Berta Sándor

Reklámmentes lett a Shazam

Egyéb funkciók még nem változtak, de a távlati cél az, hogy a zenefelismerő szolgáltatást minél több Apple-termékbe integrálják.

A Shazam nevű zenefelismerő szolgáltatás tavaly decemberben került a kaliforniai konszern tulajdonába, a vételár 401 millió dollár volt. A platform rövid zenei felvételek alapján képes azonosítani a zeneszámokat és további információkat szállítani azokról. Az ajánlatot havonta több mint 100 millióan használják és tavaly szeptemberben átlépte az egymilliárd letöltéses határt. A Shazam felvásárlását április óta vizsgálta az Európai Bizottság, amely végül szeptember elején engedélyezte a tranzakciót.

A MacRumors híroldal azt írta, hogy az üzlet lezárult és máris láthatóvá vált, hogy a kaliforniai társaság milyen irányba akar elindulni. Az Apple ugyanis a Shazam iOS-kompatibilis alkalmazásából azonnali hatállyal száműzte a hirdetéseket. A változás már a 12.5.1-es változattól életbe lépett. A zenefelismerő szolgáltatás funkciói eddig még nem változtak. A felhasználókat a platformon egy nagy gomb és kék háttér köszönti, amikor pedig lenyomják a gombot, akkor a portál automatikusan azonosítja a környezetben éppen futó zeneszámot.

Az Apple egyébként már tavaly decemberben bejelentette a zenefelismerő szolgáltatással kapcsolatos terveit, míg az, hogy a vállalat le akar mondani a reklámokról, szeptemberben ismertté vált. Ezután októberben a platform adatvédelmi irányelveit az Apple irányelveihez igazították. Az iOS 8 megjelenése óta a Shazam integrálva van a Siri beszédasszisztensbe, ugyanakkor a Shazam-alkalmazás és az Apple Music között még vannak átfedések. A távlati cél az, hogy az ajánlatot minél több Apple-szolgáltatásba integrálják.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!