Berta Sándor
60 éve népszerű a fax
Az irodai eszközök leváltása egyelőre esélytelennek tűnik.
A faxkészüléket 175 évvel ezelőtt szabadalmaztatták, s sok kórházból és rendelőintézetből még most sem tűnt el. A koronavírus-járvány ideje alatt viszont kiderült, hogy a technológia már egyáltalán nem felel meg a 21. század követelményeinek, ennek köszönhetően komoly fennakadásokat okozott a kontaktkutatásban, a beteginformációk összegyűjtésében vagy a bürokrácia menedzselésében. A korlátozott műszaki kapacitása sok esetben komoly akadályt jelentett.
Az eFax online faxszolgáltatás felmérése szerint a vállalatok 54 százalékában 6 és 50 közötti faxhasználó van, míg további 20 százalékában ez a szám több mint 50. A megkérdezettek 35 százaléka azzal számolt, hogy a cégénél csökkenni fog a faxhasználat, míg 37 százalékuk úgy vélte, hogy inkább erősödik majd a tevékenység. Az utóbbiban komoly szerepet játszik, hogy az otthoni munkavégzés elterjedésével egyre fontosabb szerep járul ezekre az irodai készülékekre. A Techradar rámutatott, hogy a megkérdezettek egyharmada küld vagy fogad fontos dokumentumokat naponta ilyen módon.
A válaszolók közölték, hogy az esetek 35 százalékában felhőkörnyezeti, míg 31 százalékában digitális faxszolgáltatást alkalmaznak, a 15 százalékában pedig a régi, hagyományos módon zajlik a kommunikáció. Az emberek többsége szerződéseket, pénzügyi anyagokat, érzékeny üzleti dokumentumokat és fontos banki információkat faxol. Jelszóval védett e-maileket a megkérdezettek 45 százaléka továbbít, míg titkosítószoftvert a 43 százalékuk használ. A fax alkalmazásának legfontosabb indokai a biztonság, a költséghatékonyság és az európai európai uniós általános adatvédelmi rendeletnek (GDPR) való megfelelés voltak.
Az mindenesetre leszögezhető, hogy a technológiai fejlődés ellenére a fax továbbra is fontos marad a vállalatok életében és az üzleti folyamatokban. S ez még akkor is igaz, ha a faxolás legalább részben felkerül a felhőkörnyezetbe vagy digitálissá válik.
A faxkészüléket 175 évvel ezelőtt szabadalmaztatták, s sok kórházból és rendelőintézetből még most sem tűnt el. A koronavírus-járvány ideje alatt viszont kiderült, hogy a technológia már egyáltalán nem felel meg a 21. század követelményeinek, ennek köszönhetően komoly fennakadásokat okozott a kontaktkutatásban, a beteginformációk összegyűjtésében vagy a bürokrácia menedzselésében. A korlátozott műszaki kapacitása sok esetben komoly akadályt jelentett.
Az eFax online faxszolgáltatás felmérése szerint a vállalatok 54 százalékában 6 és 50 közötti faxhasználó van, míg további 20 százalékában ez a szám több mint 50. A megkérdezettek 35 százaléka azzal számolt, hogy a cégénél csökkenni fog a faxhasználat, míg 37 százalékuk úgy vélte, hogy inkább erősödik majd a tevékenység. Az utóbbiban komoly szerepet játszik, hogy az otthoni munkavégzés elterjedésével egyre fontosabb szerep járul ezekre az irodai készülékekre. A Techradar rámutatott, hogy a megkérdezettek egyharmada küld vagy fogad fontos dokumentumokat naponta ilyen módon.
A válaszolók közölték, hogy az esetek 35 százalékában felhőkörnyezeti, míg 31 százalékában digitális faxszolgáltatást alkalmaznak, a 15 százalékában pedig a régi, hagyományos módon zajlik a kommunikáció. Az emberek többsége szerződéseket, pénzügyi anyagokat, érzékeny üzleti dokumentumokat és fontos banki információkat faxol. Jelszóval védett e-maileket a megkérdezettek 45 százaléka továbbít, míg titkosítószoftvert a 43 százalékuk használ. A fax alkalmazásának legfontosabb indokai a biztonság, a költséghatékonyság és az európai európai uniós általános adatvédelmi rendeletnek (GDPR) való megfelelés voltak.
Az mindenesetre leszögezhető, hogy a technológiai fejlődés ellenére a fax továbbra is fontos marad a vállalatok életében és az üzleti folyamatokban. S ez még akkor is igaz, ha a faxolás legalább részben felkerül a felhőkörnyezetbe vagy digitálissá válik.