MTI

A Telekom "utcáról utcára" harcol az ügyfelekért

Továbbra is nagyon erős piaci versenyre lehet számítani a vezetékes piacon, az új ügyfelek szerzése és a meglévők megtartása érdekében minden szolgáltató igyekszik terjeszkedni építéssel, illetve a már használatban lévő hálózatok fejlesztésével - fejtette ki a társaság gazdasági vezérigazgató-helyettese.

Szabó János szerint mindez az árakban is megmutatkozik, "utcáról utcára folyó harc" van az ügyfélért. Kiemelte, hogy a Digi elsődlegesen vezetékes szolgáltató, ezért függetlenül a mobilpiacra lépési szándékától, már most is komoly fejlesztéseket végző piaci szereplő. Részben szintén a versenyt tükrözi, hogy a szokásoktól eltérően, már az első negyedévben is intenzívebbek voltak a hálózatfejlesztések a Telekomnál, ezért 4,4 milliárd forinttal magasabb volt a beruházások értéke az előző év azonos időszakához képest.

A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a mobilpiacon szintén erős árverseny érzékelhető a Digitől függetlenül is, a feltöltőkártyás piacon 40-50 százalékkal csökkentek a korábbi listaárak tavaly szeptembertől 2016 végéig. Szabó János elmondta, az idén a tervek szerint mintegy 270 ezer új háztartásban lesz elérhető a szélessávú internet, 123 ezerben már az első négy hónapban hozzáférhetővé vált a másodpercenként legalább 30 megabites letöltési sebességű vezetékes internet, egyes helyeken pedig - technológiától és ügyfélszámtól függően - lehetséges 80, 100 vagy 1000 megabites sebesség is.

A vezérigazgató-helyettes kifejtette, a mobilhálózatoknál a Telekom elsősorban a másodpercenkénti 200-300 megabites letöltési sebességű internetet lehetővé tevő 4G+ hálózat fejlesztésére koncentrál, amely jelenleg az ország 30 százalékában érhető el, az év végére viszont ez az arány várhatóan 5-10 százalékponttal nő majd. Szintén kiemelt figyelmet kap a 87 százalékos lakossági beltéri lefedettség növelése - mondta. Emellett be kell fejezni a frekvencia-tenderhez kapcsolódó vállalásokat, amelynek eredményeként az országos kültéri 4G hálózati lefedettség 98 százalékról 99 százalékra emelkedik. A vezérigazgató-helyettes ugyanakkor kiemelte: még mindig probléma, hogy a lakosság mindössze fele rendelkezik 4G képes készülékkel. Pozitív fejlemény azonban, hogy a teljes adatforgalom 75 százaléka a 4G hálózaton történik - a gyorsabb hálózatot fajlagosan többet használják az ügyfelek.

Érdeklődésre, hogy az idén mekkora összeget fordít a Telekom hálózatfejlesztésre, a vezérgigazgató-helyettes nem adott pontos információt, de elmondta, az előzetes célkitűzésekkel összhangban 2017-ben 85 milliárd forintot költ különböző beruházásokra a cég. Az első negyedév eredményeit ismertetve elmondta, hogy a növekvő bevételek csak részben tudták ellensúlyozni a működési költségeket, másfelől 2016 első negyedévében az Origo Inforpark-értékesítéséből jelentős egyszeri profit származott. Az idén csoportszinten jóval magasabbak voltak a beruházási költségek, részben a 4G+ hálózat, valamint a vezetékes hálózatok fejlesztése miatt, valamint magas volt a vezetékes hálózatok használatát segítő végkészülékek költsége is.

A Magyar Telekom 2016 első negyedévében 140,5 milliárd forint konszolidált árbevételt és 4,8 milliárd forint adózott eredményt ért el. A bevételek 1,6 százalékkal emelkedtek a tavalyi első negyedévhez képest, míg a profit több mint felére csökkent az egy évvel korábbinak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lammaer #7
    Durva ez a ragelés... megerőszakoltak egy sötét sikátorbana T-homeosok, vagy mire fel ez a gyűlölködés?

