JohnnyCage
A Microsoft nem adja a japán piacot
[Reuters] Az amerikai szoftveróriás, a Microsoft közeljövőben megjelenő Xbox játékkonzoljának legnehezebb dolga egyértelműen Japánban lesz, mivel a nagy riválisok a Sony és a Nintendo "hazai pályán" védekezhetnek.
A játékkonzolok, mint szórakoztatóelektronikai cikkek Japánban a legnépszerűbbek, ezért az ilyen egységek gyártásával foglalkozó cégek bevételeinek jelentős része az ottani eladásokból származik. A Microsoft, amely még csak mostanában kóstolgatja a konzolpiacot, érthető okokból nem akar ezen az igen nagy jelentőséggel rendelkező piacon lemaradni a vetélytársaktól. A cég ezért már jóelőre számos céggel szerződést kötött az Xbox támogatását illetően.
A korábban megszerzett partnerek döntő többsége szoftverfejlesztő cég, és ezek a társaságok fogják majd az Xbox konzolokat ellátni jobbnál jobb játékokkal. A szoftveróriás Microsoft azonban semmit nem kíván a véletlenre bízni. Nemrégiben már lehetett hallani arról, hogy a cég nem sajnálja a pénzt az Xbox-ot népszerűsítő reklámkampányoktól. Most az is körvonalazódott, hogy a népszerűsítést Japánban mely cégek fogják elvégezni.
Az egyik ilyen cég a SoftBank Commerce Corp., a másik pedig a Happinet Corp.. A két cég feladata nem más, minthogy "túlordítsák" a rivális Sony és Nintendo reklámjait az otthoni, japán piacon. A SoftBank Commerce egésze a japán SoftBank Corp. tulajdonában van, és az Xbox népszerűsítő kampánya a cég hálózatának egészét igénybe fogja venni.
A Happinet játékokat és játékkonzolokat, valamint különféle kiegészítőket forgalmaz online. A cégnek a SoftBank mellett szintén komoly része lesz az Xbox népszerűsítésében. A három cég júniusra készül el a pontos együttműködési terv részleteivel.
A játékkonzolok, mint szórakoztatóelektronikai cikkek Japánban a legnépszerűbbek, ezért az ilyen egységek gyártásával foglalkozó cégek bevételeinek jelentős része az ottani eladásokból származik. A Microsoft, amely még csak mostanában kóstolgatja a konzolpiacot, érthető okokból nem akar ezen az igen nagy jelentőséggel rendelkező piacon lemaradni a vetélytársaktól. A cég ezért már jóelőre számos céggel szerződést kötött az Xbox támogatását illetően.
A korábban megszerzett partnerek döntő többsége szoftverfejlesztő cég, és ezek a társaságok fogják majd az Xbox konzolokat ellátni jobbnál jobb játékokkal. A szoftveróriás Microsoft azonban semmit nem kíván a véletlenre bízni. Nemrégiben már lehetett hallani arról, hogy a cég nem sajnálja a pénzt az Xbox-ot népszerűsítő reklámkampányoktól. Most az is körvonalazódott, hogy a népszerűsítést Japánban mely cégek fogják elvégezni.
Az egyik ilyen cég a SoftBank Commerce Corp., a másik pedig a Happinet Corp.. A két cég feladata nem más, minthogy "túlordítsák" a rivális Sony és Nintendo reklámjait az otthoni, japán piacon. A SoftBank Commerce egésze a japán SoftBank Corp. tulajdonában van, és az Xbox népszerűsítő kampánya a cég hálózatának egészét igénybe fogja venni.
A Happinet játékokat és játékkonzolokat, valamint különféle kiegészítőket forgalmaz online. A cégnek a SoftBank mellett szintén komoly része lesz az Xbox népszerűsítésében. A három cég júniusra készül el a pontos együttműködési terv részleteivel.