24
-
#24 Hm..te fasz szerinted mernének mást mondani hogy milyen jo? persze majd elmondják hogy elnézést de ez is rosz meg az is rosz...ehh te baromarcú,te...
-
#23 én??? nem én irogatok mas nevében...
amugy megint nemtudtal mast hozzafüzni egy ervhez mint ertelmetlenséget és baromságot... -
GS #22 :))) Lalimajom
Ennyire idegesit hogy levertelek benneteket a masik topicba hogy idejossz utanam? :)))))
Szanalmas vagy haver, a mocskolodassoddal egyutt. :)))))
GS -
#21 de azert legalabb elolvashattad a 43. hirt is miszerint a ps2 d megszem maga a megvalto és hibamntes csoda...
szal megiscsak igazam volt te meg meg minidg elvakult baromarcu vagy... -
GS #20 Orulok is, de te meg otthon unatkozol 2002 tavaszig? :
http://www.computerandvideogames.com/
"According to the news service’s report, Gamecube will launch in July in Japan, September in America with an unconfirmed spring 2002 release in Europe."
GS -
#19 hm GS a nagy okos örüljé a ps2dnek! -
GS #18 FecX is jol lejaratta magat, kar volt bemasolnod:
"Pl. a textúrák mozgatására az EE és a grafikus chip között már csak kb. 1GB/sec sávszélesség van. "
Miert is kell texturakat mozgatni az EE es a grafikus chip kozott? :))))))))))))) Ekkora balfasz megnyilvanulast. A tobbi se kutya, de ez... :))))))))
GS -
GS #17 csocso
Hat igen, elobb kioktatsz engem mint nagytudasu, aztan bemasolsz egy ujsagcikket (honnan is?), ami szo szerint arrol szol amit mondtal. Vagyis 1 hirforras ami alapjan megprobalsz velemenyt alkotni, raadasul ugy probalod magad feltuntetni, mintha ertened is azt amit bemasolgattal.
Jo lehet a multitexturazas meg a tobbi effect a mario128-on biztos, de en ugy olvasom, hogy eppen a SONY erododik mostanaban es a tobbi ceg van bajban, ki veszi meg a masinajukat. Ugyanis a PS2 elonye pont a rugalmassag, vagyis a programozo hatarozza meg hogy nezzen ki a latvany, nem pedig van egy egyen-vilag a hw-s featurek miatt, amitol minden jatek tok egyforma lesz. Lasd N64 ocsmany elblurozott "latvany vilaga".
Irjal meg, mert ez nemhogy elegendo bizonyitek, hanem pont azt bizonyitottad be, hogy elvakultan csak azt veszed eszre a hirek kozott (melyik ujsag is volt ez?), ami felig-meddig kacsa szinten le akarja jaratni a PS2-t, amit te valamiert utalsz.
Talan mert nem jutott neked is egy belole.
GS -
#16 Na nesze te pöcsfej: ezeket olvasd elezeket olyan emberek irták akik értzenek is hozzá nem ugy mint te!:
FecX
A PS2 hardvere erős, de sajna nagyon rossz koncepció szerint készült. Igen sokat olvastam utána a témának (érdeklődésből), és nagyon nagy marhaságokat csináltak benne. Pl. a textúrák mozgatására az EE és a grafikus chip között már csak kb. 1GB/sec sávszélesség van. Mivel alig 1 mega hely van nekik ezért szinte folyamatosan kell a mapeket stream-elni a két chip között; és nincs textúra-tömörítés se, ezért aztán még kevesebbet lehet használni. A 3D-s feature-ök terén is le van maradva a cucc, nincs mipmapping, multitextúrázás... szóval gyors, de ez sajnos kevés.
A programozási nehézségek pedig még jobban betesznek a cuccnak, mindenki áll át Dreamcastra meg várja a Gamecube-ot és az X-boxot.
Szóval a PS2-t csak a Sony marketingje mentheti meg a nagyon csúfos bukástól...
PS2-nél nagyon rámentek a poligonok mozgatására és elhanyagolták a 3D-s feature-öket.
