Berta Sándor
Ismét szoftverproblémák merültek fel a Boeing repülőinél
Az új helyzet miatt várhatóan tovább késnek a szállítások a gyártónál.
A Boeing 737 MAX és a Boeing 787 Dreamliner típus előtörténetét már összegeztük korábbi cikkekben. A cég most újabb nehézségekkel szembesült, miután Leeham News and Anaslysis és az Airfinance Journal cikkeinek köszönhetően ismertté vált, hogy mind a két típusnál komoly szoftverproblémák vannak. Emiatt további késések fenyegetnek az érintett repülőgépek leszállításában.
A mostani probléma az úgynevezett Option Selection Software-t (OSS) érinti, mely program felelős a szoftverváltozások dokumentálásáért. Hasonlóan ahhoz, ahogyan az összes kábelköteg, tárolóeszköz és egyéb elektronikus alkatrész dokumentálása történik, az OSS-nek a telepített alkalmazások felsorolását kellene biztosítania, azok kiigazításaival és frissítéseivel együtt. Azonban a felsorolás egy része hiányos és hibás, ezért az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) biztonsági szempontból fontos kérdésnek minősítette ezt a problémát. A Boeingnek emiatt az új repülőgépek leszállítása előtt ki kell javítania az OSS-t.
Az OSS különösen akkor válik fontossá, amikor egy repülőgépet egy üzemeltető társaság továbbértékesít. Ilyenkor elengedhetetlen, hogy az új tulajdonosok nyomon követhessék a szoftver minden változását és frissítését. A Boeing 737 MAX fiaskó után az FAA sokkal alaposabban szemügyre veszi a repülőgépgyártót. "Az FAA elvesztette minden bizalmát a Boeing iránt" - idézte egy bennfentes véleményét a két portál.
A beszámolók alapján az OSS-probléma akár egy évvel is visszavetheti a Boeing-szállításokat. A társaságnak még mindig több száz 737 MAX és 787 Dreamliner típusú repülőgépe várakozik a tanúsításra.
A Boeing 737 MAX és a Boeing 787 Dreamliner típus előtörténetét már összegeztük korábbi cikkekben. A cég most újabb nehézségekkel szembesült, miután Leeham News and Anaslysis és az Airfinance Journal cikkeinek köszönhetően ismertté vált, hogy mind a két típusnál komoly szoftverproblémák vannak. Emiatt további késések fenyegetnek az érintett repülőgépek leszállításában.
A mostani probléma az úgynevezett Option Selection Software-t (OSS) érinti, mely program felelős a szoftverváltozások dokumentálásáért. Hasonlóan ahhoz, ahogyan az összes kábelköteg, tárolóeszköz és egyéb elektronikus alkatrész dokumentálása történik, az OSS-nek a telepített alkalmazások felsorolását kellene biztosítania, azok kiigazításaival és frissítéseivel együtt. Azonban a felsorolás egy része hiányos és hibás, ezért az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) biztonsági szempontból fontos kérdésnek minősítette ezt a problémát. A Boeingnek emiatt az új repülőgépek leszállítása előtt ki kell javítania az OSS-t.
Az OSS különösen akkor válik fontossá, amikor egy repülőgépet egy üzemeltető társaság továbbértékesít. Ilyenkor elengedhetetlen, hogy az új tulajdonosok nyomon követhessék a szoftver minden változását és frissítését. A Boeing 737 MAX fiaskó után az FAA sokkal alaposabban szemügyre veszi a repülőgépgyártót. "Az FAA elvesztette minden bizalmát a Boeing iránt" - idézte egy bennfentes véleményét a két portál.
A beszámolók alapján az OSS-probléma akár egy évvel is visszavetheti a Boeing-szállításokat. A társaságnak még mindig több száz 737 MAX és 787 Dreamliner típusú repülőgépe várakozik a tanúsításra.