Berta Sándor

Távolodik a luxus­imázstól az Apple

A kaliforniai cég éveken át megpróbálta luxusmárkaként pozícionálni magát, azonban erről lassan letesz.

Az Apple tavaly számos esetben a korábban megszokottnál jóval olcsóbban kínálta bizonyos termékeit. Az iPhone SE, az iPad Air 2, az Apple Watch második generációja vagy az AirPod vezeték nélküli fejhallgató egyaránt olyan áron jelent meg, amely jóval alacsonyabb voltak a korábbi modellek árainál. A cél egyértelműen az volt, hogy a társaság új vásárlókat tudjon megnyerni.

Az új iPad 329 dollárért vehető meg az Amerikai Egyesült Államokban, ami 70 dolláros csökkenés az iPad Air 2 árához képest. Mindez egyáltalán nem egyedi eset. 2016 óta az Apple szinte észrevétlenül mérsékelte az új termékei árát. Az Apple Watch okosóra első generációjának bevezető ára 2015-ben még 349 dollár volt, most már csupán 269 dollárba kerül. A második generációs Apple Watch bevezető ára 369 dollár, a készülék alig drágább a konkurens modelleknél. (A Samsung Gear S2 és S3 Európában 319 és 349 euróba kerül, míg a Huawei Smartwatch 2 329 euró.) Az AirPod 169 dollár kerül, így jóval kedvezőbben vehető meg, mint a 299 dollárért kapható Bragi Dash.

Még a cég legkurrensebb terméke, az iPhone is kész 10 év után a középkategóriába süllyedni, a 32 GB-os 4 collos SE verziót 400 dollárért árulják, ami az amerikaiak árazása szerint már kifejezetten olcsó. Jól látható, hogy az amerikai gyártó és a Tim Cook vezette menedzsment kész a tömegek felé is nyitni, a minőség helyét átveszi a mennyiség. Mindez természetesen azzal jár, hogy az Apple kevésbé lesz prémiummárka. A vállalat a pénzügyi eredményeinek és helyzetének köszönhetően azonban megengedheti magának ezt a lépést, ráadásul sokat nyerhet is ezzel a stratégiával, hiszen világszerte még ismertebb lesz, a termékei pedig keresettebbek lesznek. Másrészt kénytelenek is lefelé nyitni, mivel az iPhone SE egyébként sem kelendő, és az AirPod kezdeti eladásai is csalódást keltőek voltak. Ezzel szemben az új telefon szeptemberi startja a másik irányba hozhat meglepetést, ha valóban megjelenik az első ezer dollár feletti iPhone.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Andrevv #21
    Ha valami drága de meg tudnám venni, az más dolog. Ha már ruhát és kaját se tudsz venni, akkor hajléktalan vagy. Én iPhone-t egyszerűen nem tudok venni mert nincs annyi pénzem és kispórolni se tudok annyit, esetleg ha nem eszem hónapokig, mert máson spórolni nem tudok. Tehát csak a gazdagabbak tudják megvenni. Óriási különbségek vannak országonként. Amerikában az csekély kiadás, mint nálunk egy számológép :)
  • Madve #20
    Nem tudom miért lennék bohóc.
    Ha nem erről, akkor miről is volt szó?
  • M2 #19
    "erre van az értesítési sáv, vagy akár a felugró buborék értesítések"

    Ne legyél már bohóc! Ugyanezeknek a megfelelői megvannak iOS-en is, de nem is erről volt szó.
  • Madve #18
    Androidnál nem kell lapozgatni sehova, sőt akár tarthatod üresen is a főképernyőt, ha arra vágysz, akkor sem maradsz le semmiről. Bár valóban jelöli az ikonoknál/mappáknál is az eseményeket, de szükségtelen szem előtt lennie, erre van az értesítési sáv, vagy akár a felugró buborék értesítések, amiket persze szabadon engedélyezhetsz/letilthatsz.
    Láthatóan nem használtál még androidos telefont. Talán ideje lenne kipróbálnod egyet a következő komment előtt...
  • M2 #17
    "A köznyelvben az számít luxusnak, amit az átlagember nem engedhet meg magának."

    Nem! Csak van egy kifejezés: "Nekem ez már luxus", ami tényleg azt jelenti, amit leírsz. De a luxus szó jelentését ne toljuk már el a "nekem drága" szinonímájaként.
    Mert akkor olyan baromságokat kapunk, hogy: Casio luxusóra, Levi's luxusfarmer meg McDonald's luxusBigMac. ÁÁÁÁÁÁÁ!!!
  • M2 #16
    " ios-en a messenger ikonjához kell lapozni, hogy jött-e ütenet"

    Semmi különbség nincs, csak iOS-en direkt elraktad második lapra, hogy oda kelljen lapoznod, míg Androidon az első lapon tartottad. Magyarul direkt generáltál egy különbséget, hogy a rendszer fogyatékosságának titulálhasd, grat!

    Nincs életérzés, ez egy készülék bmeg! Te Androidon óránként elélvezel, vagy mi? :-)
  • morguldae #15
    Vegyen mindenki inkább samsungot androiddal, az király! Galaxy s6-osom van, előtte s3-asom volt. A legjobb! Iphone? - á, dehogy! Túlárazott bugyutaság.
  • Madve #14
    Magyarul lassan beismerik, hogy melyik kategóriába tartoztak mindig is...
    Ennek csak az a veszélye, hogy a középkategóriába kerülve valószínűleg szépen el is tűnnek a süllyesztőben, mivel ott versenyezni nem igazán tudnak a termékeik adottságaival, viszont már arra sem alapozhatnak, hogy az emberek elhiszik hogy az apple logó valami különlegeset jelöl...
  • VolJin #13
    A samsung telefonom ellopták, így most egy hirtelen kerített iphonet használok. Az ios egyszerűen hegy fogyatékos szar az androidhoz képest. Nincs benne userdesktop, csak az, ami az androidban a programok desktop, és ezért se valódi widgetek, se buborékok.
    A buborékra jó példa a messenger. Androidon az userscreenen az ikonja, ezért látom, ha jött üzenet, de mivel a buborék felugrik nincs olyan, hogy nem veszem észre. Itt ios-en a messenger ikonjához kell lapozni, hogy jött-e ütenet.
    Mi a faszom ebben az áhitott életérzés?
    Szerintem, aki ajnárizza az iphonet, annak világ életében az volt, és nem ismeri az androidot.
  • monk00 #12
    Nekem 7 plusom van, de én nem tenném a luxus kategóriába. Jó telefon, de ez kopás dolog, hogy ennyire könnyen kopik, nem tesz jót az imázsának. Ettől még a 6s plus is strapabíróbb volt. Legalábbis külsőleg...
    Utoljára szerkesztette: monk00, 2017.04.05. 04:20:52