SG.hu

A Z generáció inkább tartalomkészítőnek, mint -fogyasztónak tartja magát

A YouTube felmérése szerint a fiatalabb internetezők 65 százaléka inkább tartja magát videós tartalomkészítőnek, mint fogyasztónak, ami generációs változást jelent az online életben.

A technológiai iparban dolgozó bennfentesek régebben azt az ökölszabályt idézték, amely szerint egy online közösség felhasználóinak csupán minden tizedik tagja posztol általában új tartalmat (legyen az akár csak egy fórumhozzászólás), és a többség csak elolvassa a tartalmat, illetve megnézi a képeket, videókat vagy egyéb frissítéseket. A fiatalabb generációk körében megfordul ezt a megosztottság - derül ki a videoplatform felméréséből. A YouTube megállapította, hogy a Z generáció 65 százaléka - amelyet a 14 és 24 év közötti korosztályként definiálnak - videós tartalomkészítőként jellemzi magát. A megállapítás az Egyesült Államokban élő Z generáció válaszaiból származik, egy szélesebb körű felmérésből, amelyben több ezer embert kérdeztek meg arról, hogyan töltik az idejüket az interneten, beleértve azt is, hogy videókészítőknek tartják-e magukat. A YouTube a SmithGeiger kutatócéggel közösen végezte a felmérést a platformon tapasztalható trendekről szóló éves jelentés részeként.

A felmérés szerint egy online videó megtekintése után a Z generáció tagjai közül sokan saját videókkal reagálnak, saját kommentárokat, reakcióvideókat, mások által közzétett tartalmakba való beleszerkesztést és egyebeket töltenek fel. Ez a fajta interakció gyakran a popkultúra témáiról szóló videókra, például a Fallout videojáték-sorozatra reagálva alakul ki. A rajongók által létrehozott tartalmak több nézési időt kaphatnak, mint az eredeti forrásanyag - áll a jelentésben. "Izgalmas tanúja lenni annak, hogy a Z generáció hogyan alakítja át a rajongást" - mondta Kevin Allocca, a YouTube kulturális és trendekért felelős globális igazgatója. "Aktívan mozdítják el a közönség viselkedését a passzív nézésről a saját hangjuk megtalálására és hozzáadására az egyedi tartalmi párbeszédhez."

A rövid formátumú videók Tiktok általi népszerűsítése nagyban hozzájárult az internet ezen új, részvételi korszakának felemelkedéséhez. Az alkalmazás a fiatalok egy generációjának adott hozzáférést könnyen használható mobil videószerkesztő eszközökhöz, lehetővé téve amatőrök számára, hogy lenyűgöző videótartalmakat hozzanak létre. A TikTok duett és stitch funkciói - amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy könnyen reagáljanak és válaszoljanak más videókra - arra ösztönzik a fiatalokat, hogy tartalomkészítőkké váljanak. A YouTube és az Instagram válaszul saját rövid videós formátumokat és új szerkesztőeszközöket indított, például olyanokat, amelyekkel gyorsan kereshetünk és adhatunk hozzá hangsávokat egy kliphez. A YouTube Shorts 2021-ben indult el, és a vállalat szerint a szolgáltatáson található tartalmak együttesen már több trillió megtekintést értek el.

A Pew Research Center tavaly év végén arról számolt be, hogy a YouTube és a TikTok a legnépszerűbb közösségi médiaszolgáltatások a tizenévesek körében. Összességében a YouTube-ot használták a legtöbben, de mindkettőnek elkötelezett követői voltak. A Pew megállapította, hogy a tizenévesek 16 százaléka mondta azt, hogy "szinte állandóan" használja a YouTube-ot, és 17 százalékuk mondta ugyanezt a TikTokról.


"A videó most az internet nyelve" - mondta Brendan Gahan, a Creator Authority, egy influencer marketing ügynökség társalapítója és vezérigazgatója. A formátum az elmúlt években uralta a közösségi médiafogyasztást. Most a rövidebb formátumok és az ügyes szerkesztőeszközök egyre több fogyasztó számára teszik lehetővé, hogy elfogadják ezt a lingua francát. "Egy produkciós stúdió van a kezedben" - mondta Gahan. Gahan azonban hozzáteszi, hogy mivel egyre több közösségi médiafelhasználó válik alkotóvá, nem pedig fogyasztóvá, a verseny a szemgolyókért egyre élesebbé válhat. "A Z generáció számára ma ez a legvágyottabb munka, és a belépési korlát nagyon alacsony" - mondta. "Egyre nagyobb lesz a verseny a közönségépítésért".

