Gyurkity Péter

Tarolna a telefonoknál az Oppo és a Vivo

A tavalyi jó kínai eredményt a roham folytatásával fejelnék meg, 150 milliós példányszámmal.

Novemberben olvashattunk arról, hogy a kínai piacon már vezet az Európában kevésbé ismert Oppo és Vivo, amely elsősorban annak köszönhető, hogy az online terjesztés időszaka után most előtérbe kerültek azok a cégek, amelyek saját terjesztői hálózatra (is) támaszkodhatnak. A lendületet nem veszítenék el, idén még több telefont szállítanának le.

A DigiTimes értesülése szerint mindkét cég vezetése szeretne több mint 150 millió okostelefont leszállítani, amit többek között azzal érnének el, hogy folytatnák a saját bolthálózat kiépítését a második és harmadik vonalba tartozó kínai városokban. Ezzel egy időben azonban a nemzetközi piacokon is terjeszkedni akarnak, ezért 2017-ben valószínűleg jóval gyakrabban találkozhatunk majd az Oppo és a Vivo logóját viselő készülékekkel, amelyek a felemelkedőben lévő országok mellett talán még a fejlett piacokon is felbukkannak majd – itt természetesen arról van szó, hogy a cégek maguk igyekeznek megvetni itt a lábukat, tehát nem pusztán harmadik félre támaszkodva tennék lehetővé a telefonok beszerzését.

Egyes kínai és tajvani források meglehetősen valószínűtlennek tartják a fenti cél elérését, ami talán azzal is magyarázható, hogy az utóbbi időben a tajvani gyártók igencsak szenvednek, itt pedig nem kizárólag a HTC küszködéséről van szó. Nagy kérdés, hogy a kínai szárazföldön az új riválisok mennyiben tudják majd megőrizni a terjeszkedés ütemét, különösen úgy, hogy a kínai raktárkészletek az utóbbi időszakban szintén emelkedést mutattak – és akkor még nem beszéltünk az olyan vetélytársakról, mint a Xiaomi, a Huawei, vagy akár a Samsung, akik nyilván a megfelelő erejű visszavágáson dolgoznak.

A címben szereplő két gyártó a céltól való esetleges elmaradás esetén még így is 100 millió feletti példányszámot érhet majd el, a kritikusok szerint a 100 és 120 millió darab közötti eredmény jóval valószínűbb.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • takysoft #4
    Valahol jogos. Audit meg a Volkswagen-t is külön emlegetjük. De ettől meg mindkettő csalt a diesel-lel...

    De azért van különbség a között, hogy két külön végről van szó, vagy egy cégnek van több márkája (brand)

    Pl a Technics a Panasonic márkája, ahogy az Ariways és az Orbit is mindkettő Wrigley termék. (ami meg a Mars-é :D albrand albradje :D)
    Az Alienware is igazából Dell. (bár ők régebben voltak külön cég, de felvásárolták őket)

    Hogy az élelmiszeriparban mi megy, abba meg jobb bele se látni.

    A Honor is konkrétan Huaweii brand.

    Ez ezekkel nem is nagyon van gond, mert aki azért utánanéz, annek ez átlátható. Ott van a csomagoláson a boltban az info.
    Senki se vett úgy djuice telefont, hogy aztán meglepődött, hogy a telenorhoz kellett menni ügyintézni :)

    A Vivo, OPPO, Oneplus kicsit más. Itt konkrétan 3 cégről van szó, ami nem reklámozzák, hogy kapcsolatban lennének.

    A Oneplus konkrétan úgy jött be, hogy ők ilyen kis underdog, akik most kezdték, de mögtettek jó árakat meg marketinget. Meg hát néha a rossz marketing is marketing, és a meghívós rendszert lehetett kritizálni, de felkapta rá az ember a fejét.

    Aztán meg nézett mindenki nagyot, h jaaaa, hogy ők is a legnagyobbak egyike, csak külön futatták fel....

    Én értem a brandeket. Mert egyrészt jó több vasat tartani a tűzbe. Meg vannak a brnadeknek elkötelezettt utálói.

    Én is így vagyok a Huawei-jel. Nagyom sok nagyon rossz tapasztalatot nem felejtek. A HTC-vel is szívtam rengeteget.

    A OnePlus-szal mondjuk nem :D Szóval nem feltétlen kritizálom a céget, csak furcsa ez a ködösítés...

    A vivo, az oppo és a oneplus ugyanannak a cégnek a leányvállalatai.
    Kicsit úgy, mint a konszernek az autóiparban.
    Csak a konszernek is átlátszóbban, mert annak a brandjei annyira nincsenek egymással versenyben.

    A Nestle meg a Henkel legalábbismert nevek, ott vannak a csomagoláson.
    De mikor ez a BBK dolog kiderült, sokan összeesküvést emlegettek.

    Picit, mint a Deus Ex 2-ben, mikor kiderült, hogy a 2 hatalmas világméretű konkurens kávézó cég valójában ugyanaz a cég :D
  • Vampy #3
    Nos, csak gondoljunk bele, hany leanyvallata van a Nestle-nek, vagy a Henkel-nek. :) Megsem emlegetjuk oket ugye egy neven, tudtommal.....:)
  • JimKirk #2
    Igen!
  • takysoft #1
    Most tényleg úgy teszünk, mint az OPPO meg a Vivo két külön cég lenne? (meg a Oneplus, ha már itt tartunk), és nem a BBK Electronics leányvállalatai? :D

    Holnapmár külön emlegetjük a Huawei-t meg a Honor-t is? XD
    Utoljára szerkesztette: takysoft, 2017.01.10. 13:36:15