SG.hu
Musk ígéretéhez híven beperelte a moderációt kritizálókat
Egy nonprofit szervezet felhívta a hirdetők figyelmét arra, hogy nácibarát tartalmak mellett fut az X-en vásárolt reklámjuk.
Az X - korábban Twitter - beváltotta a tulajdonos Elon Musk fenyegetését, miszerint beperli a baloldali irányultságú Media Matters nonprofit szervezetet. A médiafigyelő csoport a múlt héten arról számolt be, hogy az X "olyan nagy márkák", például az Apple és az IBM reklámjait helyezte el "olyan tartalmak mellett, amelyek Adolf Hitlert és náci pártját népszerűsítik". Musk és az X vezérigazgatója, Linda Yaccarino az X általános felhasználói tapasztalatait nem reprezentálónak nevezte a jelentést, több vállalat ennek ellenére visszavonta a hirdetéseket. Egy nappal korábban Musk igaznak nevezett egy antiszemita összeesküvés-elméletet, mely szerint zsidó emberek és baloldaliak a fehér lakosság etnikai és kulturális felváltását tervezik a nem fehér bevándorlókkal.
A kereset szerint a Media Matters jogilag felelős az X veszteségéért, és ezzel szinte egyidejűleg Ken Paxton texasi főállamügyész vizsgálatot indított a Media Matters ellen "potenciális csalárd tevékenység" miatt. Ez a lépés nem meglepő, tekintve, hogy Musknak Stephen Miller korábbi Trump-tanácsadó javasolta, hogy keressen meg olyan konzervatív főügyészeket, mint Paxton. Musk az X-fiókján tette közzé a hírt, kijelentve, hogy "a csalás polgári és büntetőjogi szankciókkal is jár".
Érdekesség, hogy sem Paxton, sem az X nem állítja, hogy a Media Matters tévesen állította volna, hogy nácibarát tartalmak mellett lennének a hirdetések. Sőt, a per megerősíti, hogy a szervezet által közzétett képernyőképek valódiak. De azt állítja, hogy a szervezet "manipulálta" a szolgáltatást, hogy az X kiszolgálja a kifogásolt hirdetéseket. "A Media Matters manipulálta az X felhasználói élményét szabályozó algoritmusokat, hogy megkerülje a biztosítékokat, és az X legnagyobb hirdetőinek fizetett posztjait rasszista, uszító tartalmak mellett megjelenítő képeket hozzon létre, azt a hamis benyomást keltve, hogy ezek a párosítások általánosak, és nem azok, amik valójában: fabrikált és rendkívül ritka jelenségek".
Egy Hitler-idézet, majd utána egy Oracle reklám
Az állítólagos manipuláció során létrehoztak egy olyan fiókot, amely kizárólag a legnagyobb márkák és a szélsőséges tartalmak kombinációját követte, majd "végtelenségig görgette és frissítette a nem reprezentatív, kézzel kiválasztott feedet", amíg a kettő párosítása a közzétett eredményt nem hozta. A perben a Media Matters-t hitelrontással és egyéb gazdasági bűncselekményekkel vádolják - ezek az állítások nehezen bizonyíthatóak, mivel az Egyesült Államokban a szólásszabadság magasra teszi a hasonló kijelentések jogi üldözésének mércéjét. (Híres eset volt, amikor Musk megnyerte azt a rágalmazási pert, amelyben a barlangban rekedt thaiföldi gyerekfocicsapat kimentésében részt vevő egyik brit búvárt hamisan "pedofil fickónak" nevezte).
"Munkánkat eltántoríthatatlanul folytatjuk. Ha beperel minket, győzni fogunk" - mondta a Media Matters elnöke, Angelo Carusone. "Ez egy komolytalan per, amelynek célja, hogy az X kritikusait hallgatásra kényszerítse. A Media Matters kiáll a tudósításai mögött, és várakozással tekint a bírósági győzelem elé." A világ egyik leggazdagabb embereként azonban Musknak hatalmas erőforrások állnak rendelkezésére - és úgy tűnik, hogy az X némi taktikázással igyekszik növelni esélyeit. A vállalat Texasban nyújtotta be a keresetet, amely sem neki, sem a Media Mattersnek nem az elsődleges székhelye. A per egy olyan bíróság elé kerül, amely eddig rendkívül támogatónak bizonyult azon konzervatív személyiségekkel szemben, akik azt állítják, hogy cenzúrázzák őket. Musk tökéletesen beleillik ebbe a képbe.
Yaccarino eközben váltig hangozgatja, hogy a hirdetők csak időlegesen pártoltak el az X-től. "Néhány hirdető lehet, hogy ideiglenesen szünetelteti a tevékenységét, de szeretném leszögezni, hogy ma több nagyon jó beszélgetést folytattam" - mondta az alkalmazottaknak a per bejelentése után tartott összdolgozói értekezleten. Azt javasolta azonban a munkatársaknak, hogy figyeljenek a kiadásokra, hogy ellensúlyozzák az esetlegesen elvesztett hirdetési pénzeket, és arra buzdította őket, hogy "mindenképpen dugják össze a fejüket, hogy kitalálják hogy tudnak új bevételeket szerezni a vállalatnak".
