Franczy
Nvidia-Xbox információk
Az Nvidia Corporation jelenleg a PC-s grafikuskártya piac egyik legmeghatározóbb tényezője, de ezentúl már nem csak a PC-s piacon lesznek érdekeltségei, hiszen a Microsoft játékgépében, az Xbox-ban is lesz egy-két Nvidia chip.
A Xbox GPU-ját (Graphics Processing Unit) és MCP-jét (Media Communications Processor) fogja az Nvidia szállítani a Microsoft részére. Az Nvidia következő generációs core architektúrájára épülő Xbox grafikus chip 250 MHz-en fog működni, másodpercenként több mint 125 millió poligon megjelenítésére képes, ezenkívül pedig 4 gigapixel/sec-os teljesítménnyel fog rendelkezni. A témával kapcsolatban az alábbi rövid interjút a PlanetXbox munkatársai készítették Diana Vanasse-vel, az Nvidia PR-osával.
Az NV2X grafikus chip fejlesztése a végéhez közelít már? Mikor kezdődik el a gyártása?
- Az XGPU core technológiája már teljesen kész van, a gyártás beindításáról pedig majd időben értesítjük a szaksajtót.
Milyen új lehetőségek rejlenek az NV2X chipben?
- Szerintünk az Xbox szívét a mi chipünk fogja adni, mely már teljesen kihasználja a Microsoft DiretcX 8-ban rejlő összes lehetőséget. Az XGPU segítségével a felhasználók azt fogják érezni, hogy nem csak egy képernyőt néznek, hanem teljesen jelen vannak az aktuális virtuális környezetben. A szoftverekben alkalmazott textúrák fotorealisztikusak lesznek, a fényhatások pedig szinte hihetetlenek.
A GeForce 2 GPU-hoz képest mekkora többletteljesítménnyel rendelkezik majd az NV2X?
- Az XGPU körülbelül ötször lesz gyorsabb a ma kapható leggyorsabb GPU-khoz képest.
A CES-en a Bill Gates által bemutatott Xbox-os demót már az NV2X-en futatták?
- Igen, az már egy NV2X-en futó bemutató volt.
A demóhoz használt Nvidia hardverek szorulnak-e még némi optimalizációra? - Lényegében mi már semmilyen változtatást nem fogunk véghez vinni az Xboxba szánt chipeinkben.
Az NV2X grafikus chipben óriási teljesítmény lakozik. A szoftverfejlesztők vajon milyen módon fogják kihasználni az adódó lehetőségeket?
- Elsősorban a programok sokkal realisztikusabban fognak kinézni. Az új játékokban olyan megoldásokat láthatunk majd, mint például: tökéletesen kidolgozott arcok, hibátlan gödröcskék a golflabdán, valósághűen elmosódó ködeffekt, realisztikusan tükröződő autólökhárítók, vagy tökéletes fafelületek.
Az MCP chipnek pontosan mi lesz a feladata?
- Az MCPX chipünk lesz az Xbox második legfontosabb processzora. Feladatai közé tartozik a hálózati-, kommunikációs- és audio adatok feldolgozása. A chip segítségével az Xbox kristálytiszta 3D-s hangkeltésre lesz képes.
A Xbox GPU-ját (Graphics Processing Unit) és MCP-jét (Media Communications Processor) fogja az Nvidia szállítani a Microsoft részére. Az Nvidia következő generációs core architektúrájára épülő Xbox grafikus chip 250 MHz-en fog működni, másodpercenként több mint 125 millió poligon megjelenítésére képes, ezenkívül pedig 4 gigapixel/sec-os teljesítménnyel fog rendelkezni. A témával kapcsolatban az alábbi rövid interjút a PlanetXbox munkatársai készítették Diana Vanasse-vel, az Nvidia PR-osával.
Az NV2X grafikus chip fejlesztése a végéhez közelít már? Mikor kezdődik el a gyártása?
- Az XGPU core technológiája már teljesen kész van, a gyártás beindításáról pedig majd időben értesítjük a szaksajtót.
Milyen új lehetőségek rejlenek az NV2X chipben?
- Szerintünk az Xbox szívét a mi chipünk fogja adni, mely már teljesen kihasználja a Microsoft DiretcX 8-ban rejlő összes lehetőséget. Az XGPU segítségével a felhasználók azt fogják érezni, hogy nem csak egy képernyőt néznek, hanem teljesen jelen vannak az aktuális virtuális környezetben. A szoftverekben alkalmazott textúrák fotorealisztikusak lesznek, a fényhatások pedig szinte hihetetlenek.
A GeForce 2 GPU-hoz képest mekkora többletteljesítménnyel rendelkezik majd az NV2X?
- Az XGPU körülbelül ötször lesz gyorsabb a ma kapható leggyorsabb GPU-khoz képest.
A CES-en a Bill Gates által bemutatott Xbox-os demót már az NV2X-en futatták?
- Igen, az már egy NV2X-en futó bemutató volt.
A demóhoz használt Nvidia hardverek szorulnak-e még némi optimalizációra? - Lényegében mi már semmilyen változtatást nem fogunk véghez vinni az Xboxba szánt chipeinkben.
Az NV2X grafikus chipben óriási teljesítmény lakozik. A szoftverfejlesztők vajon milyen módon fogják kihasználni az adódó lehetőségeket?
- Elsősorban a programok sokkal realisztikusabban fognak kinézni. Az új játékokban olyan megoldásokat láthatunk majd, mint például: tökéletesen kidolgozott arcok, hibátlan gödröcskék a golflabdán, valósághűen elmosódó ködeffekt, realisztikusan tükröződő autólökhárítók, vagy tökéletes fafelületek.
Az MCP chipnek pontosan mi lesz a feladata?
- Az MCPX chipünk lesz az Xbox második legfontosabb processzora. Feladatai közé tartozik a hálózati-, kommunikációs- és audio adatok feldolgozása. A chip segítségével az Xbox kristálytiszta 3D-s hangkeltésre lesz képes.