Franczy
Ingyenes lett az Opera webböngésző
Az Opera Software ingyenessé tette az Opera 5.0 for Windows-t, mely szoftver a cég népszerű internetes böngésző programja.
Ennek a lépésnek világszerte több millió felhasználó örülhet, hiszen eddig már nagyon sokszor és sok helyén kérték, hogy legyen ingyenes a sokak által kedvelt, az AOL/Netscape és a Microsoft Internet Explorer mellett harmadik legnagyobb böngésző programnak tartott Opera.
Az Opera-t régóta csak mint a "harmadik webböngésző" programot tartják nyilván, miközben eddig már több mint 1.5 millió felhasználó használja teljes megelégedéssel. A piacon megszerzett harmadik helyet úgy érték el, hogy eddig a szoftvert pénzért árulták, és semennyi pénzt sem fordítottak reklámra, vagy egyéb marketing tevékenységre.
"Az Opera 5.0 webböngésző ingyenessé tételével felhasználóinknak kiváló internetes böngészési alternatívát tettünk könnyen elérhetővé, és ezzel együtt belecsöppentünk a "webbrowser háború" kellős közepébe." - nyilatkozta Jon S. von Tetzchner, az Opera Software cég elnöke. "Mostantól kezdve mindenkinek megvan a lehetősége, hogy megszerezze teljesen ingyen napjaink egyik legjobb webböngésző szoftverét." - mondta.
Az Opera internetes böngésző program jelenlegi 5.0-s verziója egy több mint ötéves folyamatos fejlesztési periódus eredményeképpen jött létre. A fejlesztések alatt a készítők a minél gyorsabb oldal letöltési sebességre helyezték a hangsúlyt, de emellett a funkcionalitást is mindig szem előtt tartották.
Az Opera 5.0-t a közeljövőben várhatóan a legtöbb számítástechnikai újság felteszi majd a CD mellékletére, és a nagyobb web site-okról is letölthető lesz. A szoftvert úgy sikerült csak ingyenessé tenni, hogy a felhasználónak állandóan egy reklám bannert kell nézniük internetezés közben. Egyébként az alaphelyzetben ingyenes, reklám banneres browser 39 dollárért (~12e Ft) tehető teljesen reklám mentessé.
"A reklám banner egyáltalán nem fogja lassítani az Opera működését, és az internetes "élmény" sem fog csökkenni ettől." - mondta Hakon Lie, az Opera Software vezető technológusa. "A banner mérete elég kicsi, valamint mindössze hetente egyszer kell letölteni a friss reklámokat."
Ennek a lépésnek világszerte több millió felhasználó örülhet, hiszen eddig már nagyon sokszor és sok helyén kérték, hogy legyen ingyenes a sokak által kedvelt, az AOL/Netscape és a Microsoft Internet Explorer mellett harmadik legnagyobb böngésző programnak tartott Opera.
Az Opera-t régóta csak mint a "harmadik webböngésző" programot tartják nyilván, miközben eddig már több mint 1.5 millió felhasználó használja teljes megelégedéssel. A piacon megszerzett harmadik helyet úgy érték el, hogy eddig a szoftvert pénzért árulták, és semennyi pénzt sem fordítottak reklámra, vagy egyéb marketing tevékenységre.
"Az Opera 5.0 webböngésző ingyenessé tételével felhasználóinknak kiváló internetes böngészési alternatívát tettünk könnyen elérhetővé, és ezzel együtt belecsöppentünk a "webbrowser háború" kellős közepébe." - nyilatkozta Jon S. von Tetzchner, az Opera Software cég elnöke. "Mostantól kezdve mindenkinek megvan a lehetősége, hogy megszerezze teljesen ingyen napjaink egyik legjobb webböngésző szoftverét." - mondta.
Az Opera internetes böngésző program jelenlegi 5.0-s verziója egy több mint ötéves folyamatos fejlesztési periódus eredményeképpen jött létre. A fejlesztések alatt a készítők a minél gyorsabb oldal letöltési sebességre helyezték a hangsúlyt, de emellett a funkcionalitást is mindig szem előtt tartották.
Az Opera 5.0-t a közeljövőben várhatóan a legtöbb számítástechnikai újság felteszi majd a CD mellékletére, és a nagyobb web site-okról is letölthető lesz. A szoftvert úgy sikerült csak ingyenessé tenni, hogy a felhasználónak állandóan egy reklám bannert kell nézniük internetezés közben. Egyébként az alaphelyzetben ingyenes, reklám banneres browser 39 dollárért (~12e Ft) tehető teljesen reklám mentessé.
"A reklám banner egyáltalán nem fogja lassítani az Opera működését, és az internetes "élmény" sem fog csökkenni ettől." - mondta Hakon Lie, az Opera Software vezető technológusa. "A banner mérete elég kicsi, valamint mindössze hetente egyszer kell letölteni a friss reklámokat."