Berta Sándor
Megjelöli a klímaváltozást tagadó posztokat a Facebook
A társaság vissza akarja szorítani a platformján megjelenő kapcsolódó álhíreket.
Megerősítést nyertek a CNBC és a The Verge által múlt héten közölt értesülések, miszerint a Facebook a jövőben sokkal erősebben akar fellépni a klímaváltozással kapcsolatos álhírekkel szemben. A vállalat számos olyan intézkedést és módszert akar majd alkalmazni, amelyeket a koronavírus-járvány ideje alatt is bevetett az álinformációk kiszűrésére, illetve visszaszorítására.
Az óriáscég szóvivője közölte, hogy jelölésekkel kezdik ellátni a klímaváltozással kapcsolatos közösségi bejegyzéseket azért, hogy így akadályozzák meg az álinformációk terjedését. Az új funkciót először Nagy-Britanniában vezetik be, majd később Franciaországban, Németországban és az Amerikai Egyesült Államokban is alkalmazzák.
A közösségi platform az új kampányban együtt fog működni több egyetem szakembereivel, akikkel közösen igyekszik majd kideríteni, hogy mik vannak az egyes álhírek mögött. A vállalat nem akar döntőbíró lenni a kérdésben, de azt sem akarja, hogy továbbra is azzal vádolják, amivel eddig gyakran, hogy nem tesz semmit az álinformációk terjesztésével szemben.
Megerősítést nyertek a CNBC és a The Verge által múlt héten közölt értesülések, miszerint a Facebook a jövőben sokkal erősebben akar fellépni a klímaváltozással kapcsolatos álhírekkel szemben. A vállalat számos olyan intézkedést és módszert akar majd alkalmazni, amelyeket a koronavírus-járvány ideje alatt is bevetett az álinformációk kiszűrésére, illetve visszaszorítására.
Az óriáscég szóvivője közölte, hogy jelölésekkel kezdik ellátni a klímaváltozással kapcsolatos közösségi bejegyzéseket azért, hogy így akadályozzák meg az álinformációk terjedését. Az új funkciót először Nagy-Britanniában vezetik be, majd később Franciaországban, Németországban és az Amerikai Egyesült Államokban is alkalmazzák.
A közösségi platform az új kampányban együtt fog működni több egyetem szakembereivel, akikkel közösen igyekszik majd kideríteni, hogy mik vannak az egyes álhírek mögött. A vállalat nem akar döntőbíró lenni a kérdésben, de azt sem akarja, hogy továbbra is azzal vádolják, amivel eddig gyakran, hogy nem tesz semmit az álinformációk terjesztésével szemben.