SG.hu
A tizenéveseket egyre inkább félrevezetik a hamis online tartalmak

Mivel a mesterséges intelligenciával sokkal könnyebbé vált a hamis tartalmak előállítása, egyre több tinédzser mondja, hogy félrevezetik őket a mesterséges intelligenciával generált fotók, videók vagy más tartalmak az interneten - derül ki egy új tanulmányból.
A Common Sense Media nonprofit érdekvédelmi csoport által közzétett tanulmány 1000 13 és 18 év közötti amerikai tinédzsert kérdezett meg a mesterséges intelligencia generáló eszközökkel készített médiával kapcsolatos tapasztalataikról. Mintegy 35%-uk számolt be arról, hogy hamisított tartalmakkal tévesztették meg őket az interneten. Azonban ennél nagyobb, 41%-uk számolt be arról, hogy találkozott már olyan tartalommal, amely valódi, de félrevezető volt, 22%-uk pedig azt mondta, hogy olyan információt osztott meg, amelyről kiderült, hogy hamis.
A megállapítások arra utalnak, hogy egyre több tinédzser alkalmazza a mesterséges intelligenciát. A Common Sense korábbi, szeptemberi tanulmánya szerint 10-ből hét tinédzser már legalább kipróbálta a generatív mesterséges intelligenciát. Azok a tinédzserek pedig, akik találkoztak hamis online tartalommal, nagyobb valószínűséggel mondták azt, hogy a mesterséges intelligencia súlyosbítja az online információk ellenőrzését - derül ki a média- és technológiai nonprofit szervezet anyagából.
A felmérés során a tizenéveseket arról is megkérdezték, mit gondolnak a nagy technológiai vállalatokról, köztük a Google-ről, az Apple-ről, a Metáról, a TikTokról és a Microsoftról. A felmérés szerint a tizenévesek közel fele nem bízik abban, hogy az IT-óriások felelős döntéseket hoz a mesterséges intelligencia használatával kapcsolatban. "Az a könnyedség és gyorsaság, amellyel a generatív MI lehetővé teszi a mindennapi felhasználók számára, hogy megbízhatatlan állításokat és nem hiteles dolgokat terjesszenek, súlyosbíthatja a tizenévesek meglévő alacsony szintű bizalmát az olyan intézményekben, mint a média és a kormányzat” - áll a tanulmányban.
A tizenévesek bizalmatlansága a Big Tech iránt visszhangozza a nagy technológiai vállalatokkal szembeni növekvő elégedetlenséget. A félrevezető vagy teljesen hamis tartalmak növekedését súlyosbítja az amúgy is korlátozott digitális védőkorlátok erodálódása. Mióta 2022-ben felvásárolta a Twittert és átnevezte a platformot X-re, Elon Musk felszámolta a moderációs csapatokat, és a lovak közé dobta a gyeplőt, sőt, visszaállította az összeesküvés-elméletek híveinek korábban betiltott fiókjait. A Meta nemrégiben jelentette be, hogy felszámolja a tényellenőrzői csapatát, és azt közösségi jegyzetekkel váltja fel.
"A tizenévesek megítélése az online tartalmak pontosságával kapcsolatban bizalmatlanságot jelez a digitális platformokkal szemben, ami lehetőséget kínál félretájékoztatással kapcsolatos oktatási beavatkozásokra” - állapította meg a tanulmány, hozzátéve, hogy "a technológiai vállalatoknak előtérbe kellene helyezniük az átláthatóságot és az olyan funkciók kifejlesztését, amelyek növelik a platformjaikon megosztott tartalmak hitelességét."
A Common Sense Media nonprofit érdekvédelmi csoport által közzétett tanulmány 1000 13 és 18 év közötti amerikai tinédzsert kérdezett meg a mesterséges intelligencia generáló eszközökkel készített médiával kapcsolatos tapasztalataikról. Mintegy 35%-uk számolt be arról, hogy hamisított tartalmakkal tévesztették meg őket az interneten. Azonban ennél nagyobb, 41%-uk számolt be arról, hogy találkozott már olyan tartalommal, amely valódi, de félrevezető volt, 22%-uk pedig azt mondta, hogy olyan információt osztott meg, amelyről kiderült, hogy hamis.
A megállapítások arra utalnak, hogy egyre több tinédzser alkalmazza a mesterséges intelligenciát. A Common Sense korábbi, szeptemberi tanulmánya szerint 10-ből hét tinédzser már legalább kipróbálta a generatív mesterséges intelligenciát. Azok a tinédzserek pedig, akik találkoztak hamis online tartalommal, nagyobb valószínűséggel mondták azt, hogy a mesterséges intelligencia súlyosbítja az online információk ellenőrzését - derül ki a média- és technológiai nonprofit szervezet anyagából.

A felmérés során a tizenéveseket arról is megkérdezték, mit gondolnak a nagy technológiai vállalatokról, köztük a Google-ről, az Apple-ről, a Metáról, a TikTokról és a Microsoftról. A felmérés szerint a tizenévesek közel fele nem bízik abban, hogy az IT-óriások felelős döntéseket hoz a mesterséges intelligencia használatával kapcsolatban. "Az a könnyedség és gyorsaság, amellyel a generatív MI lehetővé teszi a mindennapi felhasználók számára, hogy megbízhatatlan állításokat és nem hiteles dolgokat terjesszenek, súlyosbíthatja a tizenévesek meglévő alacsony szintű bizalmát az olyan intézményekben, mint a média és a kormányzat” - áll a tanulmányban.
A tizenévesek bizalmatlansága a Big Tech iránt visszhangozza a nagy technológiai vállalatokkal szembeni növekvő elégedetlenséget. A félrevezető vagy teljesen hamis tartalmak növekedését súlyosbítja az amúgy is korlátozott digitális védőkorlátok erodálódása. Mióta 2022-ben felvásárolta a Twittert és átnevezte a platformot X-re, Elon Musk felszámolta a moderációs csapatokat, és a lovak közé dobta a gyeplőt, sőt, visszaállította az összeesküvés-elméletek híveinek korábban betiltott fiókjait. A Meta nemrégiben jelentette be, hogy felszámolja a tényellenőrzői csapatát, és azt közösségi jegyzetekkel váltja fel.
"A tizenévesek megítélése az online tartalmak pontosságával kapcsolatban bizalmatlanságot jelez a digitális platformokkal szemben, ami lehetőséget kínál félretájékoztatással kapcsolatos oktatási beavatkozásokra” - állapította meg a tanulmány, hozzátéve, hogy "a technológiai vállalatoknak előtérbe kellene helyezniük az átláthatóságot és az olyan funkciók kifejlesztését, amelyek növelik a platformjaikon megosztott tartalmak hitelességét."