Franczy
Nvidia Quadro DCC
Az Nvidia Corporation képviselői tegnap bejelentették az új Nvidia Quadro DCC grafikus chipet, mely chipet a cég elsősorban olyan számítógépek grafikus alrendszerébe ajánlja, melyeket professzionális grafikus munkákra, valósidejű animációk készítésére, következő generációs játékszoftverek fejlesztésére, vagy akár filmek vizuális effektjeinek létrehozásához használnak.
Az új Nvidia grafikus chip támogatja a programozható vertex shader és a programozható pixel shader technológiákat, miáltal a megfelelő számítógép segítségével széleskörű speciális effektusok hozhatók létre alár valósidőben is. Az Nvidia az újdonság bemutatásakor rendkívül nagy hangsúlyt fektetett a Quadro DCC chip és a Discreet-féle 3D Studio MAX 4-es modellező, animációs és rendering szoftver együttműködési képességeire. Ezenkívül bejelentették, hogy a kiváló minőség termékeiről híres német ELSA cég fogja piacra dobni az első Nvidia Quadro DCC chipre épülő monitorkártyákat, melyek kizárólag a Discreet cég egész világot behálózó viszonteladói hálózatában lesznek kaphatóak.
"Az Nvidia, az ELSA, valamint a Discreet cégek együttműködésének eredményeképpen most egy olyan új grafikus megoldást jelenthetünk be, mely a legösszetettebb real-time grafikus munkákkal foglalkozó számítógépes szakemberek legmagasabb igényeit is kielégíti. Kijelenthetjük, hogy a Quadro DCC grafikus chipre épülő monitorkártyával és a Discreet-féle 3D Studio MAX 4-es szoftverrel ellátott számítógépek a Microsoft Xbox játékkonzolra készülő játékok fejlesztéséhez használt referencia grafikusrendszerek" - nyilatkozta Dan Vivoli, az Nvidia cég marketingért felelős alelnöke.
"A Quadro DCC és 3D Studio MAX 4 szoftver kombinációja révén nagyon komoly DCC rendszerek hozhatók létre. A mi célunk az, hogy a számítógépes grafikával foglalkozó szakembereknek olyan szoftveres megoldásokat nyújtsunk, melyek a megfelelő grafikus alrendszerrel kiegészítve páratlan teljesítményt nyújtanak" - nyilatkozta Phillip Miller, a Discreet cég elnöke.
Az Nvidia képviselői a mostani bejelentés kapcsán szinte semmilyen technikai részletet nem kívántak megosztani a sajtó képviselőivel, így valószínűsíthető, hogy az Nvidia Quadro DCC chip jelenleg még fejlesztés alatt áll. Érdekes, hogy az új chip nem a Quadro 3 nevet kapta, egyesek azonban már azt is tudni vélik, hogy Quadro 3 néven egy másik új Nvidia termék lát majd napvilágot a közeljövőben.
A Quadro chipes Gloria II |
"Az Nvidia, az ELSA, valamint a Discreet cégek együttműködésének eredményeképpen most egy olyan új grafikus megoldást jelenthetünk be, mely a legösszetettebb real-time grafikus munkákkal foglalkozó számítógépes szakemberek legmagasabb igényeit is kielégíti. Kijelenthetjük, hogy a Quadro DCC grafikus chipre épülő monitorkártyával és a Discreet-féle 3D Studio MAX 4-es szoftverrel ellátott számítógépek a Microsoft Xbox játékkonzolra készülő játékok fejlesztéséhez használt referencia grafikusrendszerek" - nyilatkozta Dan Vivoli, az Nvidia cég marketingért felelős alelnöke.
"A Quadro DCC és 3D Studio MAX 4 szoftver kombinációja révén nagyon komoly DCC rendszerek hozhatók létre. A mi célunk az, hogy a számítógépes grafikával foglalkozó szakembereknek olyan szoftveres megoldásokat nyújtsunk, melyek a megfelelő grafikus alrendszerrel kiegészítve páratlan teljesítményt nyújtanak" - nyilatkozta Phillip Miller, a Discreet cég elnöke.
Az Nvidia képviselői a mostani bejelentés kapcsán szinte semmilyen technikai részletet nem kívántak megosztani a sajtó képviselőivel, így valószínűsíthető, hogy az Nvidia Quadro DCC chip jelenleg még fejlesztés alatt áll. Érdekes, hogy az új chip nem a Quadro 3 nevet kapta, egyesek azonban már azt is tudni vélik, hogy Quadro 3 néven egy másik új Nvidia termék lát majd napvilágot a közeljövőben.