Berta Sándor

Netflixre optimalizált tévék a Sonytól

A televíziógyártók egykor még a képminőségre és a funkciókra összpontosítottak, de most már előtérbe kerülnek a tartalompartnereik. Jó példa erre a japán óriás is.

A Sony bejelentette a BRAVIA MASTER termékcsalád új modelljeit, amelyek két változatban lesznek elérhetők. Az A9F OLED-panellel, míg a Z9F LCD-panellel lett felszerelve. Mind a két modellben az újonnan kifejlesztett X1 Ultimate képprocesszor dolgozik, amely a beérkező jelek optimalizálásáért felel. Az A9F és a Z9F prototípusait a januári Consumer Electronics Show (CES) kiállításon már látni lehetett, de akkor még minden műszaki jellemzőjük nem volt ismert. Most viszont a Sony hivatalosan is bemutatta a készülékeket.


A két tévé esetében a folytatódik a Sony-Netflix együttműködés, amely már hosszú évekre tekint vissza. A kooperációban szereplő első eszköz a PlayStation 3 volt, amellyel a stream-szolgáltatás megjelent a nappalikban. Most a két televízióba bekerült a Netflix Calibrated Mode, amely arról gondoskodik, hogy a stream-platform által alkalmazott tömörítési eljárás jobban értelmezhető legyen a készülékek számára és a megjelenített képet ennek megfelelően utólag optimalizálják. A Sony szerint a BRAVIA MASTER tévékén olyan képminőségű felvételeket lehet látni, amelyeket a 4K üzemmódban nem lehet megkülönböztetni a stúdiókban látható tartalmaktól.


Az új termékek várhatóan ősszel kerülnek a boltokba. Addig a Sony nem akar további részleteket közölni a televíziókról, sem azok képátlójáról vagy áráról.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • RP33 #1
    Nem rossz, a Sony tévék eddig nem okoztak csalódást, a Netflix szintén bevállt számomra, de várnunk kell még egy két évet míg egy átlag fizetésből ezeket a Sony modelleket megvehetjük...