Berta Sándor
A TikTok a legfurcsább dolog, amivel a Microsoft vezetője találkozott
A menedzser elismeréssel beszélt a szolgáltatásról.
Donald Trump amerikai elnök tavaly augusztusban támogatta, hogy a Microsoft vegye meg a TikTok kínai videomegosztót. Később Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója megerősítette, hogy a cég valóban tárgyalásokat folytat a TikTok anyavállalatával a felvásárlásról, de az üzletből végül nem lett semmi.
A TikTok anyacégének számító ByteDance az Amerikai Egyesült Államok által bevezetendő szankciók elkerülése miatt kész volt feldarabolni a szolgáltatást és az USA-ban, Kanadában, Ausztráliában és Új-Zélandon lévő üzletét eladni. A Microsoft az egyik lehetséges vevőjelöltként merült fel, de az utolsó pillanatban elutasították a társaság ajánlatát.
Satya Nadella most a Code Conference keretében adott bepillantást az akkori tárgyalásokba. A menedzser kijelentette, hogy a TikTok volt a legfurcsább dolog, amivel találkozott. Nadella hozzátette, hogy fontos megérteni, hogy a TikTok eredetileg azért kereste meg őket, mert partnert keresett a felhő- és a biztonsági szolgáltatásai számára. Őt nagyon megérintette ez a dolog, mert látta, hogy a platform egy nagyszerű termék, s elsősorban a TikTok dizájnja és az alkalmazott mesterséges intelligencia nyűgözte le.
Nadella szerint Trump elnöknek volt egy bizonyos ötlete azzal kapcsolatban, hogy mit akart elérni, de utána egyszerűen lemondott a dologról. Volt egy időszak, amikor azt érezte, hogy az amerikai kormánynak voltak bizonyos céljai, majd azok hirtelen feloszlottak a levegőben. A menedzser kiemelte, hogy a platform üzemeltetésével kapcsolatos követelményeknek eleve csak néhány cég felelt volna meg, ami arra volt visszavezethető, hogy a jelölteknek egyszerre kellett volna felhő- és biztonsági infrastruktúrát üzemeltetniük, valamint a közösségi médiaplatformokkal kapcsolatos tudással rendelkezniük. A redmondi konszernnek ezek a tapasztalatok az Xbox Live és a LinkedIn miatt rendelkezésre álltak.
Donald Trump amerikai elnök tavaly augusztusban támogatta, hogy a Microsoft vegye meg a TikTok kínai videomegosztót. Később Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója megerősítette, hogy a cég valóban tárgyalásokat folytat a TikTok anyavállalatával a felvásárlásról, de az üzletből végül nem lett semmi.
A TikTok anyacégének számító ByteDance az Amerikai Egyesült Államok által bevezetendő szankciók elkerülése miatt kész volt feldarabolni a szolgáltatást és az USA-ban, Kanadában, Ausztráliában és Új-Zélandon lévő üzletét eladni. A Microsoft az egyik lehetséges vevőjelöltként merült fel, de az utolsó pillanatban elutasították a társaság ajánlatát.
Satya Nadella most a Code Conference keretében adott bepillantást az akkori tárgyalásokba. A menedzser kijelentette, hogy a TikTok volt a legfurcsább dolog, amivel találkozott. Nadella hozzátette, hogy fontos megérteni, hogy a TikTok eredetileg azért kereste meg őket, mert partnert keresett a felhő- és a biztonsági szolgáltatásai számára. Őt nagyon megérintette ez a dolog, mert látta, hogy a platform egy nagyszerű termék, s elsősorban a TikTok dizájnja és az alkalmazott mesterséges intelligencia nyűgözte le.
Nadella szerint Trump elnöknek volt egy bizonyos ötlete azzal kapcsolatban, hogy mit akart elérni, de utána egyszerűen lemondott a dologról. Volt egy időszak, amikor azt érezte, hogy az amerikai kormánynak voltak bizonyos céljai, majd azok hirtelen feloszlottak a levegőben. A menedzser kiemelte, hogy a platform üzemeltetésével kapcsolatos követelményeknek eleve csak néhány cég felelt volna meg, ami arra volt visszavezethető, hogy a jelölteknek egyszerre kellett volna felhő- és biztonsági infrastruktúrát üzemeltetniük, valamint a közösségi médiaplatformokkal kapcsolatos tudással rendelkezniük. A redmondi konszernnek ezek a tapasztalatok az Xbox Live és a LinkedIn miatt rendelkezésre álltak.