MTI

A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetések tartalmát

A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetések tartalmát - erősítette meg blogbejegyzésében Rob Leathern, a médiavállalat termékigazgatója.

Leathern ezzel megerősítette Mark Zuckerberg álláspontját, amelyet a Facebook internetes közösségi hálózat alapítója a washingtoni kongresszusban fejtett ki a szólásszabadságról folytatott vita során még tavaly októberben. "Elveinket arra alapozzuk, hogy az emberek megérthessék azokat, akik az irányításuk mellett kötelezik el magukat, és akiknek mondandóját nyilvánosan meg kell vitatni" - írta most blogjában Leathern. Bejegyzése egybecseng Zuckerberg kongresszusban kifejtett véleményével, miszerint demokráciában nem a techcégeknek, hanem maguknak az embereknek kell eldönteniük, hogy mit tartanak hitelesnek.

A Facebook bevételeinek és óriási profitjának nagy része éppen abból származik, hogy képes rendkívüli pontossággal megcélozni a felhasználóit. A politikusok pedig, köztük az idei amerikai elnökválasztáson induló jelöltek is felismerték ennek előnyeit és politikai hasznát, és óriási összegeket költenek megjelenésükre e platformon. Hónapok óta tart a vita az Egyesült Államokban arról, hogy kell-e szabályozni a közösségi médiumokban megjelenő politikai üzeneteket, amelyek alkalmasak lehetnek a félrevezető információk sulykolására, s a választópolgárok manipulálására is.

A Facebook a szólásszabadságra hivatkozva eddig következetesen elutasította a szabályozást. A Twitter azonban úgy döntött, hogy betiltja a politikai reklámokat, míg a Google köztes megoldást választott. A Google vezetői novemberben jelentették be, hogy az eddigi tartalomszabályozást megszigorítják ugyan, de néhány, kirívónak ítélt kivételtől eltekintve továbbra sem ellenőrzik a platformon megjelenő információk igazságtartalmát.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #3
    szerintem jól is teszi... nem a hirdetési felület eladójának a dolga a cenzurázás. egy dolog a gyerekporno, rasszizmus stb.. azt nyilván gátolni kell. de egy politikai hirdetés valóságtartalmáért mér ne a felület feleljen. legyen ez az oda felrakó felelőssége.
  • Zoliz #2
    A "baloldal" az esélyegyenlő és a Facenek "emberek" milliárdjai kellenek a hatalomhoz.
  • bandeeeeee #1
    Nem a faszt nem! Csak úgy tiltják a Trump hirdetéseket az USA-ban. Nem beszélve itthon az önkormányzati választások kampányában a jobboldali sajtó hirdetéseit: pl. a pestisracok.hu hirdetéseit rendre nem engedte megjelentetni. Fosbuk.