JohnnyCage
A Microsoft 200 milliós reklámkampányba fog
[CNet] A Microsoft az otthoni felhasználók által alkalmazott Windows operációs rendszerével tulajdonképpen egyeduralkodó, az üzleti piacról azonban kezd kiszorulni. A cég ezért egy 200 millió dolláros reklámkampánnyal próbálja meg fellendíteni forgalmát.
A szoftveróriásnak az otthoni felhasználási területeken tulajdonképpen nincsen versenytársa. Bár a Windows 9x/ME rendszerek egyes részei bizony tartalmaznak baklövéseket, a felhasználóknak tulajdonképpen nincs választásuk, esetleg az egyes Microsoft termékek között. A társaság piaci pozíciója ezen a téren következésképp rendíthetetlen.
Más a helyzet ezzel ellenben az üzleti alkalmazások terén. Ebben a szegmensben több olyan társaság/szoftver is található, amely súlyosan veszélyezteti a Microsoft helyzetét. A cég vezérigazgatója, Steve Ballmer nemrégiben tett is egy olyan nyilatkozatot, amelyben elismerte, hogy a társaság tart a Linuxtól. A Microsoft pozícióját azonban nem csak a különféle Linux disztribúciók veszélyeztetik. Az Oracle, az IBM és a SUN Microsystems is mind-mind komoly ellenfelek az üzleti szegmensben.
A különféle üzleti társaságok éves szinten hozzávetőlegesen 90 milliárd dollárt költenek operációs rendszerek vásárlására, és ez az összeg még egy olyan cégnek is óriási, mint amilyen a Microsoft. A szoftveróriás ezért nem nézheti tétlenül, hogy a közelmúlt botrányai és hibái egy ilyen kaliberű üzlettől megfosszák a céget. Miután az otthoni felhasználók PC vásárlási kedve lecsökkent, az üzleti szegmens még fontosabbá vált.
Jelen pillanatban a vállalatoknak szállított szoftverek terén a Microsoft a SUN és az Oracle után kullog. A mostani reklámkampány az üzleti vezetőket célozza meg, mondta Mike Delman, a Microsoft reklámmenedzsere.
A cég tervezett reklámainak egyike egy újonnan alakult társaságot "mutat be", amely most helyezte üzembe első webszerverét, de az olyan simán, problémamentesen és megbízhatóan működik, hogy a dolgozók ünnepelnek, a szerverrel ugyanis semmi dolguk nincsen. Bár a reklám kétségtelenül jó hatást kelt az emberekben, azért kérdéses, hogy egy ilyen problémamentesen működő szervert ki tudna elképzelni, főleg a tapasztalatok alapján. A Microsoft a reklámot egyébként számítástechnikai folyóiratok oldalain kívánja megjelentetni februártól.
A cég az újságokon kívül a televízióban és óriásplakátokon is szeretné reklámoztatni magát, és leginkább Windows 2000 operációs rendszerét. A társaság a 2001-es évben 500 millió dollárt tervez kiadni különféle reklámokra, mondta Delman, de ebben benne van az ősszel megjelenő Xbox reklámkampányának költsége is.
A szoftveróriásnak az otthoni felhasználási területeken tulajdonképpen nincsen versenytársa. Bár a Windows 9x/ME rendszerek egyes részei bizony tartalmaznak baklövéseket, a felhasználóknak tulajdonképpen nincs választásuk, esetleg az egyes Microsoft termékek között. A társaság piaci pozíciója ezen a téren következésképp rendíthetetlen.
Más a helyzet ezzel ellenben az üzleti alkalmazások terén. Ebben a szegmensben több olyan társaság/szoftver is található, amely súlyosan veszélyezteti a Microsoft helyzetét. A cég vezérigazgatója, Steve Ballmer nemrégiben tett is egy olyan nyilatkozatot, amelyben elismerte, hogy a társaság tart a Linuxtól. A Microsoft pozícióját azonban nem csak a különféle Linux disztribúciók veszélyeztetik. Az Oracle, az IBM és a SUN Microsystems is mind-mind komoly ellenfelek az üzleti szegmensben.
A különféle üzleti társaságok éves szinten hozzávetőlegesen 90 milliárd dollárt költenek operációs rendszerek vásárlására, és ez az összeg még egy olyan cégnek is óriási, mint amilyen a Microsoft. A szoftveróriás ezért nem nézheti tétlenül, hogy a közelmúlt botrányai és hibái egy ilyen kaliberű üzlettől megfosszák a céget. Miután az otthoni felhasználók PC vásárlási kedve lecsökkent, az üzleti szegmens még fontosabbá vált.
Jelen pillanatban a vállalatoknak szállított szoftverek terén a Microsoft a SUN és az Oracle után kullog. A mostani reklámkampány az üzleti vezetőket célozza meg, mondta Mike Delman, a Microsoft reklámmenedzsere.
A cég tervezett reklámainak egyike egy újonnan alakult társaságot "mutat be", amely most helyezte üzembe első webszerverét, de az olyan simán, problémamentesen és megbízhatóan működik, hogy a dolgozók ünnepelnek, a szerverrel ugyanis semmi dolguk nincsen. Bár a reklám kétségtelenül jó hatást kelt az emberekben, azért kérdéses, hogy egy ilyen problémamentesen működő szervert ki tudna elképzelni, főleg a tapasztalatok alapján. A Microsoft a reklámot egyébként számítástechnikai folyóiratok oldalain kívánja megjelentetni februártól.
A cég az újságokon kívül a televízióban és óriásplakátokon is szeretné reklámoztatni magát, és leginkább Windows 2000 operációs rendszerét. A társaság a 2001-es évben 500 millió dollárt tervez kiadni különféle reklámokra, mondta Delman, de ebben benne van az ősszel megjelenő Xbox reklámkampányának költsége is.