Ezzel teljesen egyet is értek, csakhogy mitől szép egy modell? Azt hiszem ezt pont neked nem kell magyarázni.Persze persze sokat lehet trükközni a Texturákkal, de ha kevés a poligon akkor sehogysem az igazi.
Játékok látványvilága terén más a véleményünk. Szerintem a shading sokkal fontosabb, mint a poligonszám (egy bizonyos szint felett). Mennyit tud a PS2 papíron? 60 milliót? De ez csak üres, Gouraud shade-elt poligon. Amint textúrázni kezdik, a teljesítmény ugyanúgy zuhanni kezd. És nincsen korrekt textúrázás, nemhogy az NV2A perpixel shading effektjei. Olyasmikről beszélek, mint korrekt per-pixel megvilágítás (élethű fényviszonyokhoz) és bump mapping, specular highlightok, maszkolt fresnel tükröződések (fényviszonyokra élethűen reagáló felületek). Az Nvidia chip ebben van ott igen nagy mértékben, és szerintem ez különösen fontos.
Arra is felhívnám a figyelmed, hogy már a dual textúrázáshoz is multipass renderingre kényszerül a PS2. Ez azt jelenti, hogy minden egyes további textúrához újra ki kell számolni az adott poligont, nulláról. Ha minden poligont multitextúrázni akarsz egy jelenetben, akkor ez kapásból minimum felezi a poligonszámot... és két textúra még rettentően kevés, és a sima multitextúrázás még mindig nagyon le van maradva a register combiner-ektől. Az NV2X szérában minden pixel pipeline képes 4 műveletet végezni textúrákkal órajelenként, és ebben a dot product is benne van...
Bump mapping, perpixel megvilágítás... ilyet sajnos aligha hajtanak ki a PS2-ből. A Gamecube szintén ebben van ott iszonyatosan. A poligonszám itt nem túl magas, de nem esik vissza a teljesítmény, ha komolyabb effekteket akarsz. Ez a cucc is textúrázásra van kihegyezve, és rettenetesen jól belőve. Pl. a Flipperben 2 mega textúracache van (1T-SRAM), amiből egyszerre 32 textúrát tud kiolvasni, és ezek persze S3TC-vel tömörítve vannak. Ez a gép egy iszonyú okosan felépített ketyere... korántsem olyan flexibilis, mint a PS2, de amiben jó, abban elképesztően ott van.
Ja, és mind az X-box, mind a Gamecube nagyságrendekkel könnyebben programozható, mint a PS2.
EZ PEDIG EGY UJSÁGCIKK:
A zűrzavar, ami körülvette a japán céget a szállítmányok késlekedése miatt, megtette hatását a PlayStation 2 játékkonzolok minőségére. Azt már korábban is hallani lehetett, hogy a Sonynak problémái vannak a konzolok előállításával. Egyes alkatrészekből ugyanis nem tudott a cég eleget legyártani, amelyért a különböző, előállítás során felmerülő problémák voltak a felelősek, valamin az, hogy a Sony éppen felújítja egyik legnagyobb gyárát.
Ezért a PlayStation 2, amely Japánban már tavaly májustól kapható volt, még Amerikába is csak alig-alig jutott el karácsonyra, kishazánkba meg sehogy. Ezúttal azonban megérte várnunk, hisz mint azóta kiderült, a kapkodás jónéhány selejtes konzolhoz vezetett. A Sony a sietségben nem fordított kellő figyelmet a minőségbiztosításra, és a felhasználók pedig most bosszankodhatnak a hibás konzolokkal bajlódva.
Már karácsony előtt hallani lehetett bizonyos csatlakozó problémákról, hibás hűtőventillátorokról, nem működő Power gombról, valamint a meglehetősen rosszul sikerült DVD-Videó lejátszási funkcióról. A sornak azonban nincs vége, azóta ugyanis újabb hibákra derült fény, amelyek mitöbb elég gyakoriak is. Ezek az újabb hibák a haldokló controllerek, az akadozó lemez tálcák és a hibásan olvasó meghajtók. Rengeteg PlayStation 2 tulajdonos panaszkodik emellett arra, hogy a konzol meghajtója összekarcolja és tönkreteszi a DVD lemezeket, ha kikapcsolás előtt nem veszik ki azokat.
