Berta Sándor
A Blender szponzora lett az Adobe
A népszerű 3D-alkalmazás egyre nagyobb szerepet kap a fejlesztésekben.
A Blender és az Adobe bejelentette, hogy a szoftverfejlesztő konszern a nyílt forráskódú 3D-program szponzorává (Corporate Gold Sponsor) vált. Ezzel a társaság számos más támogatóhoz csatlakozott. A felajánlott összeg egy fejlesztői állás költségeinek a felére elegendő.
A lépés azért számít meglepőnek, mert az Adobe eddig nem igazán a nyílt forráskódú alkalmazások támogatójaként volt ismert, sokkal inkább klasszikus szoftvercégként. Sébastien Deguy, az Adobe 3D-eszközökért felelős alelnöke kijelentette, hogy nagyon örülnek annak, hogy csatlakozhattak a Blender Fejlesztési Alaphoz és ezáltal biztosíthatták, hogy a dinamikus nyílt forráskódú közösség hosszú távon fennmaradhasson és sikeres legyen. Ton Roosendaal, a Blender alapítója és elnöke hozzátette, hogy ez egy hatalmas lépés előre és kiváló példa arra, hogy az ipar egyre inkább elfogadja a szabad, illetve nyílt forráskódú programokkal való együttműködést.
A Blender aktuális támogatóinak listája alapján a nyílt forráskódú 3D-alkalmazást fejlesztő alapítvány havonta 139 925 euró bevételt könyvelhet el. Az eredetileg kitűzött bevételcél havi 100 000 euró volt, amelyből többek között 20 fejlesztői helyet lehet fenntartani. Eddig 25 vállalat és 2642 magánszemély támogatta a szoftver készítését és a Blender-közösséget. Az előbbiek között van az Adidas, az Amazon Web Services (AWS), az AMD, az Embark svéd játékfejlesztő stúdió, az Epic Games, a Facebook, a Google, az Intel Software, a Microsoft, az nVidia, a Ubisoft és a unity.
A Blender és az Adobe bejelentette, hogy a szoftverfejlesztő konszern a nyílt forráskódú 3D-program szponzorává (Corporate Gold Sponsor) vált. Ezzel a társaság számos más támogatóhoz csatlakozott. A felajánlott összeg egy fejlesztői állás költségeinek a felére elegendő.
A lépés azért számít meglepőnek, mert az Adobe eddig nem igazán a nyílt forráskódú alkalmazások támogatójaként volt ismert, sokkal inkább klasszikus szoftvercégként. Sébastien Deguy, az Adobe 3D-eszközökért felelős alelnöke kijelentette, hogy nagyon örülnek annak, hogy csatlakozhattak a Blender Fejlesztési Alaphoz és ezáltal biztosíthatták, hogy a dinamikus nyílt forráskódú közösség hosszú távon fennmaradhasson és sikeres legyen. Ton Roosendaal, a Blender alapítója és elnöke hozzátette, hogy ez egy hatalmas lépés előre és kiváló példa arra, hogy az ipar egyre inkább elfogadja a szabad, illetve nyílt forráskódú programokkal való együttműködést.
A Blender aktuális támogatóinak listája alapján a nyílt forráskódú 3D-alkalmazást fejlesztő alapítvány havonta 139 925 euró bevételt könyvelhet el. Az eredetileg kitűzött bevételcél havi 100 000 euró volt, amelyből többek között 20 fejlesztői helyet lehet fenntartani. Eddig 25 vállalat és 2642 magánszemély támogatta a szoftver készítését és a Blender-közösséget. Az előbbiek között van az Adidas, az Amazon Web Services (AWS), az AMD, az Embark svéd játékfejlesztő stúdió, az Epic Games, a Facebook, a Google, az Intel Software, a Microsoft, az nVidia, a Ubisoft és a unity.