Megaka­dályoznák a stream-jelszavak megosztását

Az online zenei és filmes tartalomszolgáltatók bevétele érezhetően megugrana, ha letiltanák a párhuzamos használatot. Kérdés akarják-e.

Egy új fejlesztésnek köszönhetően véget érhet az a korszak, amikor a felhasználók megosztják egymással a stream-szolgáltatások esetében használható jelszavakat. Eddig sokan éltek azzal a lehetőséggel, hogy megosztották másokkal például a Netflix-fiókjukat és az ahhoz kapcsolódó jelszavukat. A Synamedia nevű cég viszont egy olyan új megoldást alkotott meg, amely ezt lehetetlenné teszi.

A cég elismeri, hogy eddig a szolgáltatók részben szándékosan voltak vakok a jelszómegosztás kérdésében. Sok esetben még azt sem nézi senki, hogy valaki egy időben néz tartalmakat az amerikai keleti és a nyugati parton - nagyon valószínűtlen ugyanis, hogy a két személy egy és ugyanaz legyen. A Synamedia úgy látja, hogy a fiatalabb generációknál már a visszaélés megszokásáról van szó, és ők ritkán válnak fizetős fogyasztókká. Az ezredforduló környékén születettek 26 százaléka osztja meg hozzáférését másokkal, ami 2021-re a fizetős tévéelőfizetéseknél majd' 10 milliárd dolláros, míg a streamszolgáltatóknál 1,2 milliárd dolláros bevételkiesést jelent. A vállalat azt ígéri, hogy segít ezen összegek csökkentésében.

A Consumer Electroncis Show (CES) keretében bemutatott eszközük mesterséges intelligencia algoritmusra épül és a gépi tanulás követheti, hogy melyik stream-használó osztja meg engedély nélkül a fiókját és a jelszavát, s melyik nem. Ehhez csak arra van szükség, hogy a Netflix hozzáférést vásároljon a Synamedia megoldásához, amely azután az összes felhasználó adatait elemzi. A vizsgálatok során a rendszer azt vizsgálja, hogy valaki honnan és mikor fért hozzá a tartalmakhoz és mely tartalmakat mely eszközökön tekintette meg. Ezeknek az információknak az alapján a mesterséges intelligencia képes arra, hogy a megosztott jelszavakra utaló mintákat kikeresse. Azonosítani tudják az otthont és a nyaralót, illetve a szülőt a tőle távol élő gyerekétől.

Jean-Marc Racine, a Synamedia technológiai vezetője szerint amennyiben valakit azonosítottak, aki megfelelt a szempontoknak, akkor a stream-platformok eldönthetik, hogy milyen lépéseket tegyenek. A további lépések attól függenek, hogy az adott minta mennyire szélsőséges. Könnyen előfordulhat - például, ha egy jelszót több személynek eladtak egy fórumban - akkor akár a fiók bezárása is felmerülhet. Amennyiben viszont az okozott "kár" kicsi, például valaki csak a családján belül osztotta meg a hozzáférését, akkor csak egy e-mailes értesítést küldenek neki, illetve felajánlanak valamilyen drágább, a megosztást lehetővé tévő előfizetésre upgradelést.

A Synamedia tájékoztatása alapján a Credentials Sharing Insight nevű eszközt már számos vállalat teszteli. Ezzel kapcsolatban viszont a cég további részleteket nem árult el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #10
    Oké. De Brock nem erről beszélt. Viszont akik neki támadtak az elvtelen "multinyalás" magas fokú példáját mutatták be. Ami szégyenletes és üldözendő dolog.
    Persze elvek mögé van bújtatva, de nem kell nekik bedőlni.
  • csulok0000 #9
    itt alapvetően nem arról van szó, hogy a család együtt használja a netflixet, hanem arról amikor a szomszéd, meg az ő szomszédja, meg a világ túlsó felén élő ismeretlen is ugyanazzal az előfizuval nézi.
  • ostoros #8
    Brocknak igaza van balfaszok. Nehogy már miután engem lehúztak, még külön külön lehúzzák az asszonyt is, meg a két gyereket is!
    Ez ugyanaz a fogyasztói mentalitás, amikor MINDEN családtagnak veszünk egy porszívót, jóllehet egy lakásban laknak. Vagy külön autót, külön fürdőszobát, stb, stb,stb.
    Persze a cégek az ilyesmit imádják, tudjuk.
  • molnibalage83 #7
    Tipikus torrentezős faszduma.
  • bdzsana #6
    Igazad van. Ha egy ember előfizet netflixre havi pár ezer forintért és megosztja a világgal, semmi veszteség nem éri a netflixet....
    Tűéles logika és remek hasonlat.
  • csulok0000 #5
    ahogy olvastam a cikket, én sem igazán értettem, hogy ez miért lenne életképes vállalkozás. Valszeg a szolgáltatásra történő néhány havi "előfizetés" árából fedezni tudnának egy hasonló saját fejlesztést az érintett cégek :D
  • csulok0000 #4
    Te sem érted a digitális világot :D

    Az autós példád úgy lenne helyes, ha az emberek nem az autót vennék meg, hanem annak a használati jogát, jóval olcsóbban. Pl. a netflixnél nem a filmeket és sorozatokat veszed meg, hanem csak a jogot arra, hogy adott ideig hozzáférsz a teljes kínálathoz.



    Utoljára szerkesztette: csulok0000, 2019.01.10. 14:49:07
  • BrockSamson #3
    Tehat, ha veszek egy kocsit, es a csalad kozosen hasznalja, az tobb millio bevetel kieses az autogyartoknak. Ha veszek egy kilo kenyeret es kozosen fogyasztjuk el, az meg a pekeknek bevetel kieses. Erre megoldast kell talalni surgosen, remeljuk a Synamedia resen van!
  • kvp #2
    Mivel a parhuzamos belepeseket eleg konnyu szurni, igy csak a nem parhuzamos belepeseknel kell a foldrajzi tavolsagokat es a ket pont kozotti realis utazasi idot vizsgalni. Ezen kivul nezhetik, hogy hany darab es hany fele keszuleken lep be a felhasznalo adott idointervallumban. Igazabol egyik sem akkora feladat, igy az a ceg amelyik akarta mar valoszinuleg hazon belul elkeszitette a sajat implementaciojat. (a netflix biztosan, ezert is van benne megosztott account lehetoseg)
  • kékherceg #1
    A netflixnél plusz lehetőségként írják, hogy használhatod a barátaiddal, szóval náluk pl. elég valószínűtlen a használata.