, vagy hogy itt van a hirdetés, amit szeretnének. De általánosságban el fogunk jutni arra a pontra, amikor te egy vállalkozás vagy, eljössz hozzánk, elmondod, mi a célod és csatlakoztatod a bankszámládat. Nincs szükség arra, hogy reklámot forgass, nincs szükséged demográfiai célzásra, nem kell semmit mérned, csak hogy el tudd olvasni az eredményeket, amiket kiköpünk. Szerintem ez óriási lesz, szerintem ez a reklám kategóriájának újradefiniálása."

Mark tehát egy olyan jövőképet álmodott meg, amelyben az ügyfél odamegy a Metához, és azt mondja: "Vevőket akarok a termékemhez”, a Meta pedig minden mást elvégez. A Meta mesterséges intelligencia segítségével fényképeket és videókat készít a termékekről, mesterséges intelligencia segítségével szövegeket ír a termékekről, mesterséges intelligencia segítségével végtelen számú hirdetést állít össze, mesterséges intelligencia segítségével megcélozza ezeket a hirdetéseket a platformjain lévő összes embernek, méri, hogy mely hirdetések teljesítenek a legjobban, és mesterséges intelligencia segítségével optimalizálja azokat, majd a Meta rendszereinek segítségével az ügyfelek megvásárolják a tényleges termékeket a platformjain.

A mesterséges intelligencia által vezérelt reklámra vonatkozó ötletek örvénye a "végtelen kreativitás". Erre volt már néhány érdekes példa a múltban, többek között az Nvidia keynote-okon. De még senki nem vezette végig a gondolatsort az "add meg a bankszámládat és olvasd el az általunk kiköpött eredményeket” zárásig, ami alapvetően az egész reklámipart, ahogyan mi ismerjük, eltörölné. Ez alapvető hadüzenet a nagy márkák és a nagy reklámügynökségek világával szemben, akik rengeteg hirdetési csalás és mérési botrány után mindannyian kidolgozott rendszereket építettek ki a platformok által nyújtott eredmények ellenőrzésére, és akiknek nagyon határozott véleményük van arról, hogy a Meta-féle platformok mit tudnak és mit nem tudnak jól csinálni.

A reklámipar szereplőinek reakciói természetesen lesújtóak. "A márkabiztonság még mindig nagy kérdés, így az, hogy hagyjuk, hogy ők készítsék és optimalizálják a kreatívokat, ijesztő koncepció” - mondta egy ügynökségi vezérigazgató, de nem is ez a cégek első számú aggodalma. "A víziójának ígérete - „csak olvasd el az eredményeket, amelyeket kiköpünk” - a probléma” - mondták. "Egyetlen ügyfél sem fog bízni abban, amit kiköpnek, hiszen alapvetően a saját házi feladatukat ellenőrzik.” Egy másik médiavezető ugyanilyen élesen fogalmazott. „Remekül leírja a hozzáállásukat az 'Olvasd el az eredményeket, amelyeket kiköpünk' mondat. Ez azonnal végigmegy a teljes cikluson az ügyfeleikhez való leereszkedéstől az az aktív ellenségeskedésen át a 'kibaszottul kinyírunk' kifejezésig.”

Persze a Meta rengeteg pénzt keres azzal, hogy hirdetéseket ad el olyan kisvállalkozásoknak, amelyek nem engedhetik meg maguknak a nagy ügynökségeket és a divatos médiakampányokat, így ezek a végtelenül kreatív MI-eszközök mindannyiukat kisegíthetik, a nagy ügynökségek pedig mehetnek kapálni. De az is egyértelmű, hogy a platformgazdaság szeizmikus változások előtt áll, a feszültségek nőnek, miközben mi többiek kénytelenek leszünk megküzdeni egy MI által generált hirdetésekkel teli világgal.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • inkvisitor #1
    Nem kell sok idő, hogy az emberek alkalmazkodjanak az AI reklámözönhöz és besorolják a zaj kategóriába az egészet.