Jasmine Enberg, az Emarketer kutatási és elemző cég közösségi médiáért felelős vezető elemzője elmondta, hogy a YouTube adatai illeszkednek az általa megfigyelt online trendekhez. A marketingesek is észrevették ezt, és egyre inkább megpróbálnak kereskedelmi üzeneteket beépíteni a felhasználók által generált videókommentárokba és az online kialakuló beszélgetésekbe. Enberg szerint ez azt eredményezi, hogy egyes fiatalok kevésbé bíznak az online tartalmakban, és inkább a Z generációs társaiktól származó információk, ajánlások és kommentárok felé fordulnak. "Hiányzik a bizalom a hagyományosabb médiaforrások iránt" - mondta. "A hozzájuk hasonló emberekhez fordulnak, hogy képesek legyenek megérteni és elemezni azokat a dolgokat, amelyeket a hírekben vagy a társadalomban, a popkultúrában vagy a szórakoztatóiparban látnak."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ZenMillitia #8
    na perhszeh. feltolt 3 evente egy zabalos kepet meg fingos videot. kozben megnez 500000000 tiktokos sz.rt
  • Sequoyah #7
    Regen mindenki filmsztar vagy sztarsportolo akart lenni, most mindenki influenszer akar lenni... Minden generacionak megvannak a hulye almai:)

    Ez olyan mint amikor valaki (generaciotol fuggetlenul) egy poszt-apokaliptikus helyzetet kepzel el, mindenki tulelokent gondol magara, mig a valosagban egy korai aldozat lennenk:) Mindenki fontosabbnak latja magat, mint amilyen fontosak valojaban vagyunk:D
  • enyac #6
    No offense, de hol az a tartalom?
  • ZenMillitia #5
    kit erdekel a sok budosszaju belgazos ecigis alkoholista taknyos akik a nemuket se tudjak eldonteni es az egyik kezukkel gyermekborjus bekonos husis-hambit zabalnak a masikkal meg posztolnak,hogy vedjek az esoerdot meg az egeszseguket.
    alszent nullak. agyatlan agymosottak. Mind sz.rhazi, aki ticktockon eli az eletnek nevezett feregszeru csuszas-maszasat. A youtubra is felkuszott az osszes belgazos celeb mediabohoc. Fertozott f.s lett az is.
    Utoljára szerkesztette: ZenMillitia, 2024.07.01. 07:54:58
  • duke #4
    "amelyet a 14 és 24 év közötti korosztályként definiálnak - videós tartalomkészítőként jellemzi magát. "

    Az az agyatlan debilseg amit produkalnak, NEM nevezheto tartalomnak. Megorulok attol, hogy a magukhoz hasonlo olvasni nem tudo gyogyosoknak csinalnak egy negyed oras videot valamirol, ,amit 5 mondatban lelehetne irni es 10 masodperc alatt elolvasni.
  • RJoco #3
    A szart én nem nevezném tartalomnak.
    És nem tartom kizártnak, hogy a yt keze erősen benne van, hogy "A rajongók által létrehozott tartalmak több nézési időt kaphatnak, mint az eredeti forrásanyag" dologban.
    Szóval erősen kétséges ennek a statisztikának az eredménye.
  • wraithLord #2
    Az internetes közösségi és videós platformok bárkinek és mindenkinek megadják a lehetőséget, hogy ismertek legyenek. Elképzelhetetlenül sokkal többen akarnak netes "celebek", "influenszerek" (és ezek kevésbé ambíciózus verziói) lenni, mint amennyien alkalmasak lennének rá. Érték mindenkinek a személyiségében van, legfejlebb nem ide való. Tehetsége viszont nyilván nem mindenkinek van ehhez, és a nagy számok miatt sokkal többnek nincs, mint amennyiüknek van.

    Engem jobban idegesítenek az AI-narrálta minden szarból összevágott (vagy esetleg AI által összehorgászott és vágott?) szemét videók. A tehetségtelen emberek vlog és egyéb videós tartalmainak a nagy része előbb-utóbb kikopik, ahogy az ember megunja a fingreszelést, és értelmesebb, neki való célok után néz. Viszont ezek az utóbb említett futószalagon gyártott szarok egyre többen lesznek. Ha meghallom az adott AI vagy beszédszintetizáló program hangját, már rosszul vagyok, és ilyennel van tele pl. a Youtube Shorts is.
  • Frekvency #1
    és másképp fogalmaznék: a net hemzseg a magamutogató, tartalom nélküli tartalmat készítőktől. Ma mindenki valaki akar lenni még akkor is ha semmi eredetiség vagy érték nincs sem a személyiségükben sem abban amit megosztanak a hálón.