Gyurkity Péter
Tarolna a telefonoknál az Oppo és a Vivo
A tavalyi jó kínai eredményt a roham folytatásával fejelnék meg, 150 milliós példányszámmal.
Novemberben olvashattunk arról, hogy a kínai piacon már vezet az Európában kevésbé ismert Oppo és Vivo, amely elsősorban annak köszönhető, hogy az online terjesztés időszaka után most előtérbe kerültek azok a cégek, amelyek saját terjesztői hálózatra (is) támaszkodhatnak. A lendületet nem veszítenék el, idén még több telefont szállítanának le.
A DigiTimes értesülése szerint mindkét cég vezetése szeretne több mint 150 millió okostelefont leszállítani, amit többek között azzal érnének el, hogy folytatnák a saját bolthálózat kiépítését a második és harmadik vonalba tartozó kínai városokban. Ezzel egy időben azonban a nemzetközi piacokon is terjeszkedni akarnak, ezért 2017-ben valószínűleg jóval gyakrabban találkozhatunk majd az Oppo és a Vivo logóját viselő készülékekkel, amelyek a felemelkedőben lévő országok mellett talán még a fejlett piacokon is felbukkannak majd – itt természetesen arról van szó, hogy a cégek maguk igyekeznek megvetni itt a lábukat, tehát nem pusztán harmadik félre támaszkodva tennék lehetővé a telefonok beszerzését.
Egyes kínai és tajvani források meglehetősen valószínűtlennek tartják a fenti cél elérését, ami talán azzal is magyarázható, hogy az utóbbi időben a tajvani gyártók igencsak szenvednek, itt pedig nem kizárólag a HTC küszködéséről van szó. Nagy kérdés, hogy a kínai szárazföldön az új riválisok mennyiben tudják majd megőrizni a terjeszkedés ütemét, különösen úgy, hogy a kínai raktárkészletek az utóbbi időszakban szintén emelkedést mutattak – és akkor még nem beszéltünk az olyan vetélytársakról, mint a Xiaomi, a Huawei, vagy akár a Samsung, akik nyilván a megfelelő erejű visszavágáson dolgoznak.
A címben szereplő két gyártó a céltól való esetleges elmaradás esetén még így is 100 millió feletti példányszámot érhet majd el, a kritikusok szerint a 100 és 120 millió darab közötti eredmény jóval valószínűbb.
Novemberben olvashattunk arról, hogy a kínai piacon már vezet az Európában kevésbé ismert Oppo és Vivo, amely elsősorban annak köszönhető, hogy az online terjesztés időszaka után most előtérbe kerültek azok a cégek, amelyek saját terjesztői hálózatra (is) támaszkodhatnak. A lendületet nem veszítenék el, idén még több telefont szállítanának le.
A DigiTimes értesülése szerint mindkét cég vezetése szeretne több mint 150 millió okostelefont leszállítani, amit többek között azzal érnének el, hogy folytatnák a saját bolthálózat kiépítését a második és harmadik vonalba tartozó kínai városokban. Ezzel egy időben azonban a nemzetközi piacokon is terjeszkedni akarnak, ezért 2017-ben valószínűleg jóval gyakrabban találkozhatunk majd az Oppo és a Vivo logóját viselő készülékekkel, amelyek a felemelkedőben lévő országok mellett talán még a fejlett piacokon is felbukkannak majd – itt természetesen arról van szó, hogy a cégek maguk igyekeznek megvetni itt a lábukat, tehát nem pusztán harmadik félre támaszkodva tennék lehetővé a telefonok beszerzését.
Egyes kínai és tajvani források meglehetősen valószínűtlennek tartják a fenti cél elérését, ami talán azzal is magyarázható, hogy az utóbbi időben a tajvani gyártók igencsak szenvednek, itt pedig nem kizárólag a HTC küszködéséről van szó. Nagy kérdés, hogy a kínai szárazföldön az új riválisok mennyiben tudják majd megőrizni a terjeszkedés ütemét, különösen úgy, hogy a kínai raktárkészletek az utóbbi időszakban szintén emelkedést mutattak – és akkor még nem beszéltünk az olyan vetélytársakról, mint a Xiaomi, a Huawei, vagy akár a Samsung, akik nyilván a megfelelő erejű visszavágáson dolgoznak.
A címben szereplő két gyártó a céltól való esetleges elmaradás esetén még így is 100 millió feletti példányszámot érhet majd el, a kritikusok szerint a 100 és 120 millió darab közötti eredmény jóval valószínűbb.