Berta Sándor
Kikémleli a Chrome-használók szokásait a Google?
A webes konszernt egyik vetélytársa vádolta meg.
A Financial Times írta meg, hogy a Brave az ír adatvédelmi hivatalhoz nyújtotta be a keresetét amiatt, mert állítása alapján a Google titokban elrejtett oldalakat használ arra, hogy kikémlelje a Chrome böngészőt alkalmazó internetezők online szokásait és személyes adatait, majd azokat a reklámügynökségeknek adja tovább. A módszert Johnny Ryan, a Brave egyik vezetője fedezte fel, amikor megpróbálta kideríteni, hogy a személyes információi hogyan kerültek az Authorized Buyers nevű portálra, amely a világ legnagyobb hirdetési aukciós platformja és ahol valós időben értékesítik az online reklámhelyeket.
A dolgot megerősítette Zach Edwards, a Victory Medium tanácsadócég vezetője is. Ő több száz személy bevonásával egy hónapig tesztelte a Google magatartását. Amennyiben a vád igaznak bizonyul, akkor az azt jelentené, hogy a társaság nem csupán a saját szabályait sérti meg, hanem a vonatkozó európai uniós adatvédelmi előírásokat is. A Brave azzal is megvádolta a vállalatot, hogy a Chrome böngészőt használókat a tudtuk nélkül megjelölte egy azonosító nyomkövetővel, amelyeket azután kiadott harmadik félnek. A nyomkövetők kikémlelik az emberek szörfölési szokásait és lehetővé teszik a minél személyre szabottabb reklámok megjelenítését.
Az ír adatvédelmi hivatal jelenleg is vizsgálja, hogy a Google bizonyos érzékeny adatokat (egészségügyi állapot, politikai meggyőződés stb.) felhasznál-e arra, hogy az emberek számára célzottan hirdetéseket jelentessen meg.
A Financial Times írta meg, hogy a Brave az ír adatvédelmi hivatalhoz nyújtotta be a keresetét amiatt, mert állítása alapján a Google titokban elrejtett oldalakat használ arra, hogy kikémlelje a Chrome böngészőt alkalmazó internetezők online szokásait és személyes adatait, majd azokat a reklámügynökségeknek adja tovább. A módszert Johnny Ryan, a Brave egyik vezetője fedezte fel, amikor megpróbálta kideríteni, hogy a személyes információi hogyan kerültek az Authorized Buyers nevű portálra, amely a világ legnagyobb hirdetési aukciós platformja és ahol valós időben értékesítik az online reklámhelyeket.
A dolgot megerősítette Zach Edwards, a Victory Medium tanácsadócég vezetője is. Ő több száz személy bevonásával egy hónapig tesztelte a Google magatartását. Amennyiben a vád igaznak bizonyul, akkor az azt jelentené, hogy a társaság nem csupán a saját szabályait sérti meg, hanem a vonatkozó európai uniós adatvédelmi előírásokat is. A Brave azzal is megvádolta a vállalatot, hogy a Chrome böngészőt használókat a tudtuk nélkül megjelölte egy azonosító nyomkövetővel, amelyeket azután kiadott harmadik félnek. A nyomkövetők kikémlelik az emberek szörfölési szokásait és lehetővé teszik a minél személyre szabottabb reklámok megjelenítését.
Az ír adatvédelmi hivatal jelenleg is vizsgálja, hogy a Google bizonyos érzékeny adatokat (egészségügyi állapot, politikai meggyőződés stb.) felhasznál-e arra, hogy az emberek számára célzottan hirdetéseket jelentessen meg.