JohnnyCage
Titkos NV20 adatok
[Register] A cégnek lehet, hogy tömítést kellene cserélnie, mert mostanság minden fejlesztési adata ugyanezt teszi. Az NV20 a cég következő generációs grafikus processzora lesz, amely a GeForce chipeket fogja leváltani.
Az új videóchip természetesen minden eddiginél jobb lesz. Miközben mindenki a számokkal van elfoglalva, a legnagyobb újítás senkinek tűnt fel: a chip programozható. Az újdonság a DirectX 8-as verziójával, valamint a jövőbeli változataival lesz kihasználható, mivel a DX8 lehetővé teszi a programozók számára, hogy a renderelő pipeline (csővezeték) működésébe beavatkozzanak.
Ahol eddig a chip tervezői szabták meg, hogyan lesz a geometria, a textúrázás, a fény és az árnyékolás felgyorsítva, ott most a programozóké lesz a döntés. Mivel a programozók az aktuális eljárást saját szoftverükhöz fogják optimalizálni, az eredmény tökéletesebb lesz mind a látvány, mind a sebesség terén.
"Valódi félbeszakadás lesz a grafikus chipek piacán. Az alkalmazások készítői fogják megszabni a geometriai- és pixel-pipelineok működését. Ezzel minden videóchip elavulttá válik.", mondja Nick Trevett, a 3DLabs vezetője.
"Szerintünk ez nagyobb lépés lesz, mint a 2D-3D közötti váltás.", folytatta Trevett. "Amikor ehhez hasonló szétválások történnek, akkor mindig esély van az előnyszerzésre. Azon dolgozunk, hogy mi legyünk az elsők, akik programozható arhitektúrájú videóchipet adunk ki.", mondja a 3DLabs igazgatója.
A Microsoft konzoljában, az X-Boxban is ez a chip lesz
A Register megpróbált kapcsolatba lépni a konkurens nVidiával, hogy megtudja, mi a cég véleménye Trevett közleményéről, de a cég nem állt szóba velük. A hírek szerint az nVidia-féle NV20 is ilyen DirectX 8-orientált chip lesz. Az NV20 technológiai újításai között szerepel többek között a 3dimenziós textúrák kezelése, ami sokkal élethűbb megjelenést produkál.
Az új chipben az ATi-féle Hyper-Z és a 3dfx Gigapixel-Mosaic eljárása is vetélytársra talál, mivel az NV20 sem fogja már kiszámolni a takarásban lévő pontokat. Ezzel jelentős sebességnövekedés lesz elérhető. Ezek után a GeForce 2 Ultránál négyszer gyorsabb anti-aliasing eljárás már nem is tűnik akkora meglepetésnek, mintahogyan az sem, hogy a chip mellé 250MHz-es DDR-SDRAM kerül, s a mag még ennél is nagyobb órajelen fog működni.
A DirectX 8 és az NV20 ízelítőt nyújt, mit fog tudni az X-BOX. Az nVidiának minden bizonnyal jót tett a Microsofttal kötött együttműködési megállapodás. Processzorszinten az NV20 több, mint 1 trillió műveletet fog végezni másodpercenként, s ugyanennyi idő alatt 100 billió lebegőpontos művelettel is megbírkózik. A ZDNET német kiadása szerint a chip 2001 januárjában fog megjelenni.
Az új videóchip természetesen minden eddiginél jobb lesz. Miközben mindenki a számokkal van elfoglalva, a legnagyobb újítás senkinek tűnt fel: a chip programozható. Az újdonság a DirectX 8-as verziójával, valamint a jövőbeli változataival lesz kihasználható, mivel a DX8 lehetővé teszi a programozók számára, hogy a renderelő pipeline (csővezeték) működésébe beavatkozzanak.
Ahol eddig a chip tervezői szabták meg, hogyan lesz a geometria, a textúrázás, a fény és az árnyékolás felgyorsítva, ott most a programozóké lesz a döntés. Mivel a programozók az aktuális eljárást saját szoftverükhöz fogják optimalizálni, az eredmény tökéletesebb lesz mind a látvány, mind a sebesség terén.
"Valódi félbeszakadás lesz a grafikus chipek piacán. Az alkalmazások készítői fogják megszabni a geometriai- és pixel-pipelineok működését. Ezzel minden videóchip elavulttá válik.", mondja Nick Trevett, a 3DLabs vezetője.
"Szerintünk ez nagyobb lépés lesz, mint a 2D-3D közötti váltás.", folytatta Trevett. "Amikor ehhez hasonló szétválások történnek, akkor mindig esély van az előnyszerzésre. Azon dolgozunk, hogy mi legyünk az elsők, akik programozható arhitektúrájú videóchipet adunk ki.", mondja a 3DLabs igazgatója.
A Microsoft konzoljában, az X-Boxban is ez a chip lesz
A Register megpróbált kapcsolatba lépni a konkurens nVidiával, hogy megtudja, mi a cég véleménye Trevett közleményéről, de a cég nem állt szóba velük. A hírek szerint az nVidia-féle NV20 is ilyen DirectX 8-orientált chip lesz. Az NV20 technológiai újításai között szerepel többek között a 3dimenziós textúrák kezelése, ami sokkal élethűbb megjelenést produkál.
Az új chipben az ATi-féle Hyper-Z és a 3dfx Gigapixel-Mosaic eljárása is vetélytársra talál, mivel az NV20 sem fogja már kiszámolni a takarásban lévő pontokat. Ezzel jelentős sebességnövekedés lesz elérhető. Ezek után a GeForce 2 Ultránál négyszer gyorsabb anti-aliasing eljárás már nem is tűnik akkora meglepetésnek, mintahogyan az sem, hogy a chip mellé 250MHz-es DDR-SDRAM kerül, s a mag még ennél is nagyobb órajelen fog működni.
A DirectX 8 és az NV20 ízelítőt nyújt, mit fog tudni az X-BOX. Az nVidiának minden bizonnyal jót tett a Microsofttal kötött együttműködési megállapodás. Processzorszinten az NV20 több, mint 1 trillió műveletet fog végezni másodpercenként, s ugyanennyi idő alatt 100 billió lebegőpontos művelettel is megbírkózik. A ZDNET német kiadása szerint a chip 2001 januárjában fog megjelenni.