Berta Sándor
USA - az Apple a legnagyobb napenergia-felhasználó
Egyetlen más cég sem alkalmaz olyan nagy mennyiségben napenergiából származó áramot, mint a kaliforniai konszern.
A Solar Energy Industries Association (SEIA) nevű szakmai szervezet a Solar Means Business című jelentésében azt írta, hogy jelenleg az Amerikai Egyesült Államokban az Apple a legnagyobb napenergia-felhasználó. A társaság összesen 393,3 megawatt napenergia-termelő kapacitással rendelkezik. A második helyen az Amazon található (329,8 megawatt), míg a harmadikon és a negyediken két szupermarket-lánc: a Target (242,4 megawatt) és a Walmart (208,9 megawatt). A technológiai vállalatok közül a Google a lista hatodik helyére került (142,9 megawatt). A Facebook és a Microsoft nem található az első tíz helyen.
A SEIA az adatok összesítésekor 43 szövetségi állam 35 000 napenergiás projektjét vette figyelembe. A programok az Amerikai Egyesült Államok teljes kereskedelmi napenergia-infrastruktúrájának több mint 70 százalékát fedik le.
A szakmai szervezet álláspontja alapján az elmúlt időszakban azért nőtt meg nagy mértékben az ilyen jellegű beruházások száma, mert a tiszta és megbízható forrásokból származó napenergia termelése és alkalmazása gazdaságilag észszerű. Emellett a projektekkel kapcsolatos költségek is jelentősen csökkentek az elmúlt években.
A SEIA végül rámutatott, hogy ha globálisan aktív márkák és óriáscégek is a napenergiára építenek, akkor arról a világ lakossága is tudomást szerez. Így ilyen szempontból is fontos, hogy az Apple és a többi technológiai konszern komoly szerepet vállal a napenergia felhasználásában.
A Solar Energy Industries Association (SEIA) nevű szakmai szervezet a Solar Means Business című jelentésében azt írta, hogy jelenleg az Amerikai Egyesült Államokban az Apple a legnagyobb napenergia-felhasználó. A társaság összesen 393,3 megawatt napenergia-termelő kapacitással rendelkezik. A második helyen az Amazon található (329,8 megawatt), míg a harmadikon és a negyediken két szupermarket-lánc: a Target (242,4 megawatt) és a Walmart (208,9 megawatt). A technológiai vállalatok közül a Google a lista hatodik helyére került (142,9 megawatt). A Facebook és a Microsoft nem található az első tíz helyen.
A SEIA az adatok összesítésekor 43 szövetségi állam 35 000 napenergiás projektjét vette figyelembe. A programok az Amerikai Egyesült Államok teljes kereskedelmi napenergia-infrastruktúrájának több mint 70 százalékát fedik le.
A szakmai szervezet álláspontja alapján az elmúlt időszakban azért nőtt meg nagy mértékben az ilyen jellegű beruházások száma, mert a tiszta és megbízható forrásokból származó napenergia termelése és alkalmazása gazdaságilag észszerű. Emellett a projektekkel kapcsolatos költségek is jelentősen csökkentek az elmúlt években.
A SEIA végül rámutatott, hogy ha globálisan aktív márkák és óriáscégek is a napenergiára építenek, akkor arról a világ lakossága is tudomást szerez. Így ilyen szempontból is fontos, hogy az Apple és a többi technológiai konszern komoly szerepet vállal a napenergia felhasználásában.