Mortimer

Új Nintendo konzol és GameBoy

A Nintendo hivatalosan is bejelentette következő generációs konzoljának processzorát a Japánban megrendezett Makuhari Vásáron. A Nintendo 64 utódja a 0.18 mikronos réztechnológiával működő, 405 MHz-en futó Gekko lesz, megjelenése júliusban várható.


A Nintendo 64 utódja, a GameCube 2001 júliusában fog megjelenni Japánban öt játékkal együtt, és 2001 októberében az Államokba is eljut. A vállalat a rendszerre készült játékdemókat is bemutatott, köztük volt a "Pokemon," "Wave Race," "Metroid," "Zelda" és a "Star Wars."A GameCube szoftverek hivatalos bemutatója a jövő évi los angelesi E3 kiállításon lesz.

Technikai szemszögből nézve a Nintendo GameCube nem hasonlítható össze a konzolipar többi termékével. Szívében az IBM Power PC archtektúrájára épülő hibrid található. A 0.18 mikronos eljárással készülő, 405 MHz-es réz processzorban 16 MB, a Nec gyártású beágyazott DRAM van. 202.5 MHz-es grafikus processzorát az Ati fejlesztette ki, és 24 MB beágyazott Mosys SRAM van mellette, amivel a teljes rendszer memóriája 40 MB.

A GameCube beépített effektjei között megtalálható a köd, az alpixelenkénti anti-aliasing, az alpha blending, multitextúrás mapping/bump/environment mapping, HW light x8, MIPMAP, bilinear filtering, virtuális textúrák és a valósidejű textúratömörítés (S3TC). A konzol képes másodpercenként 6-12 millió polygon megjelenítésére a textúrák és az effektek mennyiségétől függően.

"A Nintendo GameCube-al jobb grafika és magasabb hangminőség érhető el, de még fontosabb, hogy megadja a játékfejlesztőknek a kreatívitás szabadságát, és nem kell aggódniuk a technikai lehetőségek miatt." - nyilatkozta Shigeru Miyamoto, a Nintendo játékfejlesztője.

Az extrém kicsi méretekkel rendelkező, 15*16*11 cm-es konzol egy 56 Kbps-os modemmel együtt lesz becsomagolva, amivel lehetségessé válik karaktereket letölteni, eredményeket és adatokat cserélni a többi játékossal, vagy egymás ellen játszani a Nintendo szélessávú BlueTooth hálózaton. A konzol megjelenésekor ezt kiegészítik egy további Ethernet kártyával. A GameCube szoftverek kis (8 CM-es átmérőjű) 1.5 GB kapacitású a Matsushita által gyártott optikai lemezeken jelennek meg. A konzol elején két slot van, alatta négy vezérlőport a 4 MB-os Digicard flash memóriakártyáknak vagy a 64 MB-os SD-Digicard adapternek, amivel a GameCube Panasonic termékekkel is tud kommunikálni. A hátulján mind analóg, mind digitális AV kimenetek is lesznek számos nagysebességű input port mellett.


A Nintendo 32 bites kézi eszközét, a GameBoy Advance-ról is lerántották a leplet a sajtótájékoztatón. Ez számos módon fog kommunikálni a GameCube-al. Ha be van dugva a konzol vezérlőportjába, a GameBoy Advance egyszerű irányítóeszközként is használható, vagy adatok mozgathatók a GameCube és közte. A Nintendo bemutatta a drótnélküli RF GameCube vezérlőjét, a "Wavebird"-et is.


GameBoy Advance

"Iparágunkban évek óta minden fejlődés a játékok kinézetére fokuszált. Ezzel szemben az új Nintendo GameCube és a GameBoy Advance nem csak a legszebb játékok futtatását teszi lehetővé, hanem még fontosabb, hogy a játékosokat interaktívvá formálja." - nyilatkozta Minoru Arakawa, a Nintendo amerikai elnöke.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!