MTI

A jegyautomaták elveszik a londoni metró dolgozóinak munkáját, ezért sztrájkolnak

Huszonnégy órás sztrájkot kezdtek vasárnap este a londoni metróhálózat dolgozói a metróállomások jegypénztárainak bezárása és a leépítések ellen tiltakozva.

A közlekedési dolgozókat képviselő két szakszervezet, az RMT és a TSSA hétfő estig hirdette meg az akciót. A londoni tömegközlekedését felelős városházi cég, a Transport for London (TfL) az elmúlt években a legtöbb londoni metróállomáson bezárta a jegypénztárakat, azzal az indokkal, hogy az elektronikus bérletek bevezetése óta a pénztárakat szinte már senki nem használta jegyvásárlásra. A metróhálózat állomásainak alkalmazottai közül eddig 838-at bocsátottak el. A cég évi 50 millió font (18 milliárd forint) megtakarítást vár az intézkedéstől.

A londoni tömegközlekedésben évekkel ezelőtt meghonosították az elektronikus bérletet, amelyet az állomásokon elhelyezett automatáknál, bank- vagy hitelkártyával előre fel lehet tölteni pénzzel. Az utasok a bérletet össze is köthetik bankszámlájukkal, és ebben a esetben a rendszer időről időre automatikusan feltölti a számláról a bérletet a tulajdonos által előre meghatározott összeggel. Emellett most már közvetlenül bankkártyával is lehet fizetni; a kártyát a metrólejáratok előtt elhelyezett érzékelőkhöz kell érinteni, ugyanúgy, ahogy az elektronikus bérleteket.

A pénztárbezárási programot Boris Johnson, London előző polgármestere, a konzervatív párti brit kormány jelenlegi külügyminisztere indította el. Utódja, a munkáspárti Sadiq Khan, akit tavaly választottak London polgármesterévé, elrendelte a pénztárak bezárásának utólagos hatásvizsgálatát, és az erről december elején kiadott jelentés "komoly problémákat" állapított meg, de a pénzárak újbóli kinyitását a jelentést készítő szakértők sem javasolták. A TfL mindazonáltal bejelentette, hogy az idén hatszázzal növeli az állomásokon dolgozó alkalmazottak létszámát, és az első kétszáz ember felvételi folyamata már el is indult.

A szakszervezetek szerint azonban a jegypénztárak bezárása és az eddigi leépítések már az utasok és a személyzet biztonságát veszélyeztetik. A 400 kilométeres, 12 fővonalból és számtalan elágazó mellékvonalból álló londoni metrót naponta átlagosan négymillió utas használja, így a sztrájk hétfőn bizonyosan rendkívüli felfordulást okoz a londoni tömegközlekedésben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • takysoft #7
    "A jegyautomaták elveszik a londoni metró dolgozóinak munkáját, ezért sztrájkolnak"

    Mármint a jegyautomaták sztrájkolnak? mert mondattanilag igen :D
  • cateran #6
    "Members of the Rail, Maritime and Transport union (RMT) will vote in the coming weeks on whether to launch a campaign of industrial action.

    The union said around 3,800 station-based workers were involved in an “ongoing battle” over jobs, including the long-running dispute over the closure of tube ticket offices.

    The RMT said almost 900 jobs had been removed from stations, while passenger numbers keep increasing.

    The union’s general secretary, Mick Cash, said: “London Underground knows that it has compromised safety and customer service across its stations by cutting jobs. A responsible employer would reverse the job cuts and put staff back into station control rooms."

    Szo se rola, voltam mar olyan metroallomason, ahol tobb rendort lattam, mint jomunkasembert....(2 fo jaror vs 0 dolgozo, a Bank nevu allomason)
  • drsx #5
    Tikal, nem a jegypenztarak bezarasa, hanem (allitolag) az, hogy tul keves az alkalmazott a javareszt fold alatt talalhato, szukos allomasokon, es egy esetleges "veszhelyzet" eseten nem lesz, aki terelgesse a 2-3 meter szeles peronon birka modjara egymast taposo embereket.

    Barret, nem kimondottan "a jegypenztarosok" sztrajkoltak, hanem a ket emlitett szakszervezet tagjai, koztuk a metrovezetok jelentos resze is.
  • Sirály12 #4
    Így van elveszik az emberek munkáját a gépek! Le az összessel!
    A vonatok is elveszik sok ember munkáját, legyenek inkább lovaskocsik, vagy riksák! A kedves (hülye) sztrájkolókkal húzatnám! Csak mert így akkor lesz munkája.
    Ezek idióták! Haladni kell a korral!
  • barret #3
    Ha alig használják a pénztárakat az utasok,milyen gondokat fog okozni a sztrájk?
  • Tikal #2
    szóval a jegypénztárak bezárása az utasok biztonságát veszélyezteti... mégis hogyan??
  • Cat #1
    Azt hittem ezen már pár száz éve túlléptünk.