A Sonyt már karácsony napján elárasztották a hibákat taglaló üzenetek, és a nem megfelelően működő játékgépek száma azóta csak tovább nő, mivel a kezdetben hibátlanul működő konzolok közül is egyre több romlik el. A legelszomorítóbb tény azonban mégis az, hogy a karácsony óta kiadott konzolok nem hogy immár hibátlanok lennének, hanem még több belőlük a hibás. Az egyik külföldi hírügynökséghez eljutott egy megjegyzés két Sony dolgozó szóváltásából, amely így hangzik: "Tudjuk, hogy az egységek nagyrésze nem felel meg a minőségi követelményeknek." Habár ennek valódiságát sokan megkérdőjelezik, a statisztikák ismeretében nem tűnik valótlannak.
Az elemzők szerint a Sony sorozatos baklövései egyre inkább az Xbox előnyére szolgálnak, mivel, bár az Xbox őszig még nem jelenik meg, sokan rá kellett, hogy döbbenjenek, megéri megvárni, és nem PlayStation 2-t venni
Ezek sorban:
- kicsi VRAM; a 4 mega 2/3-a elmegy a framebuffer/backbuffer párosra, és a maradékba kell a textúrákat pakolni. Ráadásul S3TC textútatömörítés sincsen...
- kis sávszélesség az EE-hez; 1,2 GB/sec nagyon kevés a triangle adatokhoz és textúrák állandó cserélgetéséhez. A kevés RAM és ez együttesen nagyon harmatos textúrázást tesz csak lehetővé, sok ismétléssel és sok textúra nélküli poligonnal.
- nincs single pass multitextúrázás ás loopback sem, tehát minden egyes újabb textúrához újra kell számolni a poligonokat. Mivel teljesértékű TMU amúgy is csak minden második pipeline-ra jut, ezért dual textúrázáshoz már negyedelheted a poligonszámot... és az még mindig semmi...
- a multitextúrázási lehetőségek a nyomába sem érnek a pixel shadereknek. A VU-k meg sajna szinte csak lebegőpontos értékekre vannak kihegyezve, így semmiféle trükközéssel sem tudnak ezen fejleszteni.
- végül általánosság: a szabadon programozott általános CPU sohasem érhet a nyomába a pár flag állításával programozható adatfolyam-modelleknek, mint amilyenek a vertex és pixel shaderek az NV20-ban. Tetszik vagy nem tetszik, a nagyobb szabadság miatt a hw korántsem lehet olyan hatékony, mint a konkurencia jól belőtt rendszereinél.
HA KELL MÉG IROK DE SZERINEM EZ ELEGENDŐ BIZONYITÉK ARRA HOGY APS IGEN FELKÖTHETI A GATYÁJÁT...!!!!!!!!NA CSÁ -
#15 ................................................... -
#13 ja
föleg hogy az elsö darabok japanban meg amcsiban elfüstöltek... bizots ezeket is az eu piacra szantak...
amugy egyre szimpibb leszel minnel többet olvasom a hozzaszolasaidat...
-
#11 hm..te olyan hülye vagy vazzeg hogy anyád ha tutta vlna hogy iyen hülye leszel meg sem szült volna!
még mindig nem érted mi a lényeg mi? pl hogy a namco aki csinálja a tekkent meg hasonlo nagyon cool arcade gamekat már a GC re is gyártani fog és még sok hasonló nagy psxes gyártó is..de nem mondom el hogy miért fognak ezentúl gyártani rá ha nem értetted meg akkor hülyébb vagy mint gondoltam....légyszives olvasd el azt a forumot utánna magyarázzál!!!
