Flow

Titánok harca az csevegőprogramok frontján

Éveken keresztül az instant messaging (valós idejű szöveges üzenet-párbeszéd, mint pl. az ICQ) fecsegő tinédzserek játékszereként élt a köztudatban. Egy nemrégiben készült felmérés szerint, melyet a Gartner készített, ahogy az üzleti élet egyre komolyabb információs kapcsolatokat alakít ki, és a világ figyelme a vezeték nélküli telekommunikáció felé fordul, az instant messaging technológia kulcsfontosságú csatornát fog jelenteni az ismeret, információközpontú vállalkozások vérkeringésében, túlszárnyalva az email jelentőségét.

A tanulmány mélyreható vizsgálatokat végzett az America Online (AOL) és a Microsoft közt dúló piacszerő küzdelemmel kapcsolatban. Az AOL erőssége a jó marketing, a Microsoft pedig technológiai hátterével dicsekedhet.

Az elemzés szerint 2006-ra a középvállalkozások 50 százaléka fog web-szolgáltatásokra támaszkodni, és az instant messaging lesz a vezeték nélküli e-commerce (elektronikus reklám), és az élő kapcsolatok magja, valamint számtalan mobil internetes szolgáltatás alapja.

Az instant messaging felhasználóinak száma 2004-re 180 millióra növekszik az előrejelzés szerint. A Gartner azt állítja, hogy a valós idejű online kommunikáció hatvan százalékát ezzel a technológiával fogják megvalósítani, legyen szó akár szöveges, akár audio párbeszédről.

"Az instant messaging jelenléte már most is nagyon erőteljes, így a kezdeti siker már nem a jövő kérdése" - hangoztatja David Smith, a Gartner Internet és Web-szolgáltatások területének alelnöke.

A Gartner szerint az America Online vagy a Microsoft mellett tett döntés meghatározza majd a felhasználói azonosítókat és egyéb kapcsolati és technológiai részleteket. "Mikor megválasztjuk az instant messaging ellátót, gondoljunk arra, hogy ki fogja őrizni banki adatainkat, egyéb személyes jellegű információkat és tranzakciókat" - mondja Neil MacDonald, a Gartner elemzője.

Az America Online jelenleg egyértelműen piacvezető, 51 százalékkal az üzleti, 52 százalékkal a magánszektorban. A Microsoft Hailstorm néven ismert kezdeményezése azonban várhatóan nagy tömegeket vonz majd.

A felmérés szerint a Microsoft óriási technikai fölénnyel rendelkezik, viszont biztonsági és adatvédelmi szempontból elmarad az AOL-től. "A hely, ahol legkevésbé szabad előfordulnia egy adatvédelmi krízisnek, az a háló" - hangoztatja MacDonald.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)