Spencer
A Sony és Vivendi konkurál a Napsterrel
A zeneipar két legnagyobb vállalkozása, a Sony és a Vivendi csütörtökön bejelentették, hogy hamarosan a Napster konkurenciái lesznek, mivel beindítják saját zenei szolgáltatásukat.
A "Duet"-ként ismert szolgáltatás központja San Francisco-ban lesz. A tervek szerint a rendszerre kapcsolódó felhasználók eldönthetik majd, hogy előfizetnek-e, vagy inkább a meghallgatott dalok után fizetnek.
A kikötő célja, hogy a felhasználóknak legális hozzáférést biztosítson a világon megjelenő dalok csaknem feléhez. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a szolgáltatás zenei adatbázisa más kiadók számait is tartalmazza majd, így nem kell félnünk attól, hogy csak a szövetségesek zenei anyaga lesz majd letölthető. A információk szerint a kikötő fejlesztése gőzerővel zajlik, és már a vége felé közeledik.
A Vivendi elnöke, Jean-Marie Messier elmondta, hogy nem zárták ki a Napster-rel való együttműködés lehetőségét, de az biztos, hogy csak aztán lehet róla szó, miután a Napster átállt az előfizetéses rendszerre.
"Sokáig azt hittük, hogy az egyetlen lehetséges megoldás az, ha a Napster-rel együttműködünk, de én személy szerint nem hiszem, hogy jó ötlet, ha segítünk a kalózoknak." - mondta.
A Vivendi-Sony duó a hírek szerint szeretné bővíteni a szövetséget, ezért már felvették a kapcsolatot több, ismert online zenei kikötővel, így például az MP3.com-mal. Jean-Marie Messier megerősítette ezt az információt, de hozzátette, hogy egyelőre a tárgyalások elején tartanak.
Az elemzők üdvözölték a lépést. Az analitikusok közül sokan már korábban is hangoztatták, hogy a Napster-rel való állandó jogi küzdelem helyett, inkább meg kellene teremteni a szolgáltatás konkurenciáját.
"A kiadók szidják az Internetes fájlmegosztást, amióta megjelent a Napster. Úgy látszik, rájöttek végre, hogy milyen hatalmas lehetőség van a kezükben, és már odáig is eljutottak, hogy megtegyék az első lépéseket." - mondta Aram Sinnreich, a Jupiter Media Metrix elemzője.
Egyelőre kérdéses, hogy mennyiben lesz az új rendszer a Napster konkurenciája, hiszen előfordulhat, hogy azt időközben végérvényesen bezárják...
A "Duet"-ként ismert szolgáltatás központja San Francisco-ban lesz. A tervek szerint a rendszerre kapcsolódó felhasználók eldönthetik majd, hogy előfizetnek-e, vagy inkább a meghallgatott dalok után fizetnek.
A kikötő célja, hogy a felhasználóknak legális hozzáférést biztosítson a világon megjelenő dalok csaknem feléhez. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a szolgáltatás zenei adatbázisa más kiadók számait is tartalmazza majd, így nem kell félnünk attól, hogy csak a szövetségesek zenei anyaga lesz majd letölthető. A információk szerint a kikötő fejlesztése gőzerővel zajlik, és már a vége felé közeledik.
A Vivendi elnöke, Jean-Marie Messier elmondta, hogy nem zárták ki a Napster-rel való együttműködés lehetőségét, de az biztos, hogy csak aztán lehet róla szó, miután a Napster átállt az előfizetéses rendszerre.
"Sokáig azt hittük, hogy az egyetlen lehetséges megoldás az, ha a Napster-rel együttműködünk, de én személy szerint nem hiszem, hogy jó ötlet, ha segítünk a kalózoknak." - mondta.
A Vivendi-Sony duó a hírek szerint szeretné bővíteni a szövetséget, ezért már felvették a kapcsolatot több, ismert online zenei kikötővel, így például az MP3.com-mal. Jean-Marie Messier megerősítette ezt az információt, de hozzátette, hogy egyelőre a tárgyalások elején tartanak.
Az elemzők üdvözölték a lépést. Az analitikusok közül sokan már korábban is hangoztatták, hogy a Napster-rel való állandó jogi küzdelem helyett, inkább meg kellene teremteni a szolgáltatás konkurenciáját.
"A kiadók szidják az Internetes fájlmegosztást, amióta megjelent a Napster. Úgy látszik, rájöttek végre, hogy milyen hatalmas lehetőség van a kezükben, és már odáig is eljutottak, hogy megtegyék az első lépéseket." - mondta Aram Sinnreich, a Jupiter Media Metrix elemzője.
Egyelőre kérdéses, hogy mennyiben lesz az új rendszer a Napster konkurenciája, hiszen előfordulhat, hogy azt időközben végérvényesen bezárják...