Az X - korábban Twitter - beváltotta a tulajdonos Elon Musk fenyegetését, miszerint beperli a baloldali irányultságú Media Matters nonprofit szervezetet. A médiafigyelő csoport a múlt héten arról számolt be, hogy az X "olyan nagy márkák", például az Apple és az IBM reklámjait helyezte el "olyan tartalmak mellett, amelyek Adolf Hitlert és náci pártját népszerűsítik". Musk és az X vezérigazgatója, Linda Yaccarino az X általános felhasználói tapasztalatait nem reprezentálónak nevezte a jelentést, több vállalat ennek ellenére visszavonta a hirdetéseket. Egy nappal korábban Musk igaznak nevezett egy antiszemita összeesküvés-elméletet, mely szerint zsidó emberek és baloldaliak a fehér lakosság etnikai és kulturális felváltását tervezik a nem fehér bevándorlókkal.
A kereset szerint a Media Matters jogilag felelős az X veszteségéért, és ezzel szinte egyidejűleg Ken Paxton texasi főállamügyész vizsgálatot indított a Media Matters ellen "potenciális csalárd tevékenység" miatt. Ez a lépés nem meglepő, tekintve, hogy Musknak Stephen Miller korábbi Trump-tanácsadó javasolta, hogy keressen meg olyan konzervatív főügyészeket, mint Paxton. Musk az X-fiókján tette közzé a hírt, kijelentve, hogy "a csalás polgári és büntetőjogi szankciókkal is jár".
Érdekesség, hogy sem Paxton, sem az X nem állítja, hogy a Media Matters tévesen állította volna, hogy nácibarát tartalmak mellett lennének a hirdetések. Sőt, a per megerősíti, hogy a szervezet által közzétett képernyőképek valódiak. De azt állítja, hogy a szervezet "manipulálta" a szolgáltatást, hogy az X kiszolgálja a kifogásolt hirdetéseket. "A Media Matters manipulálta az X felhasználói élményét szabályozó algoritmusokat, hogy megkerülje a biztosítékokat, és az X legnagyobb hirdetőinek fizetett posztjait rasszista, uszító tartalmak mellett megjelenítő képeket hozzon létre, azt a hamis benyomást keltve, hogy ezek a párosítások általánosak, és nem azok, amik valójában: fabrikált és rendkívül ritka jelenségek".
Egy Hitler-idézet, majd utána egy Oracle reklám
Az állítólagos manipuláció során létrehoztak egy olyan fiókot, amely kizárólag a legnagyobb márkák és a szélsőséges tartalmak kombinációját követte, majd "végtelenségig görgette és frissítette a nem reprezentatív, kézzel kiválasztott feedet", amíg a kettő párosítása a közzétett eredményt nem hozta. A perben a Media Matters-t hitelrontással és egyéb gazdasági bűncselekményekkel vádolják - ezek az állítások nehezen bizonyíthatóak, mivel az Egyesült Államokban a szólásszabadság magasra teszi a hasonló kijelentések jogi üldözésének mércéjét. (Híres eset volt, amikor Musk megnyerte azt a rágalmazási pert, amelyben a barlangban rekedt thaiföldi gyerekfocicsapat kimentésében részt vevő egyik brit búvárt hamisan "pedofil fickónak" nevezte).
"Munkánkat eltántoríthatatlanul folytatjuk. Ha beperel minket, győzni fogunk" - mondta a Media Matters elnöke, Angelo Carusone. "Ez egy komolytalan per, amelynek célja, hogy az X kritikusait hallgatásra kényszerítse. A Media Matters kiáll a tudósításai mögött, és várakozással tekint a bírósági győzelem elé." A világ egyik leggazdagabb embereként azonban Musknak hatalmas erőforrások állnak rendelkezésére - és úgy tűnik, hogy az X némi taktikázással igyekszik növelni esélyeit. A vállalat Texasban nyújtotta be a keresetet, amely sem neki, sem a Media Mattersnek nem az elsődleges székhelye. A per egy olyan bíróság elé kerül, amely eddig rendkívül támogatónak bizonyult azon konzervatív személyiségekkel szemben, akik azt állítják, hogy cenzúrázzák őket. Musk tökéletesen beleillik ebbe a képbe.
Yaccarino eközben váltig hangozgatja, hogy a hirdetők csak időlegesen pártoltak el az X-től. "Néhány hirdető lehet, hogy ideiglenesen szünetelteti a tevékenységét, de szeretném leszögezni, hogy ma több nagyon jó beszélgetést folytattam" - mondta az alkalmazottaknak a per bejelentése után tartott összdolgozói értekezleten. Azt javasolta azonban a munkatársaknak, hogy figyeljenek a kiadásokra, hogy ellensúlyozzák az esetlegesen elvesztett hirdetési pénzeket, és arra buzdította őket, hogy "mindenképpen dugják össze a fejüket, hogy kitalálják hogy tudnak új bevételeket szerezni a vállalatnak".