Gyurkity Péter
Jól teljesít Európában a Xiaomi
A visszaesés már a múlté, a cég az egyébként lassuló piacon ismét nagyot nőtt. Sokat várnak az új játéktelefonjuktól.
A napokban számoltunk be arról, hogy a kínai gyártó esetében hamarosan befut az érdekes csúcskategóriás telefon szerényebb változata, ezt azonban most gyorsan követte az éves eredmény közzététele, amely ismét nagyon szép számokat mutat meg nekünk. Bár a globális piac gyors növekedése szintén a múlté, a Xiaomi itt nagyon jól szerepel.
A cég blogbejegyzésében arról olvashatunk, hogy az éves bevétel elérte 26,13 milliárd dollárt, amely már önmagában 41 százalékos ugrást jelent az előző év eredményéhez képest, miközben az okostelefonok globális piaca 2018-ban alig 0,1 százalékkal bővült. A tiszta profit ráadásul még ennél is gyorsabb ütemben bővült, a csaknem 60 százalékos növekedés révén ez elérte az 1,27 milliárd dollárt, bár ez szintén a teljes vállalatra vonatkozik, igaz, az okostelefonok szolgáltatták ennek legnagyobb részét. Az átlagos eladási ár majdnem 30 százalékkal emelkedett, a tavalyi évben pedig több mint 118 millió különböző készüléket szállítottak le. Kína maradt számukra a legnagyobb piac, ám eközben kontinensünkön is nagyon jó eredményeket értek el.
Európában, pontosabban annak nyugati részén, ugyanis több mint 400 százalékkal növelték az eladások értékét, és bár a kínai piac tette ki a teljes torta 60 százalékát, az ázsiai országon kívül tavaly gyakorlatilag megduplázták az eladásokat. Az okostelefonok mellett az IoT-eszközök és az életstílussal kapcsolatos megoldások hasonlóan jól szerepeltek, ezek 6,53 milliárd dolláros bevételt hoztak a konyhára, ennél azonban talán némileg fontosabb, hogy a telefonoknál két különböző vonalon igyekeznek majd további jó eredményeket bebiztosítani. A gyakorlatilag önállóvá vált Redmi-márka kifejezetten a belépő szinten terjeszkedik majd, míg a közép- és csúcskategóriában maga a Xiaomi név lesz hivatott még erősebb pozíciót kiharcolni. A Black Shark és a POCO szintén itt, a csúcskategóriában helyezkedik majd el, bár egy szűkebb szegmenst véve célba.
A játéktelefon szegmensben is erősítenek, és a kijelzőn keresztüli vezérlést is megoldották. Kifejezetten játékosoknak szánt telefont már több különböző cég is bemutatott, tavaly például az Asus rántotta le a leplet saját megoldásáról, eközben viszont a Xiaomi a Black Shark, valamint a Black Shark Helo révén jelent meg a területen. Most a sorrendben harmadik változat is befut, érdekes specifikációval és funkciókkal.
A hivatalos oldalt böngészve gyakorlatilag minden részletet megismerünk, kiderül például, hogy a Samsung által leszállított, 6,39 hüvelykes AMOLED-panel nemcsak az ujjlenyomat-érzékelést integrálja, de egyben a kontroller funkcióit is ellátja, vagyis itt a kijelző két oldalán konfigurálhatjuk a fontosabb utasításokat. A teljesítményt a Snapdragon 855 chip biztosítja, ehhez 6, 8, vagy 12 GB memória, 128 vagy 256 GB-os tároló, egy kereken 4000 mAh-s akkumulátor, 27 wattos gyorstöltés, hátoldali (48 és 12 megapixeles) iker-kamera, valamint egy 20 megapixeles szelfikamera csatlakozik. A hűtés szintén erősebb, hogy ne legyen gond a melegedéssel és a sebességgel, ezt immár a Liquid Cool 3.0 technológia hivatott garantálni. A képarány marad a 18:9, a panel pedig már az előlap szinte teljes felületét lefedi.
A szoftveres oldalon természetesen már az Android 9 Pie verzió fut, itt pedig még többet csikarhatunk ki a telefonból, amire egy speciális „Ludicrous” üzemmód is rendelkezésre áll majd. Az első körben kizárólag Kínában jelenik meg a készülék, odaát a Black Shark 2 néven elérhetővé vált fejlesztés hivatalos ára a memória és a tároló méretétől függően 477 és 625 dollár között mozog, bár ez a nemzetközi színtéren nyilván némileg magasabb lesz. A kiegészítők csatlakoztatásával nem lesz gond, itt többek között a GamePad 3.0 is támogatott, ezt ugyanis a telefon mindkét oldalához hozzápasszolhatjuk. Kérdés azonban, hogy mennyire lesz igény egy ilyen brutális megoldásra.
A napokban számoltunk be arról, hogy a kínai gyártó esetében hamarosan befut az érdekes csúcskategóriás telefon szerényebb változata, ezt azonban most gyorsan követte az éves eredmény közzététele, amely ismét nagyon szép számokat mutat meg nekünk. Bár a globális piac gyors növekedése szintén a múlté, a Xiaomi itt nagyon jól szerepel.
A cég blogbejegyzésében arról olvashatunk, hogy az éves bevétel elérte 26,13 milliárd dollárt, amely már önmagában 41 százalékos ugrást jelent az előző év eredményéhez képest, miközben az okostelefonok globális piaca 2018-ban alig 0,1 százalékkal bővült. A tiszta profit ráadásul még ennél is gyorsabb ütemben bővült, a csaknem 60 százalékos növekedés révén ez elérte az 1,27 milliárd dollárt, bár ez szintén a teljes vállalatra vonatkozik, igaz, az okostelefonok szolgáltatták ennek legnagyobb részét. Az átlagos eladási ár majdnem 30 százalékkal emelkedett, a tavalyi évben pedig több mint 118 millió különböző készüléket szállítottak le. Kína maradt számukra a legnagyobb piac, ám eközben kontinensünkön is nagyon jó eredményeket értek el.
Európában, pontosabban annak nyugati részén, ugyanis több mint 400 százalékkal növelték az eladások értékét, és bár a kínai piac tette ki a teljes torta 60 százalékát, az ázsiai országon kívül tavaly gyakorlatilag megduplázták az eladásokat. Az okostelefonok mellett az IoT-eszközök és az életstílussal kapcsolatos megoldások hasonlóan jól szerepeltek, ezek 6,53 milliárd dolláros bevételt hoztak a konyhára, ennél azonban talán némileg fontosabb, hogy a telefonoknál két különböző vonalon igyekeznek majd további jó eredményeket bebiztosítani. A gyakorlatilag önállóvá vált Redmi-márka kifejezetten a belépő szinten terjeszkedik majd, míg a közép- és csúcskategóriában maga a Xiaomi név lesz hivatott még erősebb pozíciót kiharcolni. A Black Shark és a POCO szintén itt, a csúcskategóriában helyezkedik majd el, bár egy szűkebb szegmenst véve célba.
A játéktelefon szegmensben is erősítenek, és a kijelzőn keresztüli vezérlést is megoldották. Kifejezetten játékosoknak szánt telefont már több különböző cég is bemutatott, tavaly például az Asus rántotta le a leplet saját megoldásáról, eközben viszont a Xiaomi a Black Shark, valamint a Black Shark Helo révén jelent meg a területen. Most a sorrendben harmadik változat is befut, érdekes specifikációval és funkciókkal.
A hivatalos oldalt böngészve gyakorlatilag minden részletet megismerünk, kiderül például, hogy a Samsung által leszállított, 6,39 hüvelykes AMOLED-panel nemcsak az ujjlenyomat-érzékelést integrálja, de egyben a kontroller funkcióit is ellátja, vagyis itt a kijelző két oldalán konfigurálhatjuk a fontosabb utasításokat. A teljesítményt a Snapdragon 855 chip biztosítja, ehhez 6, 8, vagy 12 GB memória, 128 vagy 256 GB-os tároló, egy kereken 4000 mAh-s akkumulátor, 27 wattos gyorstöltés, hátoldali (48 és 12 megapixeles) iker-kamera, valamint egy 20 megapixeles szelfikamera csatlakozik. A hűtés szintén erősebb, hogy ne legyen gond a melegedéssel és a sebességgel, ezt immár a Liquid Cool 3.0 technológia hivatott garantálni. A képarány marad a 18:9, a panel pedig már az előlap szinte teljes felületét lefedi.
A szoftveres oldalon természetesen már az Android 9 Pie verzió fut, itt pedig még többet csikarhatunk ki a telefonból, amire egy speciális „Ludicrous” üzemmód is rendelkezésre áll majd. Az első körben kizárólag Kínában jelenik meg a készülék, odaát a Black Shark 2 néven elérhetővé vált fejlesztés hivatalos ára a memória és a tároló méretétől függően 477 és 625 dollár között mozog, bár ez a nemzetközi színtéren nyilván némileg magasabb lesz. A kiegészítők csatlakoztatásával nem lesz gond, itt többek között a GamePad 3.0 is támogatott, ezt ugyanis a telefon mindkét oldalához hozzápasszolhatjuk. Kérdés azonban, hogy mennyire lesz igény egy ilyen brutális megoldásra.