A DC re is miket mondtak? az isten ő a király jobban megéri mint a ps2-t venni az szar az drága meg hasonlok...és most mi lett a hülye dc vel? hehh befucsolt!én persze röhögtem rajta mivel a sok hülye segás mondta vége a nintendonak ő már halott.....hm valahogy mégis 3szor annyi ideig birta mint a dc!!!
a playstationról anynit hogy még kint sics mindenhol de már a 3. ról beszélnek valahogy ájöttek hogy talán nem fog sokáig élni vagy valyon mé? he? szerinted az nekik megéri hogy megin milliárdokért a szerződések+az alkatrészek+fejlesztések meg ilyenek???
nem hinném hogy megéri meg az a barom aki 2-3 évente kibasz a gépre 200 rugot..és a régi gépet meg dobbhatja ki...a nintendon nem is jácccom olyan sokat utoljára tavaly nyultam hozzá!!!!az is a perfect dark volt arrol meg annyit hogy ha apsx en lenne akkor ti összetehetnétek a kezeteket!!egy olyan fps-t mondjatok ami jo a psx en!!!!medal of honor vagy mi? hehh az nevetségesen szar játék vagy talán a james bond uj buzisága ? az nintendon is van és szebb és jobb a joy is sokkal kézrefekvöbb..de mind1 ne a régi generációról dumáljunk hanem az ujról..mit lehet tudni???
Azt hogy erősebb mint a fekete (hulla) doboz....
mostmár erre a platformra is fognak olyan gamezek jönni mint a ps2 re...
mind..ja te a pikácsuval gyüsz? akkor én most jöjjek a t larátokkal? hehh gusztustalan szar az irányitás és egyáltalán nem köt lée a gusztustalan hatalmas kockák amik ott a képernyőn vannak..meg ot van a bandicoot...hehh vagy 1 nap alatt végig viszem az egyetlen és a legjobb gamez ami a psxen van az a metal gear solid...az is csak azért van a psx en mert a n64 kazijára nem fért volna fel...
lapozz fel egy két régi ujságot!!benne van hatalmas times new roman betűtipussal hogy:
1 millio eladott ps2 ből a felét bvissa kellett vinni mert hibásak voltak a dvd lejáccok meg hasonlok..erről ennyit..és most is 2szeres erővel gyártják a chipeket meg a többi szart igy a romlás esélye is megnőtt..
-
#9 Jah és hogy mért volt egy csomo gamez szar nintendon??mert kazis volt és semi nem fért rá...de mostmár nem kazis hanem cd-s..amire 1,5 giga adat fér rá.... -
#8 hm nézd meg a perfect darkot vagy a golden eyet egy buzi psx game nem éri utol amugy nem jaccom a marioval..és nézd meg azt a site-ot te fasz és olyan emberek magyarázzák el a dolgokat pl hogy mé kibaszott szar a ps2 akik értik mi az hogy bump mapping meg anti alliasing és akik pl tudnak játékokat irni mielött kinyitnád a psx es pofád járj a dolgok után!!!!
minden kis pöcs azthiszi mekkora dolog ez a ps2..meg ilyenek de a valoságot nem tudjál!hogy minden 3.ps2 szar és vissza kellet vinni.meg hogy egy csomo dolgot nem tud a ps2 pl anti aliasing és még tucatnyi ilyen dolog van és a GC meg az Xbox magasan fogja verni a kis ps2-t!!!!!Ezt nem én találtam ki menj és olvasd el aztán ugass..te meg biztos arra a PIXElCSÖCSŰ LARÁra recskázol..tudod?laza csuklo merev könyök.. -
#5 Pl mért jobb menj fel a terminálra ott a hardwareba ott pedig az xbox specifikácioba vagy hova..ott le van irva hogy a ps2 egy nagy kalap rutyi!!!!nagyon elkurtak az egész gépet! a Ngcuvbet meg dicsérik mert joval erősebb maga a gép meg ilyenek..mind1 a ps2 is jo csak ez jobb! -
#2 GC RULZ!!!Nekem ilyen lesz és cool lesz! jobb mint a ps2 az xbox meg nem tud érdekelni!! -
#1 Kockadobooooooooz :D