    Amúgy az ártól eltekintve nekem az eltelt tizenX éves thome kliens pályafutásom alatt sose volt bajom a minőséggel, a support pedig szintén okés volt. 2 alkalommal volt problémám pl a set-top boxxal, szombaton bejelentettük, este már jött az SMS hogy vasárnap (!) reggel jönne a kolléga cserélni.

    Kiesés szinte alig, és a szerződés szerinti sebesség mindig megvolt (budapest, XVII. kerület). Igaz, eddig sok választásom nem volt, de most eljött az idő hogy léphetek, fliphez vagy digihez.
    Utóbbival viszont már úgy is van rossz tapasztalatom hogy nem is vagyok a kliensük.. tőlünk 5 utcányira lakik apósom, szerettük volna beköttetni a netet. Mivel a digi olyan 1 éve már itt van, megkörnyékeztük őket. A megrendelés után 3 (!!) héttel, többszöri (!!) rátelefonálás után jöttek ki hogy bekössék. A csávónak még létrája se volt (sebaj, nem menekülsz, adtam neki), felment a póznára majd közölte nincs szabad hely, viszontlátásra....

    Telefon a thomenak, 2 nap múlva apósom már szörföl és azóta is minden OK.

    Mivel nekem a mostani 50mbit teljesen megfelel sebességügyileg, sztem már aflipes 250 is bőven elég lenne, a digis 1000 meg... eh, minek?
    Szívem szerint ha thome azt mondaná hogy nesze, odaadom flip árban az egészet, akkor én maradnék. Megmondom őszintén, nekem fontosabb a megszokott komfort, a digi meg ha új vevőként igy foglalkozik az emberrel.
  • oritomi #6
    érdekes amit írsz csak kérdés hogy a UPC miért nem fejlesztett semmit a 29es körzetben???
  • Csuhika #5
    Ezt öröm volt végigolvasni. :D
    Abszolút egyetértek.
  • T2k #4
    A kiszipolyozó parazita telefost alapvetően kétféle csoport szokta választani, az egyik a mátrix legmélyebb bugyraiban horkoló agymosott idióta aki beszopta az agypusztító magenta hazugságokat és lobogó fülekkel, nyáladzó vigyorral a fején fizet akár többszörös árat is a sokszor hulladék színvonalú szolgáltatást nyújtó permanensen hazudó tetves kifosztógépezet számára. A másik csapatba azok tartoznak, akik olyan szerencsétlen helyen vannak, ahol kizárólag a magentaszörny foshalmaz szolgáltatásai érhetők el csillióért de kénytelenek igénybe venni mert szükségük van ezek közül valamelyekre.

    Aki csak teheti azonnal meneküljön a vérszívó parazita halálos szorításából és soha vissza se nézzen legfeljebb akkor ha megdöglik végre ez az undorító fenevad. Akkor lehet majd nyomni egy örömtáncot.
  • HyBrIDNyLA #3
    7 évig voltam egy távközlési cégnél fejlesztési vezető. Úgy gondolom a Telekom pontosan a liberalizációnál rontott el mindent. A vezetők elkényelmesedtek, felültek a sikerekre, az innováció elmaradt. Emlékszem a UPC már régen komoly hálózatot épített ki a fővárosban, amikor az akkori Telekom még mindig az ISDN-t erőltette, mindig lépéshátrányban volt, most is ott van. Amikor meg már olyan jelentős lett a lemaradás, akkor sem arra fókuszált amihez ért: a távközlésre, hanem ilyen közvetített szolgáltatásokkal akarta kiszúrni az emberek szemét, mint pl. bérelj mikroszervert tőlük, meg az IPTV, na az volt a csúcsok csúcsa. Ami az ügyfélorientáltságot illeti, na abban nagyon-nagyon sokat lenne mit tanulniuk. Szerintem egyértelműen a vezetés okolható a sok-sok kudarcért. Az éhségük is fenonenális. Az elégedett ügyfél fogalmát szerintem azóta sem ismerik.
  • paby88 #2
    itt az őskor óta 10mega van szerintem nem is lesz más ha csak nem leég az egész
  • yamato41 #1
    Inkább rohadnának meg ezek a mocskok...