Mortimer
Kellemetlenség az e-Bay-nél
[InternetNews] A világ legnépszerűbb Internetes aukciós háza, az e-Bay bejelentette, hogy azoknak a felhasználóknak, akik tavaly áprilisa és novembere között regisztráltatták magukat a kikötőn, megváltoznak az elektronikus levelezésre és az egyéb kommunikációs formákra vonatkozó beállításaik. A változásoknak köszönhetően ezeket a felhasználókat e-mailen és telefonon keresztül is hirdetésekkel, reklámokkal, ajánlatokkal fogják bombázni.
Az e-Bay állítólag azért teheti meg ezt a drasztikus lépést, mert a regisztrációs rendszer a kérdéses időintervallum alatt hibásan működött. A regisztrációs folyamat alatt a hirdetésekre, ajánlatokra vonatkozó kérdések ("Kívánja Ön, hogy telefonon értesítsük a legújabb ajánlatokról?", stb.) mindegyikére az alapbeállítás szerint a "Nem" volt a válasz, pedig a cég szerint a rendszer mindenhová "Igent" kellett volna, hogy bejelöljön.
Balra Matt Bannick, az eBay alelnöke egy szöuli sajtótájékoztatón
Az e-Bay, miután hirtelen felismerte a tényt, hogy a legtöbb felhasználó gondolkodás nélkül kattintott a "Tovább" gombra, leleményesen megváltoztatta a beállításaikat, így lett a "Nemből", "Igen". Ennek köszönhetően, amíg a regisztrált aukciólátogató vissza nem állítja beállításait, fenn áll a veszély, hogy hamarosan belefullad a reklámanyagok tengerébe.
Az e-Bay lépésének köszönhetően durván 6 millió felhasználó számíthat arra, hogy elektronikus postaládáját reklámanyagokkal töltik fel, reggel pedig a csörgőóra helyett egy telefonhívásra ébred, ahol egy kedves hang próbálja majd meggyőzni a legújabb befektetések hasznossága felől.
Úgy tűnik, hogy azok az Internetes vállalkozások, akik eddig fennmaradtak, egyre keményebb eszközökhöz nyúlnak. Az e-Bay e-mailben figyelmeztette a felhasználóit a "veszélyre", s nagylelkűen két hetet adott az érintetteknek a visszaállításra. A visszaszámlálás január 23.-án jár le.
Az e-Bay állítólag azért teheti meg ezt a drasztikus lépést, mert a regisztrációs rendszer a kérdéses időintervallum alatt hibásan működött. A regisztrációs folyamat alatt a hirdetésekre, ajánlatokra vonatkozó kérdések ("Kívánja Ön, hogy telefonon értesítsük a legújabb ajánlatokról?", stb.) mindegyikére az alapbeállítás szerint a "Nem" volt a válasz, pedig a cég szerint a rendszer mindenhová "Igent" kellett volna, hogy bejelöljön.
Balra Matt Bannick, az eBay alelnöke egy szöuli sajtótájékoztatón
Az e-Bay, miután hirtelen felismerte a tényt, hogy a legtöbb felhasználó gondolkodás nélkül kattintott a "Tovább" gombra, leleményesen megváltoztatta a beállításaikat, így lett a "Nemből", "Igen". Ennek köszönhetően, amíg a regisztrált aukciólátogató vissza nem állítja beállításait, fenn áll a veszély, hogy hamarosan belefullad a reklámanyagok tengerébe.
Az e-Bay lépésének köszönhetően durván 6 millió felhasználó számíthat arra, hogy elektronikus postaládáját reklámanyagokkal töltik fel, reggel pedig a csörgőóra helyett egy telefonhívásra ébred, ahol egy kedves hang próbálja majd meggyőzni a legújabb befektetések hasznossága felől.
Úgy tűnik, hogy azok az Internetes vállalkozások, akik eddig fennmaradtak, egyre keményebb eszközökhöz nyúlnak. Az e-Bay e-mailben figyelmeztette a felhasználóit a "veszélyre", s nagylelkűen két hetet adott az érintetteknek a visszaállításra. A visszaszámlálás január 23.-án jár le.