Berta Sándor
A Microsoft a világ harmadik legértékesebb cége
A redmondi konszern éppen az Alphabetet előzte meg a rangsorban.
A Microsoft piaci értéke jelenleg 760 milliárd dollár, míg a Google anyakonszernjének számító Alphabeté csak 746 milliárd dollár. A legértékesebb vállalat - 922 milliárd dollárral - továbbra is az Apple, míg a második - 788 milliárd dollárral - az Amazon. A Microsoft részvényei legutóbb 98,95 dolláron zártak. Ez azt jelenti, hogy az értékpapír árfolyama több mint a kétszeresére a korábbinak. Az árfolyam emelkedése folyamatosan tart azóta, hogy 2014-ben Satya Nadella lett a vezérigazgató. A Microsoft sikerének titka többek között abban rejlik, hogy egyre kevésbé összpontosít az olyan klasszikus szoftverekre, mint a Windows és az Office, s ehelyett előtérbe került a felhőkörnyezet.
A The Washington Post által megszólaltatott elemzők egyöntetűen dicsérték a redmondi társaság és Nadella döntéseit. Rishi Jaluria, a D.A. Davidson szakértője például azt nyilatkozta, hogy a Microsoft Azure erős második számú szereplővé vált az Amazon, illetve az Amazon Web Services mögött. Jay Vleeschhouwer, a Griffin Securities szoftverkutatási igazgatója pedig úgy vélte, hogy a cégkultúra változott meg, részben amiatt is, mert a társaság mára rendkívül nyitottá vált a más platformokra és a más vállalatokkal kialakított partneri kapcsolatokra. Az elemzők példaként említették az Adobe kapcsán történt nyitást és a jó intézkedések között említették a Microsoft átszervezését. Ezek a lépések mind kellettek a sikeres irányváltáshoz.
A Microsoft piaci értéke jelenleg 760 milliárd dollár, míg a Google anyakonszernjének számító Alphabeté csak 746 milliárd dollár. A legértékesebb vállalat - 922 milliárd dollárral - továbbra is az Apple, míg a második - 788 milliárd dollárral - az Amazon. A Microsoft részvényei legutóbb 98,95 dolláron zártak. Ez azt jelenti, hogy az értékpapír árfolyama több mint a kétszeresére a korábbinak. Az árfolyam emelkedése folyamatosan tart azóta, hogy 2014-ben Satya Nadella lett a vezérigazgató. A Microsoft sikerének titka többek között abban rejlik, hogy egyre kevésbé összpontosít az olyan klasszikus szoftverekre, mint a Windows és az Office, s ehelyett előtérbe került a felhőkörnyezet.
A The Washington Post által megszólaltatott elemzők egyöntetűen dicsérték a redmondi társaság és Nadella döntéseit. Rishi Jaluria, a D.A. Davidson szakértője például azt nyilatkozta, hogy a Microsoft Azure erős második számú szereplővé vált az Amazon, illetve az Amazon Web Services mögött. Jay Vleeschhouwer, a Griffin Securities szoftverkutatási igazgatója pedig úgy vélte, hogy a cégkultúra változott meg, részben amiatt is, mert a társaság mára rendkívül nyitottá vált a más platformokra és a más vállalatokkal kialakított partneri kapcsolatokra. Az elemzők példaként említették az Adobe kapcsán történt nyitást és a jó intézkedések között említették a Microsoft átszervezését. Ezek a lépések mind kellettek a sikeres irányváltáshoz.