Berta Sándor
Hozzájárulna a környezetvédelemhez az Amazon
A kereskedelmi óriáscég külön kampányt indított azért, hogy a jövőben kevésbé szennyezze a környezetet.
Az Amazon kampányának neve Shipment Zero, a célja pedig az, hogy a jövőben a társaság minden áruszállítási tevékenysége során nulla legyen a szén-dioxid-kibocsátás. Az ambíciózus terv egyértelműen hosszú távra szól, így 2030-ra csupán a szállítások fele lesz szén-dioxid semleges. A társaság a kampányhoz kapcsolódó blogbejegyzésében azt írta, hogy nem lesz könnyű a kitűzött célt teljesíteni, de érdemes erre a vízióra összpontosítani és annak eléréséhez makacsul ragaszkodni. Az egyelőre kérdéses, hogy mikorra sikerül az Amazon összes szállítási tevékenységét szén-dioxid semlegessé tenni. Ugyanakkor a vállalat azzal kapcsolatban már komoly előrelépést ért el, hogy a teljes infrastruktúráját a megújuló energiákra állítsa át.
Az Amazon elszánt abban a tekintetben is, hogy befektessen az elektromos járművek, a repülőgépekhez használható bioüzemanyagok és az újrahasznosítható csomagolások területén. Az óriáscég éppen néhány nappal ezelőtt komoly összeget fektetett be a Rivian nevű amerikai elektromos gépkocsikat készítő startupba. Emellett már több mint tíz évvel ezelőtt bevezette a "frusztrációmentes csomagolást", amelynek segítségével eltekinthet a műanyag alkalmazásától és könnyebbé teheti az ügyfelei számára a kipakolást. A cég különböző gyártókkal (Hasbro, Procter & Gamble) együttműködve új, környezetbarát csomagolásokat fejlesztett ki az egyes termékekhez.
A Shipment Zero kampány megvalósítása során az Amazon együtt akar dolgozni az ügyfeleivel és a beszállítóival. A társaságnál jelenleg több mint 200 tudós, mérnök és tervező dolgozik a környezetvédelmi célkitűzések teljesítésén. Az elmúlt két évben sikerült egy fejlett tudományos modellt megalkotni az Amazon szén-dioxid-lábnyomának a leképezésére. Az így keletkező információkat megkapja a vállalat összes részlege és segíteni fognak abban, hogy minden egyes területen le lehessen csökkenteni a szén-dioxid-felhasználást. Az óriáscég végül hangsúlyozta, hogy az év folyamán további célokat fogalmaz majd meg és azokat meg is fogja osztani a közvéleménnyel.
Az Amazon kampányának neve Shipment Zero, a célja pedig az, hogy a jövőben a társaság minden áruszállítási tevékenysége során nulla legyen a szén-dioxid-kibocsátás. Az ambíciózus terv egyértelműen hosszú távra szól, így 2030-ra csupán a szállítások fele lesz szén-dioxid semleges. A társaság a kampányhoz kapcsolódó blogbejegyzésében azt írta, hogy nem lesz könnyű a kitűzött célt teljesíteni, de érdemes erre a vízióra összpontosítani és annak eléréséhez makacsul ragaszkodni. Az egyelőre kérdéses, hogy mikorra sikerül az Amazon összes szállítási tevékenységét szén-dioxid semlegessé tenni. Ugyanakkor a vállalat azzal kapcsolatban már komoly előrelépést ért el, hogy a teljes infrastruktúráját a megújuló energiákra állítsa át.
Az Amazon elszánt abban a tekintetben is, hogy befektessen az elektromos járművek, a repülőgépekhez használható bioüzemanyagok és az újrahasznosítható csomagolások területén. Az óriáscég éppen néhány nappal ezelőtt komoly összeget fektetett be a Rivian nevű amerikai elektromos gépkocsikat készítő startupba. Emellett már több mint tíz évvel ezelőtt bevezette a "frusztrációmentes csomagolást", amelynek segítségével eltekinthet a műanyag alkalmazásától és könnyebbé teheti az ügyfelei számára a kipakolást. A cég különböző gyártókkal (Hasbro, Procter & Gamble) együttműködve új, környezetbarát csomagolásokat fejlesztett ki az egyes termékekhez.
A Shipment Zero kampány megvalósítása során az Amazon együtt akar dolgozni az ügyfeleivel és a beszállítóival. A társaságnál jelenleg több mint 200 tudós, mérnök és tervező dolgozik a környezetvédelmi célkitűzések teljesítésén. Az elmúlt két évben sikerült egy fejlett tudományos modellt megalkotni az Amazon szén-dioxid-lábnyomának a leképezésére. Az így keletkező információkat megkapja a vállalat összes részlege és segíteni fognak abban, hogy minden egyes területen le lehessen csökkenteni a szén-dioxid-felhasználást. Az óriáscég végül hangsúlyozta, hogy az év folyamán további célokat fogalmaz majd meg és azokat meg is fogja osztani a közvéleménnyel.