SG.hu

Nem fog pénzt generálni az MI, csak segít a költségek csökkentésében

Technológiai konferenciát rendezett a Deutsche Bank, melyen Brad Zelnick, a bank informatikai szakértője megkérdezte a ServiceNow pénzügyi igazgatóját, Gina Mastantuonót, hogy mit vár a technológiától. A ServiceNow felhőalapú platformja digitális munkafolyamataik kezelésében segíti a vállalatokat. A szoftvercég szerint a vállalati MI-beruházások hamarosan termőre fordulnak, de a megtérülés inkább években, mint hónapokban lesz mérhető.

Mastantuonó az ügyfelei informatikai vezetőivel folytatott beszélgetésekből két egyértelmű témát idézett fel: „Az egyik, hogy nehéz volt rávenni az ügyfeleket, hogy elkötelezzék magukat a költségcsökkentés és a megtakarítások mellett, hogy igazolják a generatív MI körüli előzetes befektetéseket. Másodszor, sok vezetői csapat és igazgatótanács egyszerűen el van árasztva a különböző üzenetekkel, sok különböző gyártó állítja azt, hogy náluk van a Szent Grál, ami valójában lelassítja a dolgokat, és bénultságot okoz." - mondta. "Mindez nem meglepő, ez egy új nagy technológiai fejlesztés, amit a legtöbb ember másfél évvel ezelőtt még csak nem is értett. "

"El kell gondolkodnunk azon, hogy milyen hatásai lesznek, mert minden iparág meg fog változni az MI miatt. Meg fogja változtatni az üzletmenetünket, a munkahelyi interakcióinkat. Meg fogja változtatni a fogyasztói vállalkozások működését is. De még nagyon korai szakaszban vagyunk.” - mondta a ServiceNow pénzügyi igazgatója. "Ugyanezekről a témákról beszélgettünk, mint amikor a felhő bevezetésre került, igaz? És most azok, akik még nem álltak át a felhőre, úgy kapkodnak, mint még soha, hogy átálljanak. Szóval ez nem egy buborék, de attól még lehet egy buborék a költekezésben."

Mastantuono példaként a gyógyszeripari ágazatot hozta fel, ahol az elfoglalt orvosok és kutatók a költségek csökkentésére és a betegek életének javítására törekszenek, „lehetővé téve a gyors értékteremtést”. Az MI szerinte képes lehet arra, hogy a kommunikáció gyorsításával és a kérdések megválaszolásának automatizálásával csökkentse a klinikai vizsgálatokban részt vevő betegek lemorzsolódási arányát, és így csökkentse a termékek piacra kerülésének átlagos 6,6 éves időtartamát. "Ha ezt a 6,6 évet 6 évre vagy 5,6 évre tudjuk rövidíteni, az több milliárd dolláros nyereséget jelent a gyógyszergyártó cégek számára és több millió megmentett életet jelent. Ez végeredményben még több pénzt jelent, mert eközben rengeteget spórolunk is” - mondta. "A manuális feladatok és az összetett problémák megoldása - ez az, ahová az MI tart, és ez csak az egyes vállalatokat megvizsgálva értelmezhető” - mondta.

A pénzügyi igazgató azonban figyelmeztetett: „Az ügyfelek nem fognak több százmillió dollárt kapni, de ha átgondolják, hogy mire akarnak támaszkodni - és igen, ez egy kis időt vesz igénybe, mert nagy a zaj, és mindenki sokat beszél -, és ha belegondolunk, hogy mi történik már most is a platformkonszolidációval és a megbízható platformokkal való együttműködéssel, amelyek már innováltak ezen a téren, úgy gondolom, hogy valódi hozzáadott értéket fogunk látni. Ez meg fogja változtatni a munkahelyi interakcióinkat és a vállalkozások működését is. De még nagyon korai szakaszban vagyunk” - mondta.

A Deutsche Bank Tech összejövetelén Mastantuono elmondta, hogy a ServiceNow az MI tíz felhasználási esetét alkalmazta kísérleti jelleggel házon belül, ami eddig mintegy 10 millió dollár éves megtakarítást eredményezett. "Képzeljük csak el, mit jelent ez a jövőben: olyan mérőszámokkal rendelkezünk, amelyek valódi hozzáadott értéket mutatnak. Remélhetőleg a zaj lecsillapodik. Az olyan emberek és vállalatok, mint a ServiceNow, akik segítenek az ügyfeleknek megoldani a legsürgetőbb problémáikat, valóban meg fogják változtatni a vállalat működésének módját.”

Az LLM-ek és más úgynevezett nyelvi modellek témája intenzív iparági felhajtás és befektetési hullámvasút tárgyát képezi. A Gartner legutóbbi Hype Cycle for Emerging Technologies című tanulmányában a globális tanácsadó cég megjegyezte, hogy a technológia hamarosan belép a rettegett „kiábrándulás hullámvölgyébe”. Arun Chandrasekaran, a Gartner elismert alelnök-elemzője azt mondta, hogy a technológia hosszú távon értékesnek bizonyul majd, de jelenleg „nem képes lépést tartani a magas elvárásokkal”. Az IBM a múlt hónapban szintén azt mondta, hogy egyes vállalatok annyira megszállottjai lettek az MI-nak, hogy elhanyagolják az általános technológiai szolgáltatásokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #1
    A tulajdonosok egyelore tartanak az MI hasznalatatol, mert megbizhatatlan. Ahol hasznaltak generativ MI-t, ott eddig jellemzoen veszteseget es PR problemakat okozott. Egyelore nincs pozitiv pelda az uzleti eletben.

    A hagyomanyosabb MI megoldasokat pedig eddig is hasznaltak, pl. a nagysebessegu tozsedi kereskedes soran. A problema az uj generativ MI-kkel van, amit az uj, nem hazudozonak fejlesztett generaciok fognak tudni majd kikuszobolni. Ha lesznek. A cegek pedig addg is kivarnak.