Gyurkity Péter
Nagyon drágák az új chatbotok
Emiatt pedig minden fontosabb szereplőnek új bevételi forrás után kell majd néznie.
Az elmúlt néhány hónapban újból a figyelem középpontjába kerültek az AI-ra alapozott megoldások, amelyek közül a ChatGPT emelkedett ki. Nemrég arról írtunk, hogy a Google és a Baidu is az új megoldás ellen indul, viszont ez egy friss jelentés szerint komoly költségekkel jár, így nem számíthatunk az ingyenes jelleg megmaradására.
A napokban a Reuters tette közzé saját új beszámolóját, amelyben már a lehetséges opciókat veszik sorra. Ezzel kapcsolatban érdemes rögtön megjegyezni, hogy a ChatGPT-t eredetileg kifejlesztő OpenAI első embere már tavaly decemberben arról beszélt, hogy a költségek hatalmasak, emiatt pedig előbb-utóbb fizetőssé kell tenni a platformot. Ez most februárban be is következett, a ChatGPT Plus pedig havi 20 dollárért kínál gyorsabb elérhetőséget és kényelmesebb használatot. Hasonló megoldásra számíthatunk azonban a riválisok oldalán is, mivel a kiadások megugrása ezt mindenképpen kikényszeríti majd.
A Google esetében a becslések szerint ma nagyjából 1 cent egyötödébe kerül minden egyes keresés, amennyiben azonban bevonjuk ebbe az új fejlesztést, a teljes éves kiadás már jövőre 6 milliárd dollárral emelkedhet meg – azt feltételezve, hogy átlagosan az összes keresés felét szolgáljuk ki a megoldással, nagyjából 50 szavas válaszokat adva a felhasználóknak. Logikus lépésként merül tehát fel a Bard fizetős változatának megjelenése, emellett azonban a reklámok alkalmazását sem zárhatjuk ki, ezek pedig akár a chatbot által adott válaszon belül is megjelenhetnek majd.
Idővel persze a hatékonyság további javulása önmagában is mérsékelheti majd a költségeket (legyen szó az igényelt teljesítményről, illetve az áramszámláról), viszont nagyon valószínű, hogy ez nem lesz elegendő.
Az elmúlt néhány hónapban újból a figyelem középpontjába kerültek az AI-ra alapozott megoldások, amelyek közül a ChatGPT emelkedett ki. Nemrég arról írtunk, hogy a Google és a Baidu is az új megoldás ellen indul, viszont ez egy friss jelentés szerint komoly költségekkel jár, így nem számíthatunk az ingyenes jelleg megmaradására.
A napokban a Reuters tette közzé saját új beszámolóját, amelyben már a lehetséges opciókat veszik sorra. Ezzel kapcsolatban érdemes rögtön megjegyezni, hogy a ChatGPT-t eredetileg kifejlesztő OpenAI első embere már tavaly decemberben arról beszélt, hogy a költségek hatalmasak, emiatt pedig előbb-utóbb fizetőssé kell tenni a platformot. Ez most februárban be is következett, a ChatGPT Plus pedig havi 20 dollárért kínál gyorsabb elérhetőséget és kényelmesebb használatot. Hasonló megoldásra számíthatunk azonban a riválisok oldalán is, mivel a kiadások megugrása ezt mindenképpen kikényszeríti majd.
A Google esetében a becslések szerint ma nagyjából 1 cent egyötödébe kerül minden egyes keresés, amennyiben azonban bevonjuk ebbe az új fejlesztést, a teljes éves kiadás már jövőre 6 milliárd dollárral emelkedhet meg – azt feltételezve, hogy átlagosan az összes keresés felét szolgáljuk ki a megoldással, nagyjából 50 szavas válaszokat adva a felhasználóknak. Logikus lépésként merül tehát fel a Bard fizetős változatának megjelenése, emellett azonban a reklámok alkalmazását sem zárhatjuk ki, ezek pedig akár a chatbot által adott válaszon belül is megjelenhetnek majd.
Idővel persze a hatékonyság további javulása önmagában is mérsékelheti majd a költségeket (legyen szó az igényelt teljesítményről, illetve az áramszámláról), viszont nagyon valószínű, hogy ez nem lesz elegendő.