Berta Sándor
Mérföldkőhöz érkezett a Netflix
A népszerű stream-szolgáltató több mint 200 millió felhasználóval rendelkezik.
A Netflix nyilvánosságra hozta az elmúlt negyedévvel kapcsolatos jelentését, amelyből többek között kiderül, hogy először sikerült több mint 200 millió felhasználóra szert tennie. Ez elsősorban az olyan 2020 végi sikersorozatoknak köszönhető, mint A vezércsel, A Bridgerton család és A korona (The Crown), amelyek segítségével a társaság a tavalyi esztendő utolsó negyedévében 8,5 millióval tudta növelni az előfizetői számát. Az utóbbi így elérte a 204 milliót.
A folyamatban persze komoly szerepet játszott a koronavírus-járvány is, amely miatt többen maradtak otthon és fizettek elő a stream-szolgáltatásra. A Netflix 2020-ban 37 millió új előfizetőre tett szert, míg az éves bevétele 24,996 milliárd dollárra nőtt. Ezzel párhuzamosan a társaság utolsó negyedévi bevételei is növekedtek 21,5 százalékkal és elérték a 6,64 milliárd dollárt. Ugyanakkor az utolsó negyedéves nyereség némileg csökkent az egy esztendővel ezelőttihez képest csak 542 millió dollárt tett ki. A szolgáltatónak jelenleg több mint 500 produkciója tart már az utómunkáknál vagy vár a bemutatásra. Ebben szerepel már az idei évre tervezett 71 filmje. A tervek szerint idén hetente legalább egy új filmet kínálnak majd az előfizetőknek.
A számok jelentős mértékben meghaladták az elemzők által prognosztizáltakat és a hírekre a cég részvényének ára közel 10 százalékkal drágult. A Netflix értékpapírjának ára egyébként tavaly 67 százalékkal drágult. A vállalat egyértelműen vezet versenytársai, az Amazon Prime, a Disney+, a HBO Max, a Hulu és a Peacock előtt. A Disneynek 131,4 millió előfizetője van világszerte, ebből a Disney Plus 86,8 millió előfizetővel rendelkezik, a Hulu 38,8 millióval, a sportműsorokat sugárzó ESPN+ pedig 11,5 millióval. A kedvező eredmények ellenére a stream-szolgáltató visszafogott előrejelzést készített az idei esztendőre, így többek között csupán a felhasználói tábor 6 milliós növekedésével számol, ezzel pedig alaposan elmaradt az elemzők előrejelzéseitől.
Reed Hastings, a Netflix egyik vezérigazgatója a kedden elmondta, hogy a vállalatnak még nagyon nagy tere van a növekedésre. Az Egyesült Államokban, ahol a háztartások mintegy 60 százalékában vannak jelen, a Netflix még mindig nem éri el a teljes tévénézési idő 10 százalékát. "Sok előfizetőnk van az Egyesült Államokban, de sokkal több tévénézési időt akarunk elérni" - hangsúlyozta.
A Netflix nyilvánosságra hozta az elmúlt negyedévvel kapcsolatos jelentését, amelyből többek között kiderül, hogy először sikerült több mint 200 millió felhasználóra szert tennie. Ez elsősorban az olyan 2020 végi sikersorozatoknak köszönhető, mint A vezércsel, A Bridgerton család és A korona (The Crown), amelyek segítségével a társaság a tavalyi esztendő utolsó negyedévében 8,5 millióval tudta növelni az előfizetői számát. Az utóbbi így elérte a 204 milliót.
A folyamatban persze komoly szerepet játszott a koronavírus-járvány is, amely miatt többen maradtak otthon és fizettek elő a stream-szolgáltatásra. A Netflix 2020-ban 37 millió új előfizetőre tett szert, míg az éves bevétele 24,996 milliárd dollárra nőtt. Ezzel párhuzamosan a társaság utolsó negyedévi bevételei is növekedtek 21,5 százalékkal és elérték a 6,64 milliárd dollárt. Ugyanakkor az utolsó negyedéves nyereség némileg csökkent az egy esztendővel ezelőttihez képest csak 542 millió dollárt tett ki. A szolgáltatónak jelenleg több mint 500 produkciója tart már az utómunkáknál vagy vár a bemutatásra. Ebben szerepel már az idei évre tervezett 71 filmje. A tervek szerint idén hetente legalább egy új filmet kínálnak majd az előfizetőknek.
A számok jelentős mértékben meghaladták az elemzők által prognosztizáltakat és a hírekre a cég részvényének ára közel 10 százalékkal drágult. A Netflix értékpapírjának ára egyébként tavaly 67 százalékkal drágult. A vállalat egyértelműen vezet versenytársai, az Amazon Prime, a Disney+, a HBO Max, a Hulu és a Peacock előtt. A Disneynek 131,4 millió előfizetője van világszerte, ebből a Disney Plus 86,8 millió előfizetővel rendelkezik, a Hulu 38,8 millióval, a sportműsorokat sugárzó ESPN+ pedig 11,5 millióval. A kedvező eredmények ellenére a stream-szolgáltató visszafogott előrejelzést készített az idei esztendőre, így többek között csupán a felhasználói tábor 6 milliós növekedésével számol, ezzel pedig alaposan elmaradt az elemzők előrejelzéseitől.
Reed Hastings, a Netflix egyik vezérigazgatója a kedden elmondta, hogy a vállalatnak még nagyon nagy tere van a növekedésre. Az Egyesült Államokban, ahol a háztartások mintegy 60 százalékában vannak jelen, a Netflix még mindig nem éri el a teljes tévénézési idő 10 százalékát. "Sok előfizetőnk van az Egyesült Államokban, de sokkal több tévénézési időt akarunk elérni" - hangsúlyozta.