SG.hu
2,1 millió ember vásárolt Magyarországon Fekete Pénteken
A Black Friday bevette Magyarországot. Az eNET 2016 decemberi kutatása szerint idén közel 2,1 millió felnőtt internetező vásárolt ezen a napon.
Nemcsak az online, hanem az offline, hagyományos üzletekben hirdetett akciók is népszerűek voltak. Elsősorban játékokat, ruhát, számítástechnikai eszközöket és konyhai termékeket vettek az akciókat kedvelők. A netezők 30%-a ma már tudatosan készül erre a napra. Minden ellenérzés dacára idehaza is hagyománnyá válik a Black Friday. Az eNET 2016 decemberében végzett online kutatása alapján idén tarolt a Black Friday: a 2,1 millió vásárlóból 800 ezren csak ilyen akciót hirdető webáruház honlapján (akár akciós, akár normál áron); 510 ezren csak Black Friday akciót kínáló (offline) üzletben, 770 ezren pedig online és offline egyaránt kihasználták a kedvezményes időszakot.
A Black Friday egyébként már nem újdonság a felnőtt magyar netezők számára, szinte mind hallottak róla, tízből hárman előre készülnek is rá: az idei évben (is) vásárlók 9 százaléka rendszerint már az akció kezdetén készenlétben áll, hogy meg tudja venni, amit szeretne; 21 százalék pedig előre átgondolja, hogy miket szeretne és tudatosan keresi ezeket a termékeket. A válaszadók több mint fele (51%) ugyan nem készül előre, de meg szokta nézni az akcióban résztvevő webáruházak, üzletek kínálatát.
A Black Friday TOP5 (web)áruháza idén (abc-sorrendben) az eMAG, az Extreme Digital, a H&M, a Media Markt és a Tesco volt, ezekben vásárolt saját bevallása szerint a legtöbb felnőtt internetező a kedvezményes időszakban. Termékkategóriák tekintetében fej-fej mellett végzett a játék, ajándék (21%) és a ruházat, sportruházat (21%), illetve a számítástechnikai eszközök (20%) és háztartási gépek, konyhafelszerelés (20%). Ezeket alig lemaradva követte a szórakoztató elektronika (16%) és a drogéria, szépségápolási cikkek (15%). A Black Friday akciók során – akár online, akár offline – a vásárlók 35 százaléka 10 ezer forint alatt, közel fele (49%) 10 és 50 ezer forint között, 16 százalék pedig 50 ezer forint feletti összeget költött.
Az online vásárolt termék(ek) kiszállítását illetően a Black Friday során is a futárszolgálat volt a favorit, mint az e-kereskedelemben általában is idehaza – ezúttal 78 százalék választotta ezt az átvételi módot. Személyesen az üzletben 18 százalék, személyzettel rendelkező átvételi ponton 15 százalék, postai kiszállítással 6 százalék, csomagautomatánál pedig 5 százalék vette át az általa megrendelt terméke(ke)t (több választ is meg lehetett jelölni a kérdésben). Bár az online (is) vásárlók fele készpénzben fizetett a futárnál, a bankkártyás fizetési módok is igen népszerűek voltak: 36 százalék online banki rendszeren keresztül, 12 százalék a futárnál átvételkor, 8 százalék pedig közvetítőn keresztül fizetett kártyájával. Ezek mellett banki átutalással 6 százalék, míg mobilos fizetési alkalmazással 1 százalék fizetett.
Bár a Black Friday pár éve még újdonság volt hazánkban, mára itthon is kezd hagyománnyá válni: egyre több webáruház és üzlet kínál egyre többféle akciós terméket, amivel élnek is a vásárlók. Az idei tapasztalatok alapján jövőre a Black Friday keretében vásárlók száma a mostani közel 2,1 milliót is messze túlszárnyalhatja majd.
Nemcsak az online, hanem az offline, hagyományos üzletekben hirdetett akciók is népszerűek voltak. Elsősorban játékokat, ruhát, számítástechnikai eszközöket és konyhai termékeket vettek az akciókat kedvelők. A netezők 30%-a ma már tudatosan készül erre a napra. Minden ellenérzés dacára idehaza is hagyománnyá válik a Black Friday. Az eNET 2016 decemberében végzett online kutatása alapján idén tarolt a Black Friday: a 2,1 millió vásárlóból 800 ezren csak ilyen akciót hirdető webáruház honlapján (akár akciós, akár normál áron); 510 ezren csak Black Friday akciót kínáló (offline) üzletben, 770 ezren pedig online és offline egyaránt kihasználták a kedvezményes időszakot.
A Black Friday egyébként már nem újdonság a felnőtt magyar netezők számára, szinte mind hallottak róla, tízből hárman előre készülnek is rá: az idei évben (is) vásárlók 9 százaléka rendszerint már az akció kezdetén készenlétben áll, hogy meg tudja venni, amit szeretne; 21 százalék pedig előre átgondolja, hogy miket szeretne és tudatosan keresi ezeket a termékeket. A válaszadók több mint fele (51%) ugyan nem készül előre, de meg szokta nézni az akcióban résztvevő webáruházak, üzletek kínálatát.
A Black Friday TOP5 (web)áruháza idén (abc-sorrendben) az eMAG, az Extreme Digital, a H&M, a Media Markt és a Tesco volt, ezekben vásárolt saját bevallása szerint a legtöbb felnőtt internetező a kedvezményes időszakban. Termékkategóriák tekintetében fej-fej mellett végzett a játék, ajándék (21%) és a ruházat, sportruházat (21%), illetve a számítástechnikai eszközök (20%) és háztartási gépek, konyhafelszerelés (20%). Ezeket alig lemaradva követte a szórakoztató elektronika (16%) és a drogéria, szépségápolási cikkek (15%). A Black Friday akciók során – akár online, akár offline – a vásárlók 35 százaléka 10 ezer forint alatt, közel fele (49%) 10 és 50 ezer forint között, 16 százalék pedig 50 ezer forint feletti összeget költött.
Az online vásárolt termék(ek) kiszállítását illetően a Black Friday során is a futárszolgálat volt a favorit, mint az e-kereskedelemben általában is idehaza – ezúttal 78 százalék választotta ezt az átvételi módot. Személyesen az üzletben 18 százalék, személyzettel rendelkező átvételi ponton 15 százalék, postai kiszállítással 6 százalék, csomagautomatánál pedig 5 százalék vette át az általa megrendelt terméke(ke)t (több választ is meg lehetett jelölni a kérdésben). Bár az online (is) vásárlók fele készpénzben fizetett a futárnál, a bankkártyás fizetési módok is igen népszerűek voltak: 36 százalék online banki rendszeren keresztül, 12 százalék a futárnál átvételkor, 8 százalék pedig közvetítőn keresztül fizetett kártyájával. Ezek mellett banki átutalással 6 százalék, míg mobilos fizetési alkalmazással 1 százalék fizetett.
Bár a Black Friday pár éve még újdonság volt hazánkban, mára itthon is kezd hagyománnyá válni: egyre több webáruház és üzlet kínál egyre többféle akciós terméket, amivel élnek is a vásárlók. Az idei tapasztalatok alapján jövőre a Black Friday keretében vásárlók száma a mostani közel 2,1 milliót is messze túlszárnyalhatja majd.