JohnnyCage
A NEC felkészült a GameCube grafikus chipjeinek tömeggyártására
[EETimes] A tokiói központú japán NEC Corporation megkezdte a Nintendo közeljövőben megjelenő, GameCube nevű játékkonzoljának grafikus magját is taralmazó system-on-chip megoldásának tömeggyártását.
A Nintendo következő generációs játékkonzolja, a GameCube júliusban jelenik meg Japánban, az amerikai piacon pedig októberre várható. A konzol Európában várhatóan a Microsoft-féle Xbox-szal egyidőben, azaz az év legvégén, de inkább 2002. elején jelenik majd meg. A NEC közleménye szerint az új gyár, ahol a chipeket készíteni fogják egy 8300 négyzetméteres úgynevezett "tisztaszobát" fog tartalmazni, ahol a chipek készülnek majd. A gyár a NEC Kyushu-i létesítményeiben kapott helyet, és tízezer 8 colos (20,5cm) szilíciumostya előállítására lesz képes havonta.
A Nintendo a Sony-val ellentétben külső gyártót bízott meg az új játékkonzol system-on-chip (rendszer a chipen) megoldású, egyik központi, a konzol grafikus magját, a hangrendszerét és beágyazott SRAM-ját tartalmazó chipjének gyártásához. A társaság minden bizonnyal tanult a Sony kárán, amely a mélyponton lévő japán chipgyártásra, egészen pontosan saját chipgyáraira bízta a PlayStation 2 konzol központi grafikus chipjének előállítását, ami később óriási gondokat okozott a cégnek.
A Sony gondokkal küszködő, felújítás alatt lévő gyárai ugyanis nem voltak képesek elég chipet legyártani, ami miatt sokáig a szükségesnél jóval kevesebb PlayStation 2 konzol kerülhetett csak a boltokba. A viszonylag kevés PS2 gyártása ráadásul jócskán túllépte az előre tervezett költségeket, ezért a cég gyártási áron alul, ráfizetéssel hozta forgalomba az új konzolokat.
A Nintendo nyilván ezeket a baklövéseket elkerülendő döntött úgy, hogy átadja a chipek gyártását egy megbízható partnernek, amely jelen esetben a NEC lett. A NEC a Flipper elnevezésű chip gyártásából a GameCube teljes életciklusa alatt várhatóan körülbelül 2,6 milliárd dollár forgalmat kovácsolhat. A NEC chipgyárának építése 1999. decemberében kezdődött el, a teszgyártás pedig tavaly augusztusban indult meg. A gyár január óta készen áll a tömeggyártásra, amely azóta el is kezdődött, közölte a cég szóvivője.
A Nintendo a GameCube gyártásához nem épített saját chipgyárat. A NEC a Flipper chipeket gyártó üzemet 690 millió dolláros beruházással építette meg, de a gyár más egységeket is gyárthat majd. A Flipper gyártása 180nm-es csíkszélességgel indul meg, de a gyártósorok alkalmasak 130nm-es gyártási technolóiájú előállításra is, kisebb módosításokkal természetesen.
A GameCube 8cm-es optikai meghajtóval, IBM fejlesztésű módosított, 405MHz-es PowerPC processzorral, Matsushita meghajtóval és ArtX fejlesztésű grafikus rendszerrel fog rendelkezni.
A Nintendo következő generációs játékkonzolja, a GameCube júliusban jelenik meg Japánban, az amerikai piacon pedig októberre várható. A konzol Európában várhatóan a Microsoft-féle Xbox-szal egyidőben, azaz az év legvégén, de inkább 2002. elején jelenik majd meg. A NEC közleménye szerint az új gyár, ahol a chipeket készíteni fogják egy 8300 négyzetméteres úgynevezett "tisztaszobát" fog tartalmazni, ahol a chipek készülnek majd. A gyár a NEC Kyushu-i létesítményeiben kapott helyet, és tízezer 8 colos (20,5cm) szilíciumostya előállítására lesz képes havonta.
A Nintendo a Sony-val ellentétben külső gyártót bízott meg az új játékkonzol system-on-chip (rendszer a chipen) megoldású, egyik központi, a konzol grafikus magját, a hangrendszerét és beágyazott SRAM-ját tartalmazó chipjének gyártásához. A társaság minden bizonnyal tanult a Sony kárán, amely a mélyponton lévő japán chipgyártásra, egészen pontosan saját chipgyáraira bízta a PlayStation 2 konzol központi grafikus chipjének előállítását, ami később óriási gondokat okozott a cégnek.
A Sony gondokkal küszködő, felújítás alatt lévő gyárai ugyanis nem voltak képesek elég chipet legyártani, ami miatt sokáig a szükségesnél jóval kevesebb PlayStation 2 konzol kerülhetett csak a boltokba. A viszonylag kevés PS2 gyártása ráadásul jócskán túllépte az előre tervezett költségeket, ezért a cég gyártási áron alul, ráfizetéssel hozta forgalomba az új konzolokat.
A Nintendo nyilván ezeket a baklövéseket elkerülendő döntött úgy, hogy átadja a chipek gyártását egy megbízható partnernek, amely jelen esetben a NEC lett. A NEC a Flipper elnevezésű chip gyártásából a GameCube teljes életciklusa alatt várhatóan körülbelül 2,6 milliárd dollár forgalmat kovácsolhat. A NEC chipgyárának építése 1999. decemberében kezdődött el, a teszgyártás pedig tavaly augusztusban indult meg. A gyár január óta készen áll a tömeggyártásra, amely azóta el is kezdődött, közölte a cég szóvivője.
A Nintendo a GameCube gyártásához nem épített saját chipgyárat. A NEC a Flipper chipeket gyártó üzemet 690 millió dolláros beruházással építette meg, de a gyár más egységeket is gyárthat majd. A Flipper gyártása 180nm-es csíkszélességgel indul meg, de a gyártósorok alkalmasak 130nm-es gyártási technolóiájú előállításra is, kisebb módosításokkal természetesen.
A GameCube 8cm-es optikai meghajtóval, IBM fejlesztésű módosított, 405MHz-es PowerPC processzorral, Matsushita meghajtóval és ArtX fejlesztésű grafikus rendszerrel fog rendelkezni.