MTI
A Telekom "utcáról utcára" harcol az ügyfelekért
Továbbra is nagyon erős piaci versenyre lehet számítani a vezetékes piacon, az új ügyfelek szerzése és a meglévők megtartása érdekében minden szolgáltató igyekszik terjeszkedni építéssel, illetve a már használatban lévő hálózatok fejlesztésével - fejtette ki a társaság gazdasági vezérigazgató-helyettese.
Szabó János szerint mindez az árakban is megmutatkozik, "utcáról utcára folyó harc" van az ügyfélért. Kiemelte, hogy a Digi elsődlegesen vezetékes szolgáltató, ezért függetlenül a mobilpiacra lépési szándékától, már most is komoly fejlesztéseket végző piaci szereplő. Részben szintén a versenyt tükrözi, hogy a szokásoktól eltérően, már az első negyedévben is intenzívebbek voltak a hálózatfejlesztések a Telekomnál, ezért 4,4 milliárd forinttal magasabb volt a beruházások értéke az előző év azonos időszakához képest.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a mobilpiacon szintén erős árverseny érzékelhető a Digitől függetlenül is, a feltöltőkártyás piacon 40-50 százalékkal csökkentek a korábbi listaárak tavaly szeptembertől 2016 végéig. Szabó János elmondta, az idén a tervek szerint mintegy 270 ezer új háztartásban lesz elérhető a szélessávú internet, 123 ezerben már az első négy hónapban hozzáférhetővé vált a másodpercenként legalább 30 megabites letöltési sebességű vezetékes internet, egyes helyeken pedig - technológiától és ügyfélszámtól függően - lehetséges 80, 100 vagy 1000 megabites sebesség is.
A vezérigazgató-helyettes kifejtette, a mobilhálózatoknál a Telekom elsősorban a másodpercenkénti 200-300 megabites letöltési sebességű internetet lehetővé tevő 4G+ hálózat fejlesztésére koncentrál, amely jelenleg az ország 30 százalékában érhető el, az év végére viszont ez az arány várhatóan 5-10 százalékponttal nő majd. Szintén kiemelt figyelmet kap a 87 százalékos lakossági beltéri lefedettség növelése - mondta. Emellett be kell fejezni a frekvencia-tenderhez kapcsolódó vállalásokat, amelynek eredményeként az országos kültéri 4G hálózati lefedettség 98 százalékról 99 százalékra emelkedik. A vezérigazgató-helyettes ugyanakkor kiemelte: még mindig probléma, hogy a lakosság mindössze fele rendelkezik 4G képes készülékkel. Pozitív fejlemény azonban, hogy a teljes adatforgalom 75 százaléka a 4G hálózaton történik - a gyorsabb hálózatot fajlagosan többet használják az ügyfelek.
Érdeklődésre, hogy az idén mekkora összeget fordít a Telekom hálózatfejlesztésre, a vezérgigazgató-helyettes nem adott pontos információt, de elmondta, az előzetes célkitűzésekkel összhangban 2017-ben 85 milliárd forintot költ különböző beruházásokra a cég. Az első negyedév eredményeit ismertetve elmondta, hogy a növekvő bevételek csak részben tudták ellensúlyozni a működési költségeket, másfelől 2016 első negyedévében az Origo Inforpark-értékesítéséből jelentős egyszeri profit származott. Az idén csoportszinten jóval magasabbak voltak a beruházási költségek, részben a 4G+ hálózat, valamint a vezetékes hálózatok fejlesztése miatt, valamint magas volt a vezetékes hálózatok használatát segítő végkészülékek költsége is.
A Magyar Telekom 2016 első negyedévében 140,5 milliárd forint konszolidált árbevételt és 4,8 milliárd forint adózott eredményt ért el. A bevételek 1,6 százalékkal emelkedtek a tavalyi első negyedévhez képest, míg a profit több mint felére csökkent az egy évvel korábbinak.
Szabó János szerint mindez az árakban is megmutatkozik, "utcáról utcára folyó harc" van az ügyfélért. Kiemelte, hogy a Digi elsődlegesen vezetékes szolgáltató, ezért függetlenül a mobilpiacra lépési szándékától, már most is komoly fejlesztéseket végző piaci szereplő. Részben szintén a versenyt tükrözi, hogy a szokásoktól eltérően, már az első negyedévben is intenzívebbek voltak a hálózatfejlesztések a Telekomnál, ezért 4,4 milliárd forinttal magasabb volt a beruházások értéke az előző év azonos időszakához képest.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a mobilpiacon szintén erős árverseny érzékelhető a Digitől függetlenül is, a feltöltőkártyás piacon 40-50 százalékkal csökkentek a korábbi listaárak tavaly szeptembertől 2016 végéig. Szabó János elmondta, az idén a tervek szerint mintegy 270 ezer új háztartásban lesz elérhető a szélessávú internet, 123 ezerben már az első négy hónapban hozzáférhetővé vált a másodpercenként legalább 30 megabites letöltési sebességű vezetékes internet, egyes helyeken pedig - technológiától és ügyfélszámtól függően - lehetséges 80, 100 vagy 1000 megabites sebesség is.
A vezérigazgató-helyettes kifejtette, a mobilhálózatoknál a Telekom elsősorban a másodpercenkénti 200-300 megabites letöltési sebességű internetet lehetővé tevő 4G+ hálózat fejlesztésére koncentrál, amely jelenleg az ország 30 százalékában érhető el, az év végére viszont ez az arány várhatóan 5-10 százalékponttal nő majd. Szintén kiemelt figyelmet kap a 87 százalékos lakossági beltéri lefedettség növelése - mondta. Emellett be kell fejezni a frekvencia-tenderhez kapcsolódó vállalásokat, amelynek eredményeként az országos kültéri 4G hálózati lefedettség 98 százalékról 99 százalékra emelkedik. A vezérigazgató-helyettes ugyanakkor kiemelte: még mindig probléma, hogy a lakosság mindössze fele rendelkezik 4G képes készülékkel. Pozitív fejlemény azonban, hogy a teljes adatforgalom 75 százaléka a 4G hálózaton történik - a gyorsabb hálózatot fajlagosan többet használják az ügyfelek.
Érdeklődésre, hogy az idén mekkora összeget fordít a Telekom hálózatfejlesztésre, a vezérgigazgató-helyettes nem adott pontos információt, de elmondta, az előzetes célkitűzésekkel összhangban 2017-ben 85 milliárd forintot költ különböző beruházásokra a cég. Az első negyedév eredményeit ismertetve elmondta, hogy a növekvő bevételek csak részben tudták ellensúlyozni a működési költségeket, másfelől 2016 első negyedévében az Origo Inforpark-értékesítéséből jelentős egyszeri profit származott. Az idén csoportszinten jóval magasabbak voltak a beruházási költségek, részben a 4G+ hálózat, valamint a vezetékes hálózatok fejlesztése miatt, valamint magas volt a vezetékes hálózatok használatát segítő végkészülékek költsége is.
A Magyar Telekom 2016 első negyedévében 140,5 milliárd forint konszolidált árbevételt és 4,8 milliárd forint adózott eredményt ért el. A bevételek 1,6 százalékkal emelkedtek a tavalyi első negyedévhez képest, míg a profit több mint felére csökkent az egy évvel korábbinak.