Berta Sándor
Munkába állt Dél-Koreában az LG repülőtéri robotja
Információs és takarítórobotok álltak munkába Dél-Korea legforgalmasabb légikikötőjében, de az LG-nek ez csak a kezdet.
Az LG januárban mutatta be repülőtéri robotját (Airport Guide Robot), mely egy az utazókat segítő intelligens asszisztens. Nem csupán egy hangfelismeréssel kiegészített mozgó információs tábláról van szó: az utas repülőjegyének gyors beszkennelése után a repülőtér központi szerverére csatlakozva közli a beszállási időpontot és a kapu elhelyezkedését, de még a célállomás időjárását is. A robot becsült távolsággal és gyaloglási idővel útirányokat javasol a repülőtéren belüli célokhoz (legyen az étterem vagy üzlet), valamint képes arra, hogy elkísérje az eltévedt vagy késésben lévő utazókat a kapujukhoz vagy más kívánt helyszínre. A gyártó az új megoldást öt hónapon át tesztelte a szöuli Incheon Nemzetközi Repülőtéren.
A termék most állt szolgálatba, eddig a bétateszt zajlott. Angolul, kínaiul, japánul és koreaiul válaszol a felmerülő kérdésekre, a felmérések alapján ez a négy leggyakrabban alkalmazott nyelv a légikikötőben. A nemrég véget ért teszteknek köszönhetően sikerült tovább finomítani a roboton és annak rendszerein.
Az LG mást területen is az automatizált szolgáltatások fejlesztésén dolgozik, takarítórobotokat (Airport Cleaning Robot) is bevet. Ezek a már jól ismert robotporszívók nagyobb testvérei autonóm navigációs rendszerrel és akadály-kikerülő képességekkel, így közterületen is bevethetők. Felderítik a leggyakoribb takarítást igénylő helyeket, elhelyezkedésüket adatbázisban tárolják el és kiszámolják a hozzájuk vezető legrövidebb utat.
Az LG üzleti növekedésének jövőbeli motorjává fejlesztené fel kereskedelmi robot üzletágát. Jelenleg a vállalat robotüzletága két szektorból áll, az otthoni és a kereskedelmi részlegből. Az otthoni eszközök közé tartozik a HOM-BOT robotporszívó és az új Hub Robot, míg a kereskedelmi üzletág az olyan, különleges tervezésű robotokból áll, amelyek a reptereken, szállodákban, bankokban és más, közösségi használatú terekben nyújtanak szolgáltatásokat.
Az LG januárban mutatta be repülőtéri robotját (Airport Guide Robot), mely egy az utazókat segítő intelligens asszisztens. Nem csupán egy hangfelismeréssel kiegészített mozgó információs tábláról van szó: az utas repülőjegyének gyors beszkennelése után a repülőtér központi szerverére csatlakozva közli a beszállási időpontot és a kapu elhelyezkedését, de még a célállomás időjárását is. A robot becsült távolsággal és gyaloglási idővel útirányokat javasol a repülőtéren belüli célokhoz (legyen az étterem vagy üzlet), valamint képes arra, hogy elkísérje az eltévedt vagy késésben lévő utazókat a kapujukhoz vagy más kívánt helyszínre. A gyártó az új megoldást öt hónapon át tesztelte a szöuli Incheon Nemzetközi Repülőtéren.
A termék most állt szolgálatba, eddig a bétateszt zajlott. Angolul, kínaiul, japánul és koreaiul válaszol a felmerülő kérdésekre, a felmérések alapján ez a négy leggyakrabban alkalmazott nyelv a légikikötőben. A nemrég véget ért teszteknek köszönhetően sikerült tovább finomítani a roboton és annak rendszerein.
Az LG mást területen is az automatizált szolgáltatások fejlesztésén dolgozik, takarítórobotokat (Airport Cleaning Robot) is bevet. Ezek a már jól ismert robotporszívók nagyobb testvérei autonóm navigációs rendszerrel és akadály-kikerülő képességekkel, így közterületen is bevethetők. Felderítik a leggyakoribb takarítást igénylő helyeket, elhelyezkedésüket adatbázisban tárolják el és kiszámolják a hozzájuk vezető legrövidebb utat.
Az LG üzleti növekedésének jövőbeli motorjává fejlesztené fel kereskedelmi robot üzletágát. Jelenleg a vállalat robotüzletága két szektorból áll, az otthoni és a kereskedelmi részlegből. Az otthoni eszközök közé tartozik a HOM-BOT robotporszívó és az új Hub Robot, míg a kereskedelmi üzletág az olyan, különleges tervezésű robotokból áll, amelyek a reptereken, szállodákban, bankokban és más, közösségi használatú terekben nyújtanak szolgáltatásokat.