Berta Sándor
Digitális avatárt fejlesztett ki a Daimler
A banki, biztosítási és autóvásárlási ajánlatok egyre bonyolultabbak, ezekben segít eligazodni a Sarah nevű elektronikus asszisztens. Az óriáscég szolgáltatása az
érzelmi intelligenciára és digitális avatárra épít.
Napjainkban már a vásárlások 80 százaléka online kezdődik. Egy autó vásárlása nagyon komoly döntés, és rengeteg cég számtalan ajánlata versenyzik a piacon, ezek között választani nem egyszerű. És ha meg is van az adott jármű, annak kifizetése is számtalan módon lehetséges, hitelfelvételtől kezdve tartós bérleten át a lízingelésig, és ezeket ráadásul általában biztosítási konstrukciókkal, előrefizetési kedvezményekkel stb. is összekapcsolják. A Daimler a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatta be a Sarah nevű koncepcióját, amely ebben a folyamatban segíthet. A mesterséges és az érzelmi intelligencia segítségével próbálják megújítani az ember és a gép kapcsolatát.
A digitális avatár hasonló lesz, mint egy titkárnő, Sarah segítségével minden egyes felhasználót egyedileg lehet kezelni. Miután a finanszírozási és mobilitás portfóliók egyre személyre szabottabbak és sokoldalúbbak lesznek, ezért megváltozik az ügyfelekkel való kapcsolat is. Az emberek egyre nehezebben tudnak eligazodni a nekik készített ajánlatok világában és ebben komoly támaszt jelenthet egy digitális segítő. Udo Neumann, a Daimler pénzügyi szolgáltatások részlegének informatikai vezetője szerint egy olyan avatár, mint a Sarah gyakorlatilag ügyfélinterfészként működhet és egy eddig még soha nem tapasztalt élményt kínálhat a felhasználóknak.
A beszédasszisztensektől eltérően a Sarah az arcfelismerésen keresztül arra is alkalmas, hogy valós időben rögzítse az ügyfelek nonverbális adatait. Neumann úgy véli, hogy egy önállóan tanuló és érzelmileg intelligens digitális avatár paradigmaváltást fog okozni a szolgáltatásukban. Ezek a megoldások képesek lesznek arra, hogy tanuljanak, megértsék a környezetüket és érzelmi kapcsolatot építsenek ki az emberekkel azáltal, hogy az élet különböző területein támogatják őket. A cég a Soul Machines nevű új-zélandi vállalattal dolgozik közösen, az aucklandi székhelyű cég fejlesztései Dr. Mark Sagar animált technológiával kapcsolatos munkáin alapulnak.
Napjainkban már a vásárlások 80 százaléka online kezdődik. Egy autó vásárlása nagyon komoly döntés, és rengeteg cég számtalan ajánlata versenyzik a piacon, ezek között választani nem egyszerű. És ha meg is van az adott jármű, annak kifizetése is számtalan módon lehetséges, hitelfelvételtől kezdve tartós bérleten át a lízingelésig, és ezeket ráadásul általában biztosítási konstrukciókkal, előrefizetési kedvezményekkel stb. is összekapcsolják. A Daimler a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatta be a Sarah nevű koncepcióját, amely ebben a folyamatban segíthet. A mesterséges és az érzelmi intelligencia segítségével próbálják megújítani az ember és a gép kapcsolatát.
A digitális avatár hasonló lesz, mint egy titkárnő, Sarah segítségével minden egyes felhasználót egyedileg lehet kezelni. Miután a finanszírozási és mobilitás portfóliók egyre személyre szabottabbak és sokoldalúbbak lesznek, ezért megváltozik az ügyfelekkel való kapcsolat is. Az emberek egyre nehezebben tudnak eligazodni a nekik készített ajánlatok világában és ebben komoly támaszt jelenthet egy digitális segítő. Udo Neumann, a Daimler pénzügyi szolgáltatások részlegének informatikai vezetője szerint egy olyan avatár, mint a Sarah gyakorlatilag ügyfélinterfészként működhet és egy eddig még soha nem tapasztalt élményt kínálhat a felhasználóknak.
A beszédasszisztensektől eltérően a Sarah az arcfelismerésen keresztül arra is alkalmas, hogy valós időben rögzítse az ügyfelek nonverbális adatait. Neumann úgy véli, hogy egy önállóan tanuló és érzelmileg intelligens digitális avatár paradigmaváltást fog okozni a szolgáltatásukban. Ezek a megoldások képesek lesznek arra, hogy tanuljanak, megértsék a környezetüket és érzelmi kapcsolatot építsenek ki az emberekkel azáltal, hogy az élet különböző területein támogatják őket. A cég a Soul Machines nevű új-zélandi vállalattal dolgozik közösen, az aucklandi székhelyű cég fejlesztései Dr. Mark Sagar animált technológiával kapcsolatos munkáin